Εμφάνιση απλής εγγραφής

Σημασιολογική μοντελοποίηση εκπαιδευτικού προγράμματος σπουδών και περιγράμματος μαθήματος.

Στοιχεία Dublin Core

dc.creatorKatis, Evangelosen
dc.creatorΚατής, Ευάγγελοςel
dc.date.accessioned2018-06-06T07:57:01Z
dc.date.available2018-06-06T07:57:01Z
dc.date.issued2018-06-06
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12688/8763
dc.description.abstractApplying Semantic Web and Ontological technology in education offers powerful benefits in several areas of interest and will change the current education mode. Ontologies can be used for knowledge organization, knowledge inference and planning, information querying, visualization and navigation as well as for the semantic annotation of learning resources for knowledge reuse and interoperability. Learning platforms can be supported by ontologies for the construction, externalization, communication and assessment of knowledge and competence. Ontologies can also be used for describing the knowledge about a subject domain and modeling educational system architecture. The purpose of this thesis is the semantic annotation of concepts and entities within a tertiary education curriculum. The developed ontology aims to conceptualize educational entities within Curriculum and Syllabus with sufficiency and richness in order to support rich services on top for improving curriculum management and development as well as enabling syllabus semantic searching, matching, interlinking and recommendation. The thesis describes the methodology and development process of the educational ontology, the elements included, as well as its evaluation process. The ontology is designed to be highly transferable and reusable for any type of study program, course and syllabus. The ontology is available online and a triple-store is used for the storage and retrieval of triples of the ontology through semantic queries.en
dc.description.abstractΗ εφαρμογή τεχνολογιών Σημασιολογικού Ιστού και Οντολογιών στην εκπαίδευση προσφέρει σημαντικά οφέλη σε διάφορους τομείς ενδιαφέροντος αλλάζοντας το πεδίο της εκπαίδευσης. Οι οντολογίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την οργάνωση της γνώσης, τον σχεδιασμό και συμπερασμό της γνώσης, την αναζήτηση πληροφοριών, την οπτικοποίηση και πλοήγηση καθώς και για τη σημασιολογική σημείωση των πόρων μάθησης ενισχύοντας με τον τρόπο αυτό τη διαλειτουργικότητα και επαναχρησιμοποίηση της γνώσης. Οι πλατφόρμες μάθησης μπορούν να βοηθηθούν από οντολογίες για την κατασκευή, την εξωτερίκευση, την επικοινωνία και την αξιολόγηση των γνώσεων και των ικανοτήτων. Οι οντολογίες μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν για την περιγραφή της γνώσης σχετικά με έναν θεματικό τομέα και για τη μοντελοποίηση της αρχιτεκτονικής του εκπαιδευτικού συστήματος. Σκοπός αυτής της διπλωματικής εργασίας είναι η σημασιολογική περιγραφή εννοιών και οντοτήτων σε ένα πρόγραμμα σπουδών Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Η αναπτυχθείσα οντολογία στοχεύει στην μοντελοποίηση των εκπαιδευτικών οντοτήτων που συναντιόνται εντός του Προγράμματος Σπουδών (Curriculum) και του Σχεδίου Μαθήματος (Syllabus) με ικανοποιητική επάρκεια και λεπτομέρεια προκειμένου να υποστηριχθούν υπηρεσίες για τη βελτίωση της διαχείρισης και ανάπτυξης του Προγράμματος Σπουδών (Curriculum), καθώς και για τη διευκόλυνση της σημασιολογικής αναζήτησης, αντιστοίχισης, διασύνδεσης και σύστασης Σχεδίων Μαθημάτων (Syllabus). Η εργασία περιγράφει τη μεθοδολογία και τη διαδικασία ανάπτυξης της εκπαιδευτικής οντολογίας, τα στοιχεία που περιλαμβάνονται σε αυτήν, καθώς και τη διαδικασία αξιολόγησης της. Η οντολογία έχει σχεδιαστεί ώστε να είναι μεταφέρσιμη και επαναχρησιμοποιήσιμη για κάθε τύπο Προγράμματος Σπουδών, Μαθήματος και Σχεδίου Μαθήματος. Η οντολογία είναι διαθέσιμη στο διαδίκτυο ενώ έγινε χρήση online Βάσης Δεδομένων αποθήκευσης Οντολογιών για την αποθήκευση και την ανάκτηση των τριπλέτων της οντολογίας μέσω σημασιολογικών ερωτημάτων.el
dc.languageΑγγλικάel
dc.languageEnglishen
dc.publisherΤ.Ε.Ι. Κρήτης, Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών (Σ.Τ.Εφ), ΠΜΣ Πληροφορική και Πολυμέσαel
dc.publisherT.E.I. of Crete, School of Engineering (STEF), PPS in Informatics and Multimediaen
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.titleSemantic modeling of educational curriculum and syllabus.en
dc.titleΣημασιολογική μοντελοποίηση εκπαιδευτικού προγράμματος σπουδών και περιγράμματος μαθήματος.el

Στοιχεία healMeta

heal.creatorNameKatis, Evangelosen
heal.creatorNameΚατής, Ευάγγελοςel
heal.publicationDate2018-06-06
heal.identifier.primaryhttp://hdl.handle.net/20.500.12688/8763
heal.abstractApplying Semantic Web and Ontological technology in education offers powerful benefits in several areas of interest and will change the current education mode. Ontologies can be used for knowledge organization, knowledge inference and planning, information querying, visualization and navigation as well as for the semantic annotation of learning resources for knowledge reuse and interoperability. Learning platforms can be supported by ontologies for the construction, externalization, communication and assessment of knowledge and competence. Ontologies can also be used for describing the knowledge about a subject domain and modeling educational system architecture. The purpose of this thesis is the semantic annotation of concepts and entities within a tertiary education curriculum. The developed ontology aims to conceptualize educational entities within Curriculum and Syllabus with sufficiency and richness in order to support rich services on top for improving curriculum management and development as well as enabling syllabus semantic searching, matching, interlinking and recommendation. The thesis describes the methodology and development process of the educational ontology, the elements included, as well as its evaluation process. The ontology is designed to be highly transferable and reusable for any type of study program, course and syllabus. The ontology is available online and a triple-store is used for the storage and retrieval of triples of the ontology through semantic queries.en
heal.abstractΗ εφαρμογή τεχνολογιών Σημασιολογικού Ιστού και Οντολογιών στην εκπαίδευση προσφέρει σημαντικά οφέλη σε διάφορους τομείς ενδιαφέροντος αλλάζοντας το πεδίο της εκπαίδευσης. Οι οντολογίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την οργάνωση της γνώσης, τον σχεδιασμό και συμπερασμό της γνώσης, την αναζήτηση πληροφοριών, την οπτικοποίηση και πλοήγηση καθώς και για τη σημασιολογική σημείωση των πόρων μάθησης ενισχύοντας με τον τρόπο αυτό τη διαλειτουργικότητα και επαναχρησιμοποίηση της γνώσης. Οι πλατφόρμες μάθησης μπορούν να βοηθηθούν από οντολογίες για την κατασκευή, την εξωτερίκευση, την επικοινωνία και την αξιολόγηση των γνώσεων και των ικανοτήτων. Οι οντολογίες μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν για την περιγραφή της γνώσης σχετικά με έναν θεματικό τομέα και για τη μοντελοποίηση της αρχιτεκτονικής του εκπαιδευτικού συστήματος. Σκοπός αυτής της διπλωματικής εργασίας είναι η σημασιολογική περιγραφή εννοιών και οντοτήτων σε ένα πρόγραμμα σπουδών Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Η αναπτυχθείσα οντολογία στοχεύει στην μοντελοποίηση των εκπαιδευτικών οντοτήτων που συναντιόνται εντός του Προγράμματος Σπουδών (Curriculum) και του Σχεδίου Μαθήματος (Syllabus) με ικανοποιητική επάρκεια και λεπτομέρεια προκειμένου να υποστηριχθούν υπηρεσίες για τη βελτίωση της διαχείρισης και ανάπτυξης του Προγράμματος Σπουδών (Curriculum), καθώς και για τη διευκόλυνση της σημασιολογικής αναζήτησης, αντιστοίχισης, διασύνδεσης και σύστασης Σχεδίων Μαθημάτων (Syllabus). Η εργασία περιγράφει τη μεθοδολογία και τη διαδικασία ανάπτυξης της εκπαιδευτικής οντολογίας, τα στοιχεία που περιλαμβάνονται σε αυτήν, καθώς και τη διαδικασία αξιολόγησης της. Η οντολογία έχει σχεδιαστεί ώστε να είναι μεταφέρσιμη και επαναχρησιμοποιήσιμη για κάθε τύπο Προγράμματος Σπουδών, Μαθήματος και Σχεδίου Μαθήματος. Η οντολογία είναι διαθέσιμη στο διαδίκτυο ενώ έγινε χρήση online Βάσης Δεδομένων αποθήκευσης Οντολογιών για την αποθήκευση και την ανάκτηση των τριπλέτων της οντολογίας μέσω σημασιολογικών ερωτημάτων.el
heal.languageΑγγλικάel
heal.languageEnglishen
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Κρήτης, Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών (Σ.Τ.Εφ), ΠΜΣ Πληροφορική και Πολυμέσαel
heal.academicPublisherT.E.I. of Crete, School of Engineering (STEF), PPS in Informatics and Multimediaen
heal.titleSemantic modeling of educational curriculum and syllabus.en
heal.titleΣημασιολογική μοντελοποίηση εκπαιδευτικού προγράμματος σπουδών και περιγράμματος μαθήματος.el
heal.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel
heal.typeMaster thesisen
heal.keywordsemantic web, curriculum, ontology, courseen
heal.keywordσημασιολογικός ιστός, πρόγραμμα σπουδών, οντολογία, μάθημαel
heal.accessfreeel
heal.advisorNameVasilakis, Konstantinosen
heal.advisorNameΒασιλάκης, Κωνσταντίνοςel
heal.academicPublisherIDΤ.Ε.Ι. Κρήτηςel
heal.academicPublisherIDT.E.I. of Creteen
heal.fullTextAvailabilitytrueel
tcd.distinguishedfalseel
tcd.surveyfalseel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States