Εμφάνιση απλής εγγραφής

Ένα παιχνίδι που ανιχνεύει την πιθανότητα δυσλεξίας στα παιδιά β' δημοτικού.

Στοιχεία Dublin Core

dc.creatorSkounti, Paraskevien
dc.creatorΣκουντή, Παρασκευήel
dc.date.accessioned2018-09-13T06:43:17Z
dc.date.available2018-09-13T06:43:17Z
dc.date.issued2018-09-12
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12688/8850
dc.description.abstract“Dyslexia is a neurodevelopmental disorder characterized by deficits in the ability to learn or to use specific academic skills. Dyslexia is a cross-cultural and chronic condition that typically persists into adulthood. Early signs of learning difficulties may appear in the preschool years (e.g., difficulty learning names of letters or counting objects), but they can only be diagnosed reliably after starting formal education.” (APA, 2013) In this thesis, we designed and implemented a serious game as a screening tool in order to identify children at risk for dyslexia at the end of 2nd grade and at the beginning of 3rd grade of primary school. Moreover, we tested Serious Game Screening Tool (SGST) with 2nd grade students. We tracked SGST’s produced data with xAPI standard specification and analyzed them in a Learning Record Store (LRS).en
dc.description.abstractΗ δυσλεξία είναι μια εγγενής μαθησιακή δυσκολία που επηρεάζει την ανάγνωση, το γραπτό λόγο , την ορθογραφημένη γραφή και την αριθμητική ικανότητα. Η δυσλεξία είναι διαπολιτισμική. Ο επιπολασμός της δυσλεξίας είναι 5-15%. Σε αυτήν την έρευνα σχεδιάσαμε και κατασκευάσαμε ένα παιχνίδι, το οποίο ανιχνεύει την πιθανότητα δυσλεξίας σε παιδιά τέλη δευτέρας και αρχή τρίτης δημοτικού. Τεστάραμε το παιχνίδι μας με 31 παιδιά δευτέρας δημοτικού. Συγκεντρώσαμε τα δεδομένα μας και αναλύσαμε τα αποτελέσματα μας με το πρωτόκολο xAPI.el
dc.languageΑγγλικάel
dc.languageEnglishen
dc.publisherΤ.Ε.Ι. Κρήτης, Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών (Σ.Τ.Εφ), ΠΜΣ Πληροφορική και Πολυμέσαel
dc.publisherT.E.I. of Crete, School of Engineering (STEF), PPS in Informatics and Multimediaen
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.titleA serious game as a screening tool to identify children with dyslexia.en
dc.titleΈνα παιχνίδι που ανιχνεύει την πιθανότητα δυσλεξίας στα παιδιά β' δημοτικού.el

Στοιχεία healMeta

heal.creatorNameSkounti, Paraskevien
heal.creatorNameΣκουντή, Παρασκευήel
heal.publicationDate2018-09-12
heal.identifier.primaryhttp://hdl.handle.net/20.500.12688/8850
heal.abstract“Dyslexia is a neurodevelopmental disorder characterized by deficits in the ability to learn or to use specific academic skills. Dyslexia is a cross-cultural and chronic condition that typically persists into adulthood. Early signs of learning difficulties may appear in the preschool years (e.g., difficulty learning names of letters or counting objects), but they can only be diagnosed reliably after starting formal education.” (APA, 2013) In this thesis, we designed and implemented a serious game as a screening tool in order to identify children at risk for dyslexia at the end of 2nd grade and at the beginning of 3rd grade of primary school. Moreover, we tested Serious Game Screening Tool (SGST) with 2nd grade students. We tracked SGST’s produced data with xAPI standard specification and analyzed them in a Learning Record Store (LRS).en
heal.abstractΗ δυσλεξία είναι μια εγγενής μαθησιακή δυσκολία που επηρεάζει την ανάγνωση, το γραπτό λόγο , την ορθογραφημένη γραφή και την αριθμητική ικανότητα. Η δυσλεξία είναι διαπολιτισμική. Ο επιπολασμός της δυσλεξίας είναι 5-15%. Σε αυτήν την έρευνα σχεδιάσαμε και κατασκευάσαμε ένα παιχνίδι, το οποίο ανιχνεύει την πιθανότητα δυσλεξίας σε παιδιά τέλη δευτέρας και αρχή τρίτης δημοτικού. Τεστάραμε το παιχνίδι μας με 31 παιδιά δευτέρας δημοτικού. Συγκεντρώσαμε τα δεδομένα μας και αναλύσαμε τα αποτελέσματα μας με το πρωτόκολο xAPI.el
heal.languageΑγγλικάel
heal.languageEnglishen
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Κρήτης, Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών (Σ.Τ.Εφ), ΠΜΣ Πληροφορική και Πολυμέσαel
heal.academicPublisherT.E.I. of Crete, School of Engineering (STEF), PPS in Informatics and Multimediaen
heal.titleA serious game as a screening tool to identify children with dyslexia.en
heal.titleΈνα παιχνίδι που ανιχνεύει την πιθανότητα δυσλεξίας στα παιδιά β' δημοτικού.el
heal.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel
heal.typeMaster thesisen
heal.keyworddyslexia, elementary school child, serious gameen
heal.keywordδυσλεξία, παιδί δημοτικού, serious gameel
heal.accessfreeel
heal.advisorNameVasilakis, Konstantinosen
heal.advisorNameΒασιλάκης, Κωνσταντίνοςel
heal.academicPublisherIDΤ.Ε.Ι. Κρήτηςel
heal.academicPublisherIDT.E.I. of Creteen
heal.fullTextAvailabilitytrueel
tcd.distinguishedfalseel
tcd.surveyfalseel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail
Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States