Εμφάνιση απλής εγγραφής

Hospital management system.

Στοιχεία Dublin Core

dc.creatorΑλτάνη, Ελπινίκηel
dc.creatorAltani, Elpinikien
dc.date.accessioned2019-03-27T11:23:12Z
dc.date.available2019-03-27T11:23:12Z
dc.date.issued2019-03-27
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12688/9051
dc.description.abstract- Ορισμός Hospital Management System.Hospital Management System ορίζουμε ένα ηλεκτρονικό ή διαδικτυακό σύστημα - λογισμικό που διευκολύνει την διαχείριση της λειτουργίας του νοσοκομείου ή οποιαδήποτε ιατρική εγκατάσταση. Αυτό το σύστημα ή το λογισμικό ενσωματώνει όλες τις πληροφορίες σχετικά με τους ασθενείς , τους γιατρούς, το προσωπικό , τις διοικητικές λεπτομέρειες του νοσοκομείου κ.α. Είναι μια εφαρμογή που έχει σχεδιαστεί για να ανταποκρίνεται στις πολύπλοκες επιχειρηματικές απαιτήσεις ενός νοσοκομείου. -Πλεονεκτήματα του Hospital Management System Ένα τέτοιο διαδικτυακό σύστημα μπορεί να έχει πολλά πλεονεκτήματα μερικά και πιο σημαντικά είναι τα παρακάτω : • Βελτιώνει τη διαχείριση νοσοκομείων. Το λογισμικό βοηθά να χειριστεί ολόκληρη τη διαχείριση των εγκαταστάσεων υγειονομικής περίθαλψης. Συνήθως ένα τέτοιο λογισμικό περιλαμβάνει διάφορες ενότητες που βοηθούν τους γιατρούς να διαχειρίζονται τις αποστολές τους και τα χρονοδιαγράμματα τους, να διεξάγουν εγγραφές ασθενών, να διατηρούν τα αποθέματα αποθεμάτων, να παρακολουθούν την ιατρική κ.α. . • Αυξάνει την φροντίδα των ασθενών. o Θέτει ένα πρότυπο για την περίθαλψη των ασθενών, καθιστώντας το πιο σταθερό και αξιόπιστο. Τα περίπτερα πληροφοριών που βρίσκονται σε κορυφαίες εγκαταστάσεις υγειονομικής περίθαλψης κάνουν χρήση αυτού του συστήματος. Τα περίπτερα αυτά χρησιμεύουν ως πηγή πληροφοριών για τους ασθενείς και τα μέλη των οικογενειών τους, βοηθώντας του να μάθουν περισσότερα για τις ασθένειες και τις παθήσεις τους, καθώς και τις διαθέσιμες θεραπείες. • Αυξάνει τον έλεγχο κόστους. Ένα άλλο πλεονέκτημα του λογισμικού διαχείρισης νοσοκομείων είναι ότι διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στον έλεγχο του κόστους με την αύξηση της παραγωγικότητας και της αποτελεσματικότητας. Τα αποθέματα και τα έξοδα προσωπικού ελαχιστοποιούνται με την αποφυγή επαναλήψεων. Το λογισμικό μπορεί επίσης να συμβάλει στην μείωση των καθυστερήσεων και της συνήχησης που οφείλονται σε ελλιπή αρχεία. Αυτή η εφαρμογή μπορεί επίσης να θεωρηθεί ως εργαλείο διαχείρισης, το οποίο προσφέρει τη δυνατότητα συγκέντρωσης διαφορετικών ειδών δεδομένων σε χρήσιμες αναφορές. • Ενισχύει την ασφάλεια των δεδομένων. Όσο αναφορά την ασφάλεια του ασθενούς και την προστασία των διοικητικών πληροφοριών , το λογισμικό διαχείρισης νοσοκομείων προσφέρει απαράμιλλη απόδοση.el
dc.description.abstract• Online Booking - Dating The patient will be able to enter the hospital platform and see the availability that closes his appointment without having to wait in the queues of the hospital or waiting for the phone. In this way, the employees who were at this hospital post could work with other jobs. So the hospital can make better use of its employees and the patients are served better and faster. • Patient management. The system will be recorded and will keep all patients in the hospital. They will record their details, such as their name, AMKA, safety, allergy medicines, etc. Through this the patients will be able to pass the contacts that the hospital would like to have in the event of an emergency. It also keeps the history of each patient, for example, all the times that he has visited the hospital if he did some tests, the results of the tests, the diagnoses of the doctors, the surgeries that the patient could have done etc. So the hospital at all times has all the items it needs in case of emergency available without having to run and search in old books. That is not functional at the present time. • Management of doctors. The system records and keeps all doctors working for the hospital. Records their details such as name, phone number, specialty etc. Each doctor has the choice to put his / her own task within the day - week - month. It essentially enables the doctor to do his / her own programming. Each physician also belongs to one or more clinic departments, in this way there is knowledge in which area of the hospital the doctor is working on. Also, the system extracts some statistics for the doctor, such as how many appointments have been made in the month (thus extracting the patient's preferences), how many successful surgeries it has and so on. In this way he measures his efficiency and thus gives an extra motivation to work to improve his statistics and his reputation. Also, the hospital could put some bonuses if the doctor catches the statistics he puts it. • Recording Clinics. The system records the clinics in the hospital. Each clinic has its own doctors, its own patients as well as its own appointments. The system outputs statistics for each clinic. Some of these are: o Statistics on the status of the appointments of each clinic. o Doctors per clinic o The most popular clinic in the hospital, etc. • Recording of surgeries. The system will record all the surgeries to be done in the hospital. It will keep information from them, such as who will operate the patient, who is the responsible physician and which medical team. Through it, either the doctor or an employee can close an operating room looking at the availability. In this way there is information about the availability of surgeries in real time. All processes are now more organized and automated. • Recording complaints. The system will have a special place where patients will be able to submit their complaints there either to the hospital in general or to a doctor or for not having liked their visit. The reason we decided to put this function into the system is to let the hospital know about its weaknesses. Through the views of the people who visit it, it can draw data to make up its weaknesses and become better. We also allow the patient to give his opinion about the hospital so he can feel that he is helping to make the health sector more and better. In such systems, this function is very basic. • Management of available beds. This function is a function that is needed and it is essential for almost all hospitals and clinics to be functional and organized. Many times we have visited hospitals and we see people sleeping on beds in the corridor because there is no room available. Even more are the times we wait with the hours until they inform us if there is bed availability to introduce a patient. Through the system there could be bed management per clinic. This means: The system will hold per clinic how many rooms there are and how many beds in them. Any room that has a bed available will indicate that it is available and will indicate more bed is available. This way, the user will be able to easily see how many rooms the clinic has available and organize the inputs to be made. • Parameters. The system has been designed to be maintenanceable and modified by the hospital. This means that we have some parametric pages where data can be added and removed from there.en
dc.languageΕλληνικάel
dc.languageGreeken
dc.publisherΤ.Ε.Ι. Κρήτης, Τεχνολογικών Εφαρμογών (Σ.Τ.Εφ), Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής Τ.Ε.el
dc.publisherT.E.I. of Crete, School of Engineering (STEF), Department of Informatics Engineeringen
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.titleΣύστημα διαχείρισης νοσοκομείου.el
dc.titleHospital management system.en

Στοιχεία healMeta

heal.creatorNameΑλτάνη, Ελπινίκηel
heal.creatorNameAltani, Elpinikien
heal.publicationDate2019-03-27
heal.identifier.primaryhttp://hdl.handle.net/20.500.12688/9051
heal.abstract- Ορισμός Hospital Management System.Hospital Management System ορίζουμε ένα ηλεκτρονικό ή διαδικτυακό σύστημα - λογισμικό που διευκολύνει την διαχείριση της λειτουργίας του νοσοκομείου ή οποιαδήποτε ιατρική εγκατάσταση. Αυτό το σύστημα ή το λογισμικό ενσωματώνει όλες τις πληροφορίες σχετικά με τους ασθενείς , τους γιατρούς, το προσωπικό , τις διοικητικές λεπτομέρειες του νοσοκομείου κ.α. Είναι μια εφαρμογή που έχει σχεδιαστεί για να ανταποκρίνεται στις πολύπλοκες επιχειρηματικές απαιτήσεις ενός νοσοκομείου. -Πλεονεκτήματα του Hospital Management System Ένα τέτοιο διαδικτυακό σύστημα μπορεί να έχει πολλά πλεονεκτήματα μερικά και πιο σημαντικά είναι τα παρακάτω : • Βελτιώνει τη διαχείριση νοσοκομείων. Το λογισμικό βοηθά να χειριστεί ολόκληρη τη διαχείριση των εγκαταστάσεων υγειονομικής περίθαλψης. Συνήθως ένα τέτοιο λογισμικό περιλαμβάνει διάφορες ενότητες που βοηθούν τους γιατρούς να διαχειρίζονται τις αποστολές τους και τα χρονοδιαγράμματα τους, να διεξάγουν εγγραφές ασθενών, να διατηρούν τα αποθέματα αποθεμάτων, να παρακολουθούν την ιατρική κ.α. . • Αυξάνει την φροντίδα των ασθενών. o Θέτει ένα πρότυπο για την περίθαλψη των ασθενών, καθιστώντας το πιο σταθερό και αξιόπιστο. Τα περίπτερα πληροφοριών που βρίσκονται σε κορυφαίες εγκαταστάσεις υγειονομικής περίθαλψης κάνουν χρήση αυτού του συστήματος. Τα περίπτερα αυτά χρησιμεύουν ως πηγή πληροφοριών για τους ασθενείς και τα μέλη των οικογενειών τους, βοηθώντας του να μάθουν περισσότερα για τις ασθένειες και τις παθήσεις τους, καθώς και τις διαθέσιμες θεραπείες. • Αυξάνει τον έλεγχο κόστους. Ένα άλλο πλεονέκτημα του λογισμικού διαχείρισης νοσοκομείων είναι ότι διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στον έλεγχο του κόστους με την αύξηση της παραγωγικότητας και της αποτελεσματικότητας. Τα αποθέματα και τα έξοδα προσωπικού ελαχιστοποιούνται με την αποφυγή επαναλήψεων. Το λογισμικό μπορεί επίσης να συμβάλει στην μείωση των καθυστερήσεων και της συνήχησης που οφείλονται σε ελλιπή αρχεία. Αυτή η εφαρμογή μπορεί επίσης να θεωρηθεί ως εργαλείο διαχείρισης, το οποίο προσφέρει τη δυνατότητα συγκέντρωσης διαφορετικών ειδών δεδομένων σε χρήσιμες αναφορές. • Ενισχύει την ασφάλεια των δεδομένων. Όσο αναφορά την ασφάλεια του ασθενούς και την προστασία των διοικητικών πληροφοριών , το λογισμικό διαχείρισης νοσοκομείων προσφέρει απαράμιλλη απόδοση.el
heal.abstract• Online Booking - Dating The patient will be able to enter the hospital platform and see the availability that closes his appointment without having to wait in the queues of the hospital or waiting for the phone. In this way, the employees who were at this hospital post could work with other jobs. So the hospital can make better use of its employees and the patients are served better and faster. • Patient management. The system will be recorded and will keep all patients in the hospital. They will record their details, such as their name, AMKA, safety, allergy medicines, etc. Through this the patients will be able to pass the contacts that the hospital would like to have in the event of an emergency. It also keeps the history of each patient, for example, all the times that he has visited the hospital if he did some tests, the results of the tests, the diagnoses of the doctors, the surgeries that the patient could have done etc. So the hospital at all times has all the items it needs in case of emergency available without having to run and search in old books. That is not functional at the present time. • Management of doctors. The system records and keeps all doctors working for the hospital. Records their details such as name, phone number, specialty etc. Each doctor has the choice to put his / her own task within the day - week - month. It essentially enables the doctor to do his / her own programming. Each physician also belongs to one or more clinic departments, in this way there is knowledge in which area of the hospital the doctor is working on. Also, the system extracts some statistics for the doctor, such as how many appointments have been made in the month (thus extracting the patient's preferences), how many successful surgeries it has and so on. In this way he measures his efficiency and thus gives an extra motivation to work to improve his statistics and his reputation. Also, the hospital could put some bonuses if the doctor catches the statistics he puts it. • Recording Clinics. The system records the clinics in the hospital. Each clinic has its own doctors, its own patients as well as its own appointments. The system outputs statistics for each clinic. Some of these are: o Statistics on the status of the appointments of each clinic. o Doctors per clinic o The most popular clinic in the hospital, etc. • Recording of surgeries. The system will record all the surgeries to be done in the hospital. It will keep information from them, such as who will operate the patient, who is the responsible physician and which medical team. Through it, either the doctor or an employee can close an operating room looking at the availability. In this way there is information about the availability of surgeries in real time. All processes are now more organized and automated. • Recording complaints. The system will have a special place where patients will be able to submit their complaints there either to the hospital in general or to a doctor or for not having liked their visit. The reason we decided to put this function into the system is to let the hospital know about its weaknesses. Through the views of the people who visit it, it can draw data to make up its weaknesses and become better. We also allow the patient to give his opinion about the hospital so he can feel that he is helping to make the health sector more and better. In such systems, this function is very basic. • Management of available beds. This function is a function that is needed and it is essential for almost all hospitals and clinics to be functional and organized. Many times we have visited hospitals and we see people sleeping on beds in the corridor because there is no room available. Even more are the times we wait with the hours until they inform us if there is bed availability to introduce a patient. Through the system there could be bed management per clinic. This means: The system will hold per clinic how many rooms there are and how many beds in them. Any room that has a bed available will indicate that it is available and will indicate more bed is available. This way, the user will be able to easily see how many rooms the clinic has available and organize the inputs to be made. • Parameters. The system has been designed to be maintenanceable and modified by the hospital. This means that we have some parametric pages where data can be added and removed from there.en
heal.languageΕλληνικάel
heal.languageGreeken
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Κρήτης, Τεχνολογικών Εφαρμογών (Σ.Τ.Εφ), Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής Τ.Ε.el
heal.academicPublisherT.E.I. of Crete, School of Engineering (STEF), Department of Informatics Engineeringen
heal.titleΣύστημα διαχείρισης νοσοκομείου.el
heal.titleHospital management system.en
heal.typeΠτυχιακή Εργασίαel
heal.typeBachelor thesisen
heal.keywordδιαδικτυακή εφαρμογή, σύστημα διαχείρισης, νοσοκομείο, Oracleel
heal.keywordweb application, management system, hospital, Oracleen
heal.accessfreeel
heal.advisorNameΠαπαδάκης, Νικόλαοςel
heal.advisorNamePapadakis, Nikolaosen
heal.advisorID.emailnpapadak@ie.teicrete.gr
heal.academicPublisherIDΤ.Ε.Ι. Κρήτηςel
heal.academicPublisherIDT.E.I. of Creteen
heal.fullTextAvailabilitytrueel
tcd.distinguishedfalseel
tcd.surveyfalseel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail
Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States