Οι εμπειρίες και τα συναισθήματα παιδιών σε πλαίσιο παιδικής προστασίας της Βόρειας Ελλάδας.
Children's experiences and feelings in a closed care strucrure in Northern Greece.
View/ Open
Date
2019-05-28Author
Πασχάλη, Χρυσούλα
Paschali, Chrysoula
Metadata
Show full item recordAbstract
Η συγκεκριμένη έρευνα πραγματοποιήθηκε σε μια κλειστή δομή περίθαλψης ανηλίκων της Βόρειας Ελλάδας και είχε ως δείγμα τα ίδια τα παιδιά που ζουν μέσα σε αυτήν. Πιο συγκεκριμένα σκοπός της έρευνας ήταν η διαπίστωση της πραγματικότητας μέσα στη κλειστή δομή και της καθημερινότητας, όπως την βιώνουν τα ίδια τα παιδιά.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε μέσω ποιοτικής ανάλυσης και είχε τη μορφή ημερολογίων που συμπλήρωναν συστηματικά τα παιδιά. Για την διευκόλυνση της συμπλήρωσης των ημερολογίων δόθηκαν ορισμένες κατευθυντήριες οδηγίες, ώστε να επικεντρωθούν τα παιδιά στα βασικότερα θέματα της έρευνας, που αφορούσαν τις σχέσεις που διατηρούν με τα υπόλοιπα παιδιά της δομής, τους φροντιστές, το οικογενειακό περιβάλλον κ.α., χωρίς ωστόσο να περιορίζονται εδώ. Τα παιδιά δηλαδή ήταν ελεύθερα να αναφέρουν οτιδήποτε τους απασχολούσε.
Όσον αφορά την διεξαγωγή της έρευνας παρατηρήθηκε πως το σύνολο των παιδιών είχαν παραπεμφθεί στη δομή έπειτα από παρέμβαση εισαγγελέα, καθώς το οικογενειακό περιβάλλον κρίθηκε ακατάλληλο. Τα περισσότερα παιδιά επίσης παρουσίαζαν μαθησιακές δυσκολίες γεγονός που δυσκόλεψε ακόμα περισσότερο την έρευνα. Παρ’ όλα αυτά όμως η έρευνα ολοκληρώθηκε επιτυχώς, τα αποτελέσματα της οποίας επιβεβαιώνονται σε μεγάλο βαθμό με τη υπάρχουσα βιβλιογραφία, σχετικά με τα παιδιά που διαβιούν μέσα σε κλειστές δομές περίθαλψης.
Κλείνοντας λοιπόν αυτό που παρατηρήθηκε είναι ότι γίνονται μεγάλες προσπάθειες, ώστε η καθημερινότητα των παιδιών των κλειστών δομών να μη διαφέρει όσο είναι εφικτό, από την καθημερινότητα των συνομηλίκων τους. This, this specific research was carried out in closed care structure of minors of North Greece and had as sample the children themselves that live in it. More specifically the aim of this research was the ascertainment of reality in closed structure and its everyday life, as the children themselves live it.
This, this research was carried out via quality analysis and had the form of diaries witch the children themselves filled in. For the easy of the completion of the diaries, same specific guidelines were given, so the children could focus on the basic topics of the research, which concerned the relationships that they keep with the rest of the children of structure, the caretakers, the family surrounding and so on, without, however being limited here. The children were free to report whatever was bothering them.
As far as the conduct of the research is concerned it was observed that the total of the children had been referred to the structure, after the intervention of the prosecutor, as the family surrounding was judged as inappropriate. Most of the children also, had learning disabilities a fact that made it even more difficult for the research was successfully completed, the results which are confirmed in a great degree with the existing bibliography, concerning the children that live in closed care structure.
Closing, what was observed is that great efforts are carried out, so that the everyday lives of the children in closed structures not differ as much as possible, from those of their peers’ everyday life.
Collections
The following license files are associated with this item:
This website uses cookies to ensure you get the best browsing experience.
Continue
More info