Εμφάνιση απλής εγγραφής

Acoustic study of the performance hall of the Municipal Theater of Piraeus.

Στοιχεία Dublin Core

dc.creatorΖαφειρίου, Χριστίναel
dc.creatorΚονιδάρη, Ευανθίαel
dc.creatorZafeiriou, Christinaen
dc.creatorKonidari, Evanthiaen
dc.date.accessioned2019-09-18T10:37:33Z
dc.date.available2019-09-18T10:37:33Z
dc.date.issued2019-09-18
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12688/9214
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας εργασίας είναι η εξέταση της ακουστικής συμπεριφοράς της αίθουσας παραστάσεων του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά, μέσα από μετρήσεις που πραγματοποιήθηκαν δειγματοληπτικά τόσο στην πλατεία, όσο και στα θεωρεία και τους εξώστες. Τα αποτελέσματα των μετρήσεων επεξεργάστηκαν με το κατάλληλο λογισμικό ώστε να αποτυπωθεί η ακουστική συμπεριφορά της αίθουσας και συγκρίθηκαν με τα δεδομένα της ακουστικής μελέτης που εφαρμόστηκε κατά την πρόσφατη ανακατασκευή της αίθουσας. Στόχος μας είναι να προταθούν πιθανές λύσεις ή βελτιώσεις για την αντιμετώπιση τυχόν προβλημάτων ακουστικής. Ήρθαμε σε επαφή με τη διεύθυνση του θεάτρου και εξασφαλίσαμε την πρόσβαση στις ήδη υπάρχουσες μελέτες και την πραγματοποίηση των μετρήσεων. Αναλυτικότερα, όσον αφορά το πρακτικό μέρος, για την μελέτη της ακουστικής συμπεριφοράς του χώρου παραστάσεων μετρήθηκαν τα εξής: ο χρόνος αντήχησης, η ηχομόνωση του χώρου, ο θόρυβος βάθους, οι ανακλάσεις του ήχου, καθώς και η ηχητική απορρόφηση του χώρου. Για την διεξαγωγή των παραπάνω μετρήσεων χρησιμοποιήθηκε ο παρακάτω εξοπλισμός: ένα ηχόμετρο, γεννήτρια ήχου, δωδεκάεδρο ηχείο, υπολογιστής, (χρήση του προγράμματος Room EQ Wizard) και μικρόφωνα. Η εργασία υλοποιήθηκε σε διάστημα 5 μηνών από τις φοιτήτριες Ζαφειρίου Χριστίνα (ΤΑ: 1261 ) και Κονιδάρη Ευανθία (ΤΑ: 1416), και αποτελείται από 3 ενότητες που περιλαμβάνουν αντίστοιχα κεφάλαια. Στη πρώτη ενότητα αναπτύσσεται το βασικό θεωρητικό υπόβαθρο που αφορά την εργασία, δηλαδή οι παράμετροι που αφορούν το πως ο ήχος γίνεται αντιληπτός στο ανθρώπινο αυτί, τη συμπεριφορά του ήχου σε κλειστούς μεγάλους χώρους και τις βέλτιστες ακουστικές παραμέτρους που πρέπει να πληρούνται για ένα θέατρο. Στην δεύτερη ενότητα γίνεται αναλυτική περιγραφή της πειραματικής διάταξης και του εξοπλισμού που χρησιμοποιήσαμε, καθώς και περιγραφή του τρόπου διεξαγωγής των δειγματοληπτικών μετρήσεων με ταυτόχρονη χρήση φωτογραφιών και γραφημάτων, η ανάλυση των αποτελεσμάτων των μετρήσεων με τη χρήση του κατάλληλου λογισμικού και συγκριτική ανάλυση με τα δεδομένα της ακουστικής μελέτης στην οποία βασίστηκε η κατασκευή της αίθουσας σε σχέση με την απόδοση των υλικών (απορροφητικά ή ανακλαστικά πανέλα και λοιπά δομικά στοιχεία). Στην τρίτη ενότητα παρατίθενται αναλυτικά τα συμπεράσματα στα οποία καταλήξαμε, καθώς και προτάσεις βελτίωσης και εκσυγχρονισμού συστημάτων και υλικών, σε κάποια προβλήματα που αναγνωρίστηκαν, για την βελτιστοποίηση της ακουστικής και την περαιτέρω αναβάθμιση της αίθουσας. Το τελικό στάδιο της επεξεργασίας των αποτελεσμάτων των μετρήσεων και της καταγραφής των συμπερασμάτων και προτάσεων υλοποιήθηκε και από τα δύο μέλη της ομάδας σε συντονισμό με τον επιβλέποντα καθηγητή Δρ. Ζαχαριουδάκη Δημήτριο.el
dc.description.abstractThe purpose of this paper is to examine the acoustic behavior of the performance hall of the Municipal Theater of Piraeus, by means of sampling measurements in the stalls and the balconies. The results of the measurements were processed with the appropriate software to capture the acoustic behavior of the room and were compared with the auditory data applied during the recent reconstruction of the theater. Our goal is to propose possible solutions or improvements to deal with any acoustic problems. We have been in contact with theater management and have secured access to existing studies and making the measurements. More specifically, for the practical part, the following items were measured: the reverberation time, the sound insulation of the space, the depth noise, the reflections of the sound, and the sound absorption of the space. The following equipment was used to carry out the above measurements: a sound level meter, a sound generator, a twelve-channel speaker, a computer (using the Room EQ Wizard program) and microphones. The work was carried out within 5 months by the students Zafeiriou Christina (TA: 1261) and Konidari Evanthia (TA: 1416), and consists of 3 sections containing corresponding chapters. The first section develops the basic theoretical background for work, i.e. the parameters concerning how the sound is perceived in the human ear, the behavior of sound in enclosed large spaces and the optimal acoustic parameters to be met for a theater. In the second section we analyze the experimental arrangement and the equipment we used, as well as a description of the way of sampling with the simultaneous use of photographs and graphs, the analysis of the results of the measurements using the appropriate software and a comparative analysis with its data acoustic study on which the construction of the room was based on the performance of the materials (absorbent or reflective panels and other building components). The third section analyzes the conclusions that we have reached, as well as suggestions for improvement and modernization of systems and materials, some problems that have been identified, for the optimization of acoustics and further upgrading of the room. The final stage of the processing of the results of the measurements and the recording of the conclusions and suggestions was carried out by both members of the group in coordination with the supervising professor Dr. Zacharioudaki Dimitrios.en
dc.languageΕλληνικάel
dc.languageGreeken
dc.publisherΤ.Ε.Ι. Κρήτης, Σχολή Εφαρμοσμένων Επιστημών (Σ.Εφ.Ε), Τμήμα Μηχανικών Μουσικής Τεχνολογίας και Ακουστικής Τ.Ε. (Ρέθυμνο)el
dc.publisherT.E.I. of Crete, School of Applied Sciences, Department of Music Technology and Acoustics Engineering (in Rethymno)en
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.titleΑκουστική μελέτη του χώρου παραστάσεων του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά και σύγκριση με αρχική μελέτη του θεάτρου.el
dc.titleAcoustic study of the performance hall of the Municipal Theater of Piraeus.en

Στοιχεία healMeta

heal.creatorNameΖαφειρίου, Χριστίναel
heal.creatorNameΚονιδάρη, Ευανθίαel
heal.creatorNameZafeiriou, Christinaen
heal.creatorNameKonidari, Evanthiaen
heal.publicationDate2019-09-18
heal.identifier.primaryhttp://hdl.handle.net/20.500.12688/9214
heal.abstractΣκοπός της παρούσας εργασίας είναι η εξέταση της ακουστικής συμπεριφοράς της αίθουσας παραστάσεων του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά, μέσα από μετρήσεις που πραγματοποιήθηκαν δειγματοληπτικά τόσο στην πλατεία, όσο και στα θεωρεία και τους εξώστες. Τα αποτελέσματα των μετρήσεων επεξεργάστηκαν με το κατάλληλο λογισμικό ώστε να αποτυπωθεί η ακουστική συμπεριφορά της αίθουσας και συγκρίθηκαν με τα δεδομένα της ακουστικής μελέτης που εφαρμόστηκε κατά την πρόσφατη ανακατασκευή της αίθουσας. Στόχος μας είναι να προταθούν πιθανές λύσεις ή βελτιώσεις για την αντιμετώπιση τυχόν προβλημάτων ακουστικής. Ήρθαμε σε επαφή με τη διεύθυνση του θεάτρου και εξασφαλίσαμε την πρόσβαση στις ήδη υπάρχουσες μελέτες και την πραγματοποίηση των μετρήσεων. Αναλυτικότερα, όσον αφορά το πρακτικό μέρος, για την μελέτη της ακουστικής συμπεριφοράς του χώρου παραστάσεων μετρήθηκαν τα εξής: ο χρόνος αντήχησης, η ηχομόνωση του χώρου, ο θόρυβος βάθους, οι ανακλάσεις του ήχου, καθώς και η ηχητική απορρόφηση του χώρου. Για την διεξαγωγή των παραπάνω μετρήσεων χρησιμοποιήθηκε ο παρακάτω εξοπλισμός: ένα ηχόμετρο, γεννήτρια ήχου, δωδεκάεδρο ηχείο, υπολογιστής, (χρήση του προγράμματος Room EQ Wizard) και μικρόφωνα. Η εργασία υλοποιήθηκε σε διάστημα 5 μηνών από τις φοιτήτριες Ζαφειρίου Χριστίνα (ΤΑ: 1261 ) και Κονιδάρη Ευανθία (ΤΑ: 1416), και αποτελείται από 3 ενότητες που περιλαμβάνουν αντίστοιχα κεφάλαια. Στη πρώτη ενότητα αναπτύσσεται το βασικό θεωρητικό υπόβαθρο που αφορά την εργασία, δηλαδή οι παράμετροι που αφορούν το πως ο ήχος γίνεται αντιληπτός στο ανθρώπινο αυτί, τη συμπεριφορά του ήχου σε κλειστούς μεγάλους χώρους και τις βέλτιστες ακουστικές παραμέτρους που πρέπει να πληρούνται για ένα θέατρο. Στην δεύτερη ενότητα γίνεται αναλυτική περιγραφή της πειραματικής διάταξης και του εξοπλισμού που χρησιμοποιήσαμε, καθώς και περιγραφή του τρόπου διεξαγωγής των δειγματοληπτικών μετρήσεων με ταυτόχρονη χρήση φωτογραφιών και γραφημάτων, η ανάλυση των αποτελεσμάτων των μετρήσεων με τη χρήση του κατάλληλου λογισμικού και συγκριτική ανάλυση με τα δεδομένα της ακουστικής μελέτης στην οποία βασίστηκε η κατασκευή της αίθουσας σε σχέση με την απόδοση των υλικών (απορροφητικά ή ανακλαστικά πανέλα και λοιπά δομικά στοιχεία). Στην τρίτη ενότητα παρατίθενται αναλυτικά τα συμπεράσματα στα οποία καταλήξαμε, καθώς και προτάσεις βελτίωσης και εκσυγχρονισμού συστημάτων και υλικών, σε κάποια προβλήματα που αναγνωρίστηκαν, για την βελτιστοποίηση της ακουστικής και την περαιτέρω αναβάθμιση της αίθουσας. Το τελικό στάδιο της επεξεργασίας των αποτελεσμάτων των μετρήσεων και της καταγραφής των συμπερασμάτων και προτάσεων υλοποιήθηκε και από τα δύο μέλη της ομάδας σε συντονισμό με τον επιβλέποντα καθηγητή Δρ. Ζαχαριουδάκη Δημήτριο.el
heal.abstractThe purpose of this paper is to examine the acoustic behavior of the performance hall of the Municipal Theater of Piraeus, by means of sampling measurements in the stalls and the balconies. The results of the measurements were processed with the appropriate software to capture the acoustic behavior of the room and were compared with the auditory data applied during the recent reconstruction of the theater. Our goal is to propose possible solutions or improvements to deal with any acoustic problems. We have been in contact with theater management and have secured access to existing studies and making the measurements. More specifically, for the practical part, the following items were measured: the reverberation time, the sound insulation of the space, the depth noise, the reflections of the sound, and the sound absorption of the space. The following equipment was used to carry out the above measurements: a sound level meter, a sound generator, a twelve-channel speaker, a computer (using the Room EQ Wizard program) and microphones. The work was carried out within 5 months by the students Zafeiriou Christina (TA: 1261) and Konidari Evanthia (TA: 1416), and consists of 3 sections containing corresponding chapters. The first section develops the basic theoretical background for work, i.e. the parameters concerning how the sound is perceived in the human ear, the behavior of sound in enclosed large spaces and the optimal acoustic parameters to be met for a theater. In the second section we analyze the experimental arrangement and the equipment we used, as well as a description of the way of sampling with the simultaneous use of photographs and graphs, the analysis of the results of the measurements using the appropriate software and a comparative analysis with its data acoustic study on which the construction of the room was based on the performance of the materials (absorbent or reflective panels and other building components). The third section analyzes the conclusions that we have reached, as well as suggestions for improvement and modernization of systems and materials, some problems that have been identified, for the optimization of acoustics and further upgrading of the room. The final stage of the processing of the results of the measurements and the recording of the conclusions and suggestions was carried out by both members of the group in coordination with the supervising professor Dr. Zacharioudaki Dimitrios.en
heal.languageΕλληνικάel
heal.languageGreeken
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Κρήτης, Σχολή Εφαρμοσμένων Επιστημών (Σ.Εφ.Ε), Τμήμα Μηχανικών Μουσικής Τεχνολογίας και Ακουστικής Τ.Ε. (Ρέθυμνο)el
heal.academicPublisherT.E.I. of Crete, School of Applied Sciences, Department of Music Technology and Acoustics Engineering (in Rethymno)en
heal.titleΑκουστική μελέτη του χώρου παραστάσεων του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά και σύγκριση με αρχική μελέτη του θεάτρου.el
heal.titleAcoustic study of the performance hall of the Municipal Theater of Piraeus.en
heal.typeΠτυχιακή Εργασίαel
heal.typeBachelor thesisen
heal.keywordηχομόνωση, θόρυβος, ακουστική, Δημοτικό Θέατρο Πειραιάel
heal.keywordsoundproofing, noise, acoustics, Municipal Theater of Piraeusen
heal.accessfreeel
heal.advisorNameΖαχαριουδάκης, Δημήτριοςel
heal.advisorNameZacharioudakis, Dimitriosen
heal.advisorID.emailzahar@hmu.gr
heal.academicPublisherIDΤ.Ε.Ι. Κρήτηςel
heal.academicPublisherIDT.E.I. of Creteen
heal.fullTextAvailabilitytrueel
tcd.distinguishedfalseel
tcd.surveyfalseel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail
Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States