Η εξέλιξη του ήχου στον κινηματογράφο.
The evolution of sound in cinema.
Abstract
Κεντρικό θέμα της πτυχιακής αυτής εργασίας αποτελεί ο ήχος ως αναπόσπαστο πλέον και απαραίτητο στοιχείο μιας κινηματογραφικής ταινίας. Στην εργασία θα γίνει η κατά το δυνατόν πληρέστερη και αναλυτική καταγραφή και παρουσίαση των σταδίων εξέλιξης των διαφόρων συστημάτων ήχου στον κινηματογράφο από τα πρώτα χρόνια «γέννησής» του έως τη σημερινή εποχή και φυσικά των αντίστοιχων τεχνολογιών που εφευρέθηκαν, χρησιμοποιήθηκαν και επικράτησαν. Θα γίνει αναφορά σε όλα τα στάδια και τις φάσεις επεξεργασίας του ήχου, καθώς και όλων των πρακτικών που ακολουθούνται από την διαδικασία παραγωγής, εγγραφής, επεξεργασίας και αποθήκευσης του στα διάφορα μέσα έως την αναπαραγωγή του σε μία σύγχρονη κινηματογραφική αίθουσα.
Ενδεικτικά και μεταξύ άλλων ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί σε βασικές τεχνικές διεργασίες και διαδικασίες που λαμβάνουν χώρα κατά την διαδικασία δημιουργίας μιας κινηματογραφικής ταινίας, όπως Foley Sound Recording, Sound Design, Audio Post-Production, ADR, Audio Synchronization, Sound Effects, κ.ά. Θα παρουσιαστεί η εξέλιξη των διαφόρων τεχνολογιών συστημάτων ήχου (από προγενέστερες όπως Vitaphone, Fantasound, Cinerama Sound έως νεότερες που χρησιμοποιούνται, όπως Dolby Digital, DTS και Dolby Atmos). Η πτυχιακή αυτή εργασία θα ολοκληρωθεί με την δημιουργία και παρουσίαση ολιγόλεπτου οπτικοακουστικού υλικού (βίντεο) όπου θα αναφέρονται συνοπτικά οι πιο αξιοσημείωτοι σταθμοί εξέλιξης του κινηματογραφικού ήχου. Sound as an inextricable and essential component of any modern movie is the main issue of this current senior thesis. In this dissertation are examined and presented, as comprehensively and detailed as possible, the gradual evolution and progress of the various cinema sound systems over time from the very early years of “birth” of the art of cinema to current “digital” era of multichannel cinema sound, as well as the counterpart technological equipment of each system. There is a brief report of multi-step sound process in a movie, as well as the various techniques and practices followed, from the very early phase of film production, recording, post-production editing and media storing to the final distribution and playback in a modern movie theater.
Foley Sound Recording, Sound Design, Audio Post Production, ADR, Audio Synchronization and Sound Effects are only some of the various technical processes and procedures which take place during the creation of a movie. Some other aspects of audio cinema are also presented. This thesis mainly focuses on the technological evolution of the various audio systems (from the very first such as Vitaphone, Fantasound, Cinerama Sound to the very new ones, which are in use such as Dolby Digital, DTS and Dolby Atmos). This current dissertation is completed with the creation and presentation of a short video spot, which demonstrates the most noteworthy and remarkable inventions in the history of the cinema sound.
Collections
The following license files are associated with this item:
This website uses cookies to ensure you get the best browsing experience.
Continue
More info