Οι επιδράσεις των ηλεκτρονικών παιχνιδιών στις κοινωνικές σχέσεις παιδιών σχολικής ηλικίας.
The effects of computer games in social relationships of children at school age.

View/ Open
Date
2008-2-28TAuthor
Γλυνιαδάκη, Μαρία
Δαμηλάκη, Ειρήνη
Glyniadaki, Maria
Damilaki, Eirini
Metadata
Show full item recordAbstract
Τα παραμύθια της γιαγιάς αντικατέστησαν αρχικά η τηλεόραση και αργότερα τα ηλεκτρονικά παιχνίδια. Το κυνήγι της μπάλας στην αλάνα έδωσε τη θέση του στα παιχνίδια υπολογιστών. Τα παιδιά μεγαλώνουν πολύ διαφορετικά σήμερα. Με περισσότερες γνώσεις και μεγαλύτερη ωριμότητα αλλά με λιγότερα συναισθήματα. Η έκρηξη στις πωλήσεις των ηλεκτρονικών παιχνιδιών, που σημειώνεται τα τελευταία χρόνια, είναι μια είδηση με πολλαπλές ερμηνείες και επιπτώσεις. Η τεχνολογική εξέλιξη διεισδύει καθοριστικά στους τρόπους συμπεριφοράς και ψυχαγωγίας των νέων. Η «εικονική πραγματικότητα» των υπολογιστών είναι πλέον γεγονός. Τα ηλεκτρονικά παιχνίδια αποτελούν ίσως την πιο εξελιγμένη μορφή διασκέδασης. Στην πτυχιακή εργασία που ακολουθεί πραγματοποιείται μια εισαγωγή για το παιχνίδι γενικότερα και τη σημασία αυτού στην εξέλιξη της προσωπικότητας του παιδιού. Η σημασία του παιχνιδιού μελετάται σε συνδυασμό με συγκεκριμένες θεωρητικές προσεγγίσεις ειδικών. Στη συνέχεια γίνεται λόγος για το ηλεκτρονικό παιχνίδι και την εξέλιξη αυτού τα τελευταία χρόνια. Ακολουθεί μια πρώτη γνωριμία με τις εταιρείες κατασκευής ηλεκτρονικών παιχνιδιών, τις κονσόλες και τον τρόπο χρήσης αυτών. Επιπλέον παρουσιάζουμε όλους τους τύπους ηλεκτρονικών παιχνιδιών και το περιεχόμενο των δημοφιλέστερων εξ αυτών. Έμφαση δίδεται στις ποικίλες επιδράσεις των ηλεκτρονικών παιχνιδιών στα παιδιά, στον εθιστικό του χαρακτήρα και τις προφυλάξεις που πρέπει να ληφθούν για τη σωστή τους χρήση. Το Β΄ μέρος αναφέρεται στις κοινωνικές σχέσεις, επομένως δίδεται ο ορισμός της κοινωνικοποίησης. Εν συνεχεία παρουσιάζονται οι φορείς κοινωνικοποίησης και πως το ηλεκτρονικό παιχνίδι επιδρά σε αυτούς. Ακολουθεί μια λεπτομερή παρουσίαση των χαρακτηριστικών της σχολικής ηλικίας σε σύγκριση με τα χαρακτηριστικά των ηλεκτρονικών παιχνιδιών. Τέλος αναφερόμαστε στην έννοια της παιδικής φιλίας και τη σημαντικότητα αυτής, τα κριτήρια επιλογής των φίλων και αν το ηλεκτρονικό παιχνίδι αποτελεί το κριτήριο για αυτή την επιλογή, δηλαδή αν συμβάλει στην κοινωνική αποδοχή ή απόρριψη των παιδιών από τις κοινωνικές ομάδες. Στο Γ΄ μέρος παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της έρευνας και παραθέτονται οι ανάλογοι πίνακες.
Collections
This website uses cookies to ensure you get the best browsing experience.
Continue
More info