Η επίδραση της πανδημίας Covid-19 στην καθιστική συμπεριφορά παιδιών δημοτικής εκπαίδευσης.
The impact of the pandemic Covid-19 on the sedentary behavior of the primary school children.
Abstract
Εισαγωγή: Η δύσκολη χρονιά που πέρασε, μας έθεσε περιορισμούς και προβληματισμούς λόγω των βιωμάτων της από την πανδημία. Ένας από αυτούς ήταν, η καθημερινότητα των παιδιών που άλλαξε και πως επηρεάστηκε ως προς την καθιστική τους συμπεριφορά.
Σκοπός: Στην παρούσα ερευνητική μελέτη σκοπός, ήταν να διερευνήσει αν και πόσο άλλαξε η καθιστική συμπεριφορά των παιδιών δημοτικής εκπαίδευσης κατά την διάρκεια της πανδημίας.
Υλικό και μέθοδος: Συμμετείχαν 203 μαθητές των τάξεων Πέμπτης Ε’ και Έκτης ΣΤ δημοτικού, από επτά σχολεία εντός του Δήμου Λεβαδέων του Ν. Βοιωτίας. Για την αξιολόγηση τους χρησιμοποιήθηκε ως ερευνητικό εργαλείο το ερωτηματολόγιο, στο οποίο περιλαμβάνονταν τα ερωτηματολόγια: Ερωτηματολόγιο Καθιστικής Συμπεριφοράς Εφήβων ΕΚΣΕ και το ερωτηματολόγιο Ανάκλησης Χθεσινής Φυσικής Δραστηριότητας ΑΧΦΔ. Για την στατιστική ανάλυση του δείγματος 203 μαθητών χρησιμοποιήθηκε το στατιστικό πακέτο SPSS (IBM Corp. Released 2019, IBM SPSS Statistics for Windows, v.26.0, Armonk, NY: IBM Corp.).
Αποτελέσματα: Από τα κύρια ερευνητικά αποτελέσματα, προέκυψε αύξηση του βάρους (+2,99 kg) και του Δείκτη Μάζας Σώματος (+0,43 kg/m2), αύξηση σε Δραστηριότητες Οθόνης και σημαντική μείωση στις Δραστηριότητες Μετακίνησης. Παρατηρήθηκε μείωση στα επίπεδα της φυσικής δραστηριότητας, με τη μεγαλύτερη να εντοπίζεται στην Έντονη Φυσική Δραστηριότητα (METs≥6).
Συμπεράσματα: Εν κατακλείδι, προκύπτει η αντιστάθμιση των επιπτώσεων των μέτρων, δίνοντας έμφαση στην επιμόρφωση των μαθητών και των γονέων σε περιορισμό των καθιστικών δραστηριοτήτων, στην αύξηση και αναβάθμιση των οργανωμένων δραστηριοτήτων στο σχολικό περιβάλλον, έτσι ώστε να επωφεληθούν βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα από τα οφέλη της. Introduction: The difficult year that passed, raised us limitations and concerns due to her experiences from the pandemic. One of them was the children's daily life that changed and how it was affected in terms of their sitting behavior.
Purpose: The purpose of this research study was to investigate whether and how much the sedentary behavior of primary school children changed during the pandemic.
Methods and materials: 203 students of the fifth and sixth grades of elementary school participated, from seven schools within the Municipality of Levadeon in the Prefecture of Viotia. For their evaluation, the questionnaire was used as a research tool, which included the questionnaires: Adolescent Sedentary Activity Questionnaire (ASAQ) and the questionnaire “Previous Day Physical Activity Recall” (PDPAR). The SPSS statistical package (IBM Corp. Released 2019, IBM SPSS Statistics for Windows, v.26.0, Armonk, NY: IBM Corp.) was used for the statistical analysis of the sample of 203 students.
Results: The main research results showed an increase in weight (+2.99 kg) and Body Mass Index (+0.43 kg / m2), an increase in Screen Activities and a significant decrease in Movement Activities. A decrease in physical activity levels was observed, with the largest being found in Intense Physical Activity (METs≥6).
Conclusions: In conclusion, there is a compensation of the effects of the measures, emphasizing the training of students and parents in reducing sedentary activities, increasing and upgrading organized activities in the school environment, so that they can benefit in the short and long term from its benefits.
Collections
The following license files are associated with this item:
This website uses cookies to ensure you get the best browsing experience.
Continue
More info