Η δημιουργία ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος στον κλάδο των δομικών προϊόντων στην εποχή των πιστοποιήσεων και του Covid-19.
The creation of competitive advantage in the era of accreditation and Covid - 19 for the construction products industry.
View/ Open
Date
2022-05-05Author
Μουτεσίδης, Νικόλαος
Moutesidis, Nikolaos
Metadata
Show full item recordAbstract
Η παρούσα διπλωματική εργασία διερευνά το εάν είναι εφικτό να δημιουργηθεί
ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τις Ελληνικές εταιρείες παραγωγής δομικών προϊόντων,
λαμβάνοντας υπόψη δύο βασικές παραμέτρους. Η πρώτη παράμετρος, αφορά την υιοθέτηση
διεθνώς αναγνωρισμένων προτύπων - πιστοποιήσεων όπως τα ISO 9001 & ISO 14001. Η δεύτερη
παράμετρος, αφορά τις επιπτώσεις από την πρωτόγνωρη Παγκόσμια υγειονομική κρίση η οποία
δημιούργησε μία «Νέα τάξη πραγμάτων» στο εμπόριο, κυρίως λόγω του εντυπωσιακού ρυθμού
αύξησης του e - commerce και των χρηστών των διαφόρων διαδικτυακών εφαρμογών και
υπηρεσιών. Για την εις βάθος κατανόηση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών του συγκεκριμένου
κλάδου της οικονομίας, παρατίθενται αναλυτικά τα βασικά του μεγέθη, όπως η συνδρομή του στο
ΑΕΠ της χώρας, ο όγκος των εξαγωγών και οι κύριοι εμπορικοί του εταίροι. Κρίνεται επίσης
απαραίτητο να παρουσιαστούν ιστορικά στοιχεία τα οποία αφορούν τον Ελληνικό και Ευρωπαϊκό
Κατασκευαστικό κλάδο οι δραστηριότητες των οποίων, καθορίζουν το μέγεθος και το είδος της
ζήτησης των δομικών προϊόντων. Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε για τους σκοπούς της
παρούσης έλαβε υπόψη της την διαθέσιμη διεθνή βιβλιογραφία την σχετική με τις ως άνω 2
παραμέτρους. Επίσης, για την καλύτερη κατανόηση του τι περιλαμβάνει ακριβώς ο όρος «Σύγχρονα
διαδικτυακά εργαλεία μάρκετινγκ» πραγματοποιήθηκε αναλυτική παρουσίαση αυτών και σύγκριση
με τα γνωστότερα πιο «παραδοσιακά» μέσα. Στην προσπάθεια ακριβέστερης αποτύπωσης του εάν
προκύπτει πραγματική ωφέλεια είτε από την εισαγωγή των εν λόγω προτύπων είτε από την
υιοθέτηση χρήσης σύγχρονων διαδικτυακών εργαλείων και καναλιών μάρκετινγκ, διενεργήθηκε
πρωτογενής ποιοτική έρευνα, στην οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι 10 επιχειρήσεων που ανήκουν
στον κλάδο παραγωγής δομικών προϊόντων. Οι τελευταίοι κλήθηκαν να παρουσιάσουν την οπτική
των εταιρειών αναφορικά με το υπό εξέταση ζήτημα. Κατόπιν παράθεσης και αξιολόγησης όλων
των δεδομένων συνάγεται το συμπέρασμα ότι υπό προϋποθέσεις, είναι εφικτή η δημιουργία
ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Αναφορικά με τα πρότυπα κυρίως μέσω υιοθέτησης πολιτικών
διαφοροποίησης ενώ αναφορικά με τα διαδικτυακά κανάλια και εργαλεία λόγω δυνατοτήτων
ορθότερης στόχευσης, διαδραστικότητας, χαμηλότερου κόστους και μίας κανονικότητας που
αλλάζει. This thesis investigates whether it is possible to create a competitive advantage for Greek companies
that produce construction products, taking into consideration two key parameters. The first
parameter concerns the adoption of internationally recognized standards and certifications such as
ISO 9001 & ISO 14001. The second parameter concerns the effects of the unprecedented Global
Health Crisis which created a "New Order" in commercial trade, mainly due to the impressive growth
of online users of various internet applications, services and e – commerce. For an in-depth
understanding of the characteristics of this sector of the economy, its main figures are presented in
detail, such as its contribution to the country's GDP, the volume of exports and its main trading
partners. It is also considered necessary to present historical data concerning the Greek and
European Construction sector whose activities determine the size and type of demand for the
construction products. The research carried out for the purposes of the present thesis took into
account the available international literature related to the above 2 parameters. Also, in order to
better understand what exactly the term "Modern internet marketing tools" includes, an attempt
was made to present them in detail and compare them with the most traditional ones. In addition, in
an effort to more accurately investigate whether there is a real benefit either from the introduction
of these standards or from the adoption and usage of modern internet tools and marketing
channels, a qualitative survey was conducted including representatives from 10 companies of the
product construction industry. The latter were invited to present the companies' point of view on
the issue under consideration. After the comprehensive evaluation of the provided data, it is
concluded that under certain conditions, it is possible to create a competitive advantage. Regarding
the standards mainly through the adoption of differentiation policies, while regarding the internet
channels and tools, due to the possibilities of more accurate targeting, interactivity, lower costs and
a new changing more digital era.
Collections
The following license files are associated with this item:
This website uses cookies to ensure you get the best browsing experience.
Continue
More info