Οι στάσεις των καταναλωτών απέναντι στους παρόχους ενέργειας.
The attitude of consumers towards energy suppliers.
View/ Open
Date
2023-07-11Author
Βασιλάκης, Ευάγγελος
Vasilakis, Evangelos
Metadata
Show full item recordAbstract
Η συγκεκριμένη διπλωματική εργασία έχει ως απώτερο σκοπό να εξεταστεί το «ψυχογράφημα» των καταναλωτών στην αγορά της ηλεκτρικής ενέργειας, και πιο συγκεκριμένα τη στάση των καταναλωτών απέναντι στους παρόχους ενέργειας. Αυτή η μελέτη συνδέεται άμεσα σε πρώτο βαθμό με τη ανάλυση των κριτηρίων απόρριψης από τον καταναλωτή ενός παρόχου και μη μεταπήδησης του σε αυτόν και κατά δεύτερο βαθμό, με την ανάλυση γενικότερα, των προτεραιοτήτων του καταναλωτή μέσα στην αγορά και των τάσεων του, υπό τις συνθήκες που βιώνει σε κάθε επίπεδο τη δεδομένη χρονική στιγμή. Κύριος στόχος αυτής της μελέτης, δεν είναι άλλος από την κατανόηση του σκεπτικού του τελικού αποδέκτη του προϊόντος που παράγεται στον κλάδο της ηλεκτρικής ενέργειας, και η προσπάθεια προσέγγισης του προκειμένου να καταστεί το προϊόν περισσότερο ελκυστικό και προσιτό μεν και πολύ πιο αποδοτικό δε, τόσο για το φυσικό περιβάλλον όσο και για την εν γένει οικονομία της ελληνικής κοινωνίας και του κράτους. Ο συγκεκριμένος παράγοντας, μάλιστα, αποτελεί και το βασικότερο συμπέρασμα που εξάγεται στο τέλος της συγκεκριμένης έρευνας, καθώς οι συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά γενικώς στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με όλες αυτές τις καταστάσεις που βιώνει ο πλανήτης σε οικονομικό επίπεδο, καθορίζει σε απόλυτο σχεδόν βαθμό τη στάση των καταναλωτών έναντι των παρόχων ενέργειας στη Ελλάδα. Η απελευθέρωση της αγοράς από τη μια έχει κάνει πρόοδο τις τελευταίες δεκαετίες στη χώρα και προσπαθεί να βοηθήσει την όλη κατάσταση για τον καταναλωτή, από την άλλη όμως αυτή η πρόοδος προχώρα με μικρό ακόμα ρυθμό και δεν καθιστά τον οικονομικό παράγοντα λιγότερο σημαντικό παρά την απελευθέρωση της αγοράς. Κλείνοντας, μετά την έκθεση των συμπερασμάτων και των προβληματισμών που εξάγονται από τη μελέτη αυτή, γίνεται αναφορά στις σχετικές προτάσεις που θα παρουσίαζαν μια θετική εξέλιξη σε όλο αυτό και θα μετατόπιζαν το «κέντρο βάρους» του ενδιαφέροντος του τελικού καταναλωτή του προϊόντος από το οικονομικό κριτήριο και θα τον οδηγούσε σε άλλα κριτήρια, να κινηθεί πιο «ελεύθερα» στην αγορά και σε άλλου είδους παροχές. This specific thesis has as its ultimate purpose to examine the "psychogram" of consumers in the electricity market, and more specifically the attitude of consumers towards energy providers. This study is directly related in first degree to the analysis of the criteria for rejection of a provider and not switching to him and in second degree, to the analysis in general, of the consumer's priorities in the market and his tendencies, under the conditions which is experienced on every level at the given moment in time. The main objective of this study is to understand the rationale of the final recipient of the product produced in the electricity industry and tries to approach him in order to make the product more attractive and accessible, and much more efficient to the natural environment as well as for the general economy of Greek society and the state. This specific factor, in fact, is also the most basic conclusion drawn at the end of this specific research, as current condition, not only in Greece, but generally in the European Union, with all these situations that the planet is experiencing at an economic level, determines almost to an absolute degree the attitude of consumers towards energy providers in Greece. On the one hand, the liberalization of the market has made progress in the last decades in the country and is trying to help the whole situation for the consumer, but on the other hand, this progress is still progressing at a small pace and does not make the economic factor less important, despite the liberalization of the market. In closing, after the presentation of the conclusions and concerns derived from this study, reference is made to the relevant proposals that would present a positive development in all this and would shift the "center of gravity" of the interest of the final consumer of the product from the economic criterion to other criteria and make him move more "freely" in the market and in other types of benefits.
Collections
The following license files are associated with this item:
This website uses cookies to ensure you get the best browsing experience.
Continue
More info