Serious game κομποστοποίηση
Serious game compost
Abstract
Τα τελευταία χρόνια έχουν παρατηρηθεί σημαντικές προσπάθειες που έχουν ως στόχο
την ευαισθητοποίηση του κοινού αναφορικά με την κλιματική αλλαγή και προστασία του
περιβάλλοντος. Ειδικότερα, έχει δοθεί έμφαση στη διαχείριση των αποβλήτων, και
συγκεκριμένα στις διαδικασίες ανακύκλωσης και κομποστοποίησης. Η παρούσα μελέτη
παρουσιάζει ένα "σοβαρό παιχνίδι" (serious game) που έχει σχεδιαστεί για την εκπαίδευση
μαθητών Δημοτικού σχολείου σχετικά με την κομποστοποίηση. Το παιχνίδι στοχεύει στην
ανάπτυξη δεξιοτήτων σε παιδιά ηλικίας 6 έως 12 ετών, επιτρέποντάς τους: α) να αναγνωρίζουν
τα κομποστοποιήσιμα απόβλητα και να διακρίνουν τα ανακυκλώσιμα υλικά, β) να διαχωρίζουν
σωστά τα απόβλητα και να τα τοποθετούν στους κατάλληλους χρωματιστούς κάδους, γ) να
κατανοούν τη διαδικασία ανακύκλωσης και δ) να μαθαίνουν για την κομποστοποίηση (τρόπος
λειτουργίας, αναλογίες υλικών, συνθήκες ομαλής λειτουργίας, απαιτήσεις και κυρίως τις
περιβαλλοντικές επιπτώσεις της).
Αυτό το διαδραστικό εκπαιδευτικό εργαλείο αντιπροσωπεύει μια καινοτόμο προσέγγιση
στην ενσωμάτωση της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης στην πρώιμη παιδική ηλικία.
Χρησιμοποιώντας τη δυναμική του παιχνιδιού, ενισχύονται βασικές πρακτικές διαχείρισης
αποβλήτων και η περιβαλλοντική διαχείριση ανάμεσα στους νεαρούς μαθητές. Με τις τρέχουσες
εξελίξεις, η συμφωνία του παιχνιδιού στον τομέα του gamification υπογραμμίζει το δυναμικό
του ως εργαλείο αιχμής στην περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση. Δεν παρέχει μόνο εκπαίδευση
σχετικά με τα πρακτικά στοιχεία του διαχωρισμού αποβλήτων, αλλά επίσης, καλλιεργεί μια
οικολογική συνείδηση, αποτελώντας έτσι σημαντική συμβολή στον εξελισσόμενο τομέα του
περιβαλλοντικού gamification και γενικότερα στο τομέα της εκπαίδευσης. Σύμφωνα με έρευνα
που έγινε διαπιστώθηκε ελλιπής η γνώση των εκπαιδευτικών ώς προς τη διαχείριση του
περιβάλλοντος. Χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο με γενικές αρχές γνώσεων στο τομέα της
ανακύκλωσης και κομποστοποίησης τόσο στην αρχή του παιχνιδιού όσο και μετέπειτα
προκειμένου να διαπιστωθεί το γνωστικό επίπεδο που παρέχει στους μαθητές. In recent years, significant efforts, aiming at raising public awareness of climate change
and environmental protection, have been observed. In particular, emphasis has been given to
waste management, particularly recycling and composting processes. This study presents a
'serious game' designed to educate primary school students about composting. This game aims to
develop skills in children aged 6 to 12 years old, allowing them to: a) identify compostable waste
and distinguish between recyclable materials; b) correctly separate waste and place it in the
appropriate colored bins; c) understand the recycling process; and d) learn about composting
(how it works, material ratios, conditions for smooth operation, requirements and, most
importantly, its environmental impact).
This interactive educational tool represents an innovative approach to
the incorporation of environmental education in early childhood. Using the dynamics of the
game, are reinforced basic waste management practices and environmental management among
young students. With current developments, the agreement of the game in the field of
gamification highlights its potential as a cutting-edge tool for environmental awareness. It is not
only providing education on the practices of waste segregation but also cultivates an ecological
consciousness, thus making an important contribution to the evolving field of environmental
gamification and generally in the field of education. According to the research that has
become, it was ascertained that the knowledge of the teachers regarding the management of the
environment is insufficient. A questionnaire with general principles of knowledge in the field of
recycling and composting was used both at the beginning of the game and afterward to establish
the level of knowledge it provides to the students.
Collections
The following license files are associated with this item:
This website uses cookies to ensure you get the best browsing experience.
Continue
More info