Μουσεία και τουρισμός: συνέργειες και προοπτικές ανάπτυξης nation branding στην Ελλάδα.
Museums and tourism: synergies and perspectives for the development of nation branding in Greece.
View/ Open
Date
2024-02-15Author
Νικητάκη, Μαρία-Στέλλα
Nikitaki, Maria-Stella
Metadata
Show full item recordAbstract
Στην παρούσα εργασία παρουσιάζονται οι έννοιες του πολιτιστικού τουρισμού, του branding, η σχέση των
μουσείων και των αρχαιολογικών χώρων με τον τουρισμό, καθώς και ο τρόπος με τον οποίο τα μουσεία
μπορούν να βοηθήσουν στη διαμόρφωση της ταυτότητας και του nation branding της Ελλάδας. H
πολιτιστική κληρονομιά, υλική και άυλη, και ο σύγχρονος πολιτισμός είναι κύριοι πυλώνες της ταυτότητας
κάθε πόλης και αναγνωρίζονται ως συγκριτικό πλεονέκτημα λόγω της συμβολής τους στην οικονομική και
κοινωνική ανάπτυξη. Στη συνέχεια, παρουσιάζονται τα μουσεία και οι αρχαιολογικοί χώροι της Ελλάδας,
όπως και η λειτουργία τους. Πιο συγκεκριμένα, γίνεται αναφορά στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο
Αθηνών, και στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου, καθώς επίσης παρουσιάζονται και οι αρχαιολογικοί
χώροι της Ακρόπολης, του Σουνίου, των Δελφών, και του Ανακτόρου της Κνωσού. Τα μουσεία
συνεισφέρουν στην ανάπτυξη της τουριστικής κίνησης ενός προορισμού, ενώ το γεγονός αυτό ισχύει σε
μεγάλο βαθμό για την Ελλάδα, όπου οι αρχαιολογικοί χώροι και τα αρχαιολογικά μουσεία είναι σημαντικοί
σταθμοί προσέλκυσης επισκεπτών. Κίνητρο για την ενασχόληση με το παρόν θέμα αποτέλεσε η αύξηση των
οπτικών μηνυμάτων με αναφορά σε αρχαιολογικούς χώρους και αρχαιολογικά μουσεία στα ψηφιακά μέσα
που χρησιμοποιεί ο ΕΟΤ, όπως και η επιθυμία ανάλυσης και ερμηνείας αυτού του γεγονότος. In this essay, the notion of cultural tourism, the connection developed between museums and archaeological
sites, and tourism, as well as the necessary means through which the museums can assist the configuration of
Greece’s identity and national branding, are presented. The tangible and intangible cultural heritage, together
with the contemporary civilization, are the rudimentary pylons of every city’s identity, and are recognized as
a comparative advantage due to their contribution to the economical and social development. Subsequently,
Greece’s museums and archeological sites are presented, without excluding their operation. More
specifically, National Archeological Museum of Athens and Heraklion Archeological Museum are
mentioned, and the following archeological sites are presented as well: Acropolis, Sounio, Delphi, and
Knossos Palace. The museums are playing a significant role in the development of the touristic mobility of a
destination, while this fact applies to a larger extent in Greece, where the archeological sites and the
archeological museums are significant tourist spots.
The motivation for the interest shown towards this issue was the augmentation of the visual messages with
respect to archeological sites, and archeological museums within the digital media employed by the Greek
National Tourism Organization (GNTO), accompanied by the will to engage with the analysis and the
definition of this occurrence.
Collections
The following license files are associated with this item:
This website uses cookies to ensure you get the best browsing experience.
Continue
More info