Εμφάνιση απλής εγγραφής

Satisfaction of patients from awareness of their health problems and their participation in decision of relevant medical decisions.

Στοιχεία Dublin Core

dc.creatorΚονιδιάρη, Αριστέαel
dc.creatorΣκέρτη, Ευαγγελίαel
dc.creatorKonidiari, Aristeaen
dc.creatorSkerti, Evangeliaen
dc.date.accessioned2016-03-15T12:45:34Z
dc.date.available2016-03-15T12:45:34Z
dc.date.issued2013-11-09T22:46:21Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12688/1185
dc.description.abstractΗ ποιότητα στις υπηρεσίες υγείας έχει ιδιαίτερη σημασία, αφού οδηγεί σε υγειονομικά οικονομικά και κοινωνικά οφέλη για τον ίδιο τον ασθενή, τους επαγγελματίες υγείας, τις μονάδες παροχής υπηρεσιών υγείας, τα ασφαλιστικά ταμεία και το κοινωνικό σύνολο. Η έννοια της ικανοποίησης του ασθενούς έχει αναδειχθεί ως ένας από τους αξιόπιστους δείκτες για την αξιολόγηση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας. Οι ασθενείς είναι οι τελικοί αποδέκτες, οι πλέον ενδιαφερόμενοι και αυτοί που άμεσα βιώνουν τις ιατρικές υπηρεσίες. Ο βαθμός ικανοποίησης του ασθενούς δεν προέρχεται όμως μόνο από τα αποτελέσματα της θεραπευτικής παρέμβασης αλλά και από το συνδυασμό της φύσης και του χαρακτήρα των διαδικασιών που εφαρμόζονται στα πλαίσια της συγκεκριμένης παρέμβασης. Συνεπώς η μέτρηση του βαθμού ικανοποίησης του ασθενούς από την ενημέρωση που λαμβάνει για τα προβλήματα υγείας του και από την συμμετοχή του στη λήψη αποφάσεων σχετικά με αυτά συμβάλλει στον εντοπισμό των αδύνατων σημείων και την βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση του βαθμού ικανοποίησης των νοσοκομειακών ασθενών από την ενημέρωση που έχουν σε σχέση με τη διάγνωση, την πορεία της νόσου καθώς και το βαθμό ικανοποίησης που αντλεί ο ασθενής από τη συμμετοχή του στη λήψη των σχετικών ιατρικών αποφάσεων. Μεθοδολογία. Για την μέτρηση του βαθμού ικανοποίησης χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο Europep, το οποίο συμπληρώθηκε από 200 νοσηλευθέντες ασθενείς κατά την περίοδο Απρίλιος 2010-Ιούνιος 2010. Η στατιστική επεξεργασία των δεδομένων έγινε με το πρόγραμμα Microsoft Office Excel. Για την περιγραφή της σχέσης μεταξύ των επιλεγμένων μεταβλητών εφαρμόστηκε το μέτρο συσχέτισης Pearson Product Moment Correlation. Αποτελέσματα. Τα αποτελέσματα βασίζονται στην ανάλυση και ερμηνεία πληροφοριών που προέκυψαν από τη συλλογή ερωτηματολογίων. Στην παρούσα έρευνα τα αποτελέσματα έδειξαν ότι ένα μεγάλο ποσοστό ατόμων (82,5%) δήλωσαν αρκετά έως πολύ ικανοποιημένα με την ενημέρωση για τα συμπτώματα και την ασθένεια τους. Όμως ο βαθμός ικανοποίησης τους φαίνεται ότι μειώνεται για την ενημέρωση που λαμβάνουν σχετικά με το σκοπό των εξετάσεων και θεραπειών τους (72,5%). Χαμηλότερα ποσοστά ικανοποίησης παρατηρήθηκαν σχετικά με την συμμετοχή-εμπλοκή τους στις ιατρικές αποφάσεις (55,5%). Το εκπαιδευτικό επίπεδο βρέθηκε να σχετίζεται στατιστικά με το βαθμό ικανοποίησης και συγκεκριμένα ο βαθμός ικανοποίησης μειώνεται όσο αυξάνεται το εκπαιδευτικό επίπεδο των ασθενών. Αξιοσημείωτο εύρημα στην παρούσα έρευνα είναι ότι μόνο δυο (1%) ασθενείς απάντησαν καταφατικά στο αν τους δόθηκε πληροφόρηση σχετικά με τα δικαιώματα τους από το προσωπικό. Συμπεράσματα. Η έρευνα ανέδειξε αδυναμίες σε πτυχές σχετικά με την ικανοποίηση από την ενημέρωση που λαμβάνει ο νοσοκομειακός ασθενής. Οι επαγγελματίες υγείας, μπορούν να ωφεληθούν από τις έρευνες που προσδιορίζουν το βαθμό ικανοποίησής των ασθενών από την ενημέρωση και συμμετοχή τους διότι είναι δυνατόν μέσω της αξιολόγησής τους, να επιτευχθεί βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας. Νέες μελέτες αναμένεται ότι θα προσφέρουν πολύτιμα πρόσθετα στοιχεία σχετικά με την ικανοποίηση του ασθενούς και κατ’ επέκταση στο επίπεδο ποιότητας περίθαλψης.el
dc.languageel
dc.publisherΤ.Ε.Ι. Κρήτης, Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας (Σ.Ε.Υ.Π), Τμήμα Κοινωνικής Εργασίαςel
dc.publisherT.E.I. of Crete, School of Health and Welfare Services (SEYP), Department of Social Worken
dc.rightsAttribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.titleΒαθμός ικανοποίησης ασθενών από την ενημέρωση για τα προβλήματα υγείας τους και από την συμμετοχή τους στη λήψη των σχετικών ιατρικών αποφάσεων.el
dc.titleSatisfaction of patients from awareness of their health problems and their participation in decision of relevant medical decisions.en

Στοιχεία healMeta

heal.creatorNameΚονιδιάρη, Αριστέαel
heal.creatorNameΣκέρτη, Ευαγγελίαel
heal.creatorNameKonidiari, Aristeaen
heal.creatorNameSkerti, Evangeliaen
heal.publicationDate2013-11-09T22:46:21Z
heal.identifier.primaryhttp://hdl.handle.net/20.500.12688/1185
heal.abstractΗ ποιότητα στις υπηρεσίες υγείας έχει ιδιαίτερη σημασία, αφού οδηγεί σε υγειονομικά οικονομικά και κοινωνικά οφέλη για τον ίδιο τον ασθενή, τους επαγγελματίες υγείας, τις μονάδες παροχής υπηρεσιών υγείας, τα ασφαλιστικά ταμεία και το κοινωνικό σύνολο. Η έννοια της ικανοποίησης του ασθενούς έχει αναδειχθεί ως ένας από τους αξιόπιστους δείκτες για την αξιολόγηση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας. Οι ασθενείς είναι οι τελικοί αποδέκτες, οι πλέον ενδιαφερόμενοι και αυτοί που άμεσα βιώνουν τις ιατρικές υπηρεσίες. Ο βαθμός ικανοποίησης του ασθενούς δεν προέρχεται όμως μόνο από τα αποτελέσματα της θεραπευτικής παρέμβασης αλλά και από το συνδυασμό της φύσης και του χαρακτήρα των διαδικασιών που εφαρμόζονται στα πλαίσια της συγκεκριμένης παρέμβασης. Συνεπώς η μέτρηση του βαθμού ικανοποίησης του ασθενούς από την ενημέρωση που λαμβάνει για τα προβλήματα υγείας του και από την συμμετοχή του στη λήψη αποφάσεων σχετικά με αυτά συμβάλλει στον εντοπισμό των αδύνατων σημείων και την βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση του βαθμού ικανοποίησης των νοσοκομειακών ασθενών από την ενημέρωση που έχουν σε σχέση με τη διάγνωση, την πορεία της νόσου καθώς και το βαθμό ικανοποίησης που αντλεί ο ασθενής από τη συμμετοχή του στη λήψη των σχετικών ιατρικών αποφάσεων. Μεθοδολογία. Για την μέτρηση του βαθμού ικανοποίησης χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο Europep, το οποίο συμπληρώθηκε από 200 νοσηλευθέντες ασθενείς κατά την περίοδο Απρίλιος 2010-Ιούνιος 2010. Η στατιστική επεξεργασία των δεδομένων έγινε με το πρόγραμμα Microsoft Office Excel. Για την περιγραφή της σχέσης μεταξύ των επιλεγμένων μεταβλητών εφαρμόστηκε το μέτρο συσχέτισης Pearson Product Moment Correlation. Αποτελέσματα. Τα αποτελέσματα βασίζονται στην ανάλυση και ερμηνεία πληροφοριών που προέκυψαν από τη συλλογή ερωτηματολογίων. Στην παρούσα έρευνα τα αποτελέσματα έδειξαν ότι ένα μεγάλο ποσοστό ατόμων (82,5%) δήλωσαν αρκετά έως πολύ ικανοποιημένα με την ενημέρωση για τα συμπτώματα και την ασθένεια τους. Όμως ο βαθμός ικανοποίησης τους φαίνεται ότι μειώνεται για την ενημέρωση που λαμβάνουν σχετικά με το σκοπό των εξετάσεων και θεραπειών τους (72,5%). Χαμηλότερα ποσοστά ικανοποίησης παρατηρήθηκαν σχετικά με την συμμετοχή-εμπλοκή τους στις ιατρικές αποφάσεις (55,5%). Το εκπαιδευτικό επίπεδο βρέθηκε να σχετίζεται στατιστικά με το βαθμό ικανοποίησης και συγκεκριμένα ο βαθμός ικανοποίησης μειώνεται όσο αυξάνεται το εκπαιδευτικό επίπεδο των ασθενών. Αξιοσημείωτο εύρημα στην παρούσα έρευνα είναι ότι μόνο δυο (1%) ασθενείς απάντησαν καταφατικά στο αν τους δόθηκε πληροφόρηση σχετικά με τα δικαιώματα τους από το προσωπικό. Συμπεράσματα. Η έρευνα ανέδειξε αδυναμίες σε πτυχές σχετικά με την ικανοποίηση από την ενημέρωση που λαμβάνει ο νοσοκομειακός ασθενής. Οι επαγγελματίες υγείας, μπορούν να ωφεληθούν από τις έρευνες που προσδιορίζουν το βαθμό ικανοποίησής των ασθενών από την ενημέρωση και συμμετοχή τους διότι είναι δυνατόν μέσω της αξιολόγησής τους, να επιτευχθεί βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας. Νέες μελέτες αναμένεται ότι θα προσφέρουν πολύτιμα πρόσθετα στοιχεία σχετικά με την ικανοποίηση του ασθενούς και κατ’ επέκταση στο επίπεδο ποιότητας περίθαλψης.el
heal.languageel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Κρήτης, Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας (Σ.Ε.Υ.Π), Τμήμα Κοινωνικής Εργασίαςel
heal.academicPublisherT.E.I. of Crete, School of Health and Welfare Services (SEYP), Department of Social Worken
heal.titleΒαθμός ικανοποίησης ασθενών από την ενημέρωση για τα προβλήματα υγείας τους και από την συμμετοχή τους στη λήψη των σχετικών ιατρικών αποφάσεων.el
heal.titleSatisfaction of patients from awareness of their health problems and their participation in decision of relevant medical decisions.en
heal.typebachelorThesis
heal.keywordεκτίμηση υγείας, επαγγελματίας υγείας, ασθενής, ιατρική περίλθαψηel
heal.keywordhealth evaluation, health professional, patient, medical careen
heal.advisorNameΒάντσης, Δημήτριοςel
heal.advisorNameVantsis, Dimitriosen
heal.academicPublisherIDteicrete
heal.fullTextAvailabilitytrue
tcd.distinguishedfalse
tcd.surveyfalse


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)