Εμφάνιση απλής εγγραφής

Racist perceptions of students - everyday racism.

Στοιχεία Dublin Core

dc.creatorΑυγέρου, Βικτωρίαel
dc.creatorΟρφανίδου, Ιωάνναel
dc.creatorΠετράς, Μηνάςel
dc.creatorAvgerou, Viktoriaen
dc.creatorOrfanidou, Ioannaen
dc.creatorPetras, Minasen
dc.date.accessioned2016-03-15T12:47:59Z
dc.date.available2016-03-15T12:47:59Z
dc.date.issued2016-02-22T12:39:25Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12688/1295
dc.description.abstractΣκοπός: Σκοπός της μελέτης είναι η διερεύνηση των διακρίσεων που εκδηλώνουν ή και δέχονται οι νέοι και ειδικότερα των ρατσιστικών στάσεων και συμπεριφορών που εκφράζονται με έμμεσο τρόπο, προκειμένου να εξαχθούν συμπεράσματα για το φαινόμενο του ‘καθημερινού’ ρατσισμού και τις διαστάσεις του. Μεθοδολογία: Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε είναι ποσοτική, το ερευνητικό εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε ήταν το ερωτηματολόγιο και ο τρόπος δειγματοληψίας η ‘δειγματοληψία ευκολίας’. Το δείγμα αποτελείτο από 225 σπουδαστές/τριες από όλες τις σχολές του ΤΕΙ Ηρακλείου, με το μεγαλύτερο μέρος του δείγματος να προέρχεται από τη Σχολή ΣΕΥΠ. Για την καταμέτρηση του φαινομένου του καθημερινού ρατσισμού, χρησιμοποιήθηκαν τρεις κλίμακες: η η Κλίμακα Μέτρησης Μισαλλοδοξίας, η Κλίμακα Κοινωνικής Κυριαρχίας και η Κλίμακα Άμεσου και Έμμεσου ρατσισμού. Οι κλίμακες αυτές μετρούν αντίστοιχα τις ρατσιστικές αντιλήψεις των ερωτώμενων σχετικά με 6 διαφορετικούς τύπους διακρίσεων, τις αντιλήψεις των φοιτητών για την κοινωνική ανισότητα, και τις αντιλήψεις τους για τους μετανάστες. Αποτελέσματα: Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της συγκεκριμένης έρευνας ο φοιτητικός πληθυσμός θεωρεί ότι υπάρχει υψηλό ποσοστό εκδήλωσης καθημερινού ρατσισμού στην Ελλάδα (μέση τιμή: 7,4±1,6). H πλειοψηφία του δείγματος αναφέρει ότι έχει δεχθεί (80,4%) ή έχει υπάρξει θεατής (95,1%) ρατσιστικής συμπεριφοράς. Παρόλα αυτά, ο βαθμός στον οποίο οι ίδιοι θεωρούν ότι κάνουν διακρίσεις είναι αρκετά χαμηλός (μέση τιμή 2,6 ± 2). Επίσης, φάνηκε ότι οι γυναίκες φοιτήτριες εμφάνισαν σε μικρότερο βαθμό ρατσιστικές αντιλήψεις από τους άνδρες, ενώ γενικότερα το ποσοστό ρατσιστικών αντιλήψεων στο δείγμα ήταν μικρό. Συμπεράσματα: Συμπεραίνοντας, με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας διαπιστώνουμε ότι το φαινόμενο του καθημερινού έμμεσου ρατσισμού είναι υπαρκτό στη ζωή των νέων φοιτητών/τριων , τόσο ως θυμάτων, όσο και ως θυτών. Αυτό είναι ίσως ένα γεγονός το οποίο πρέπει να μας προβληματίσει, για αυτό μεγάλη σημασία θα πρέπει να δωθεί στην ευαισθητοποίηση και την πρόληψη του πληθυσμού σε θέματα διακρίσεων.el
dc.description.abstractAim: The aim of this study is to investigate to what extent young students discriminate or receive discrimination, and also to investigate the racist beliefs and behaviours which are expressed in a subtle way, in order to draw conclusions for the phenomenon of everyday racism. Methods: The research method used was the quantitative method, and the research tool the questionnaire. The sampling method used was the convenience sampling technique. The sample consisted of 225 students from all faculties of TEI of Heraklion, with most of them being students from the Faculty of Health and Welfare Professions. Three scales were used to measure everyday racism: the Intolerant Schema Measure, the Social Dominance Scale and the Blatant and Subtle Racism Scale. These scales measure respectively students’ beliefs regarding six different types of intolerance, social inequality and the immigrants. Results: According to the students of the sample there is a high percentage of everyday racist behaviour in Greece (mean 7.4 ± 1.6). Furthermore, the majority of our sample claim that they have been victims of such behaviour (80.4%) or they have watched other people suffer from racism (95.1%). However, most of the students who took part in the study stated that they don’t discriminate (mean 2.6 ± 2). Furthermore, female students held less racist beliefs than male students, while the percentage of racist beliefs in the sample was small. Conclusion: In conclusion, judging from the results of this research, we conclude that subtle racism is an existing issue in TEI of Heraklion students’ lives. Some of them are victims of racism, but some others are abusers – without knowing it. This is an issue which should be worrying for everyone. Awareness and prevention practices in the student population could help prevent the appearance of racism.en
dc.languageel
dc.publisherΤ.Ε.Ι. Κρήτης, Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας (Σ.Ε.Υ.Π), Τμήμα Κοινωνικής Εργασίαςel
dc.publisherT.E.I. of Crete, School of Health and Welfare Services (SEYP), Department of Social Worken
dc.rightsAttribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.titleΡατσιστικές αντιλήψεις φοιτητών - καθημερινός ρατσισμός.el
dc.titleRacist perceptions of students - everyday racism.en

Στοιχεία healMeta

heal.creatorNameΑυγέρου, Βικτωρίαel
heal.creatorNameΟρφανίδου, Ιωάνναel
heal.creatorNameΠετράς, Μηνάςel
heal.creatorNameAvgerou, Viktoriaen
heal.creatorNameOrfanidou, Ioannaen
heal.creatorNamePetras, Minasen
heal.publicationDate2016-02-22T12:39:25Z
heal.identifier.primaryhttp://hdl.handle.net/20.500.12688/1295
heal.abstractΣκοπός: Σκοπός της μελέτης είναι η διερεύνηση των διακρίσεων που εκδηλώνουν ή και δέχονται οι νέοι και ειδικότερα των ρατσιστικών στάσεων και συμπεριφορών που εκφράζονται με έμμεσο τρόπο, προκειμένου να εξαχθούν συμπεράσματα για το φαινόμενο του ‘καθημερινού’ ρατσισμού και τις διαστάσεις του. Μεθοδολογία: Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε είναι ποσοτική, το ερευνητικό εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε ήταν το ερωτηματολόγιο και ο τρόπος δειγματοληψίας η ‘δειγματοληψία ευκολίας’. Το δείγμα αποτελείτο από 225 σπουδαστές/τριες από όλες τις σχολές του ΤΕΙ Ηρακλείου, με το μεγαλύτερο μέρος του δείγματος να προέρχεται από τη Σχολή ΣΕΥΠ. Για την καταμέτρηση του φαινομένου του καθημερινού ρατσισμού, χρησιμοποιήθηκαν τρεις κλίμακες: η η Κλίμακα Μέτρησης Μισαλλοδοξίας, η Κλίμακα Κοινωνικής Κυριαρχίας και η Κλίμακα Άμεσου και Έμμεσου ρατσισμού. Οι κλίμακες αυτές μετρούν αντίστοιχα τις ρατσιστικές αντιλήψεις των ερωτώμενων σχετικά με 6 διαφορετικούς τύπους διακρίσεων, τις αντιλήψεις των φοιτητών για την κοινωνική ανισότητα, και τις αντιλήψεις τους για τους μετανάστες. Αποτελέσματα: Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της συγκεκριμένης έρευνας ο φοιτητικός πληθυσμός θεωρεί ότι υπάρχει υψηλό ποσοστό εκδήλωσης καθημερινού ρατσισμού στην Ελλάδα (μέση τιμή: 7,4±1,6). H πλειοψηφία του δείγματος αναφέρει ότι έχει δεχθεί (80,4%) ή έχει υπάρξει θεατής (95,1%) ρατσιστικής συμπεριφοράς. Παρόλα αυτά, ο βαθμός στον οποίο οι ίδιοι θεωρούν ότι κάνουν διακρίσεις είναι αρκετά χαμηλός (μέση τιμή 2,6 ± 2). Επίσης, φάνηκε ότι οι γυναίκες φοιτήτριες εμφάνισαν σε μικρότερο βαθμό ρατσιστικές αντιλήψεις από τους άνδρες, ενώ γενικότερα το ποσοστό ρατσιστικών αντιλήψεων στο δείγμα ήταν μικρό. Συμπεράσματα: Συμπεραίνοντας, με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας διαπιστώνουμε ότι το φαινόμενο του καθημερινού έμμεσου ρατσισμού είναι υπαρκτό στη ζωή των νέων φοιτητών/τριων , τόσο ως θυμάτων, όσο και ως θυτών. Αυτό είναι ίσως ένα γεγονός το οποίο πρέπει να μας προβληματίσει, για αυτό μεγάλη σημασία θα πρέπει να δωθεί στην ευαισθητοποίηση και την πρόληψη του πληθυσμού σε θέματα διακρίσεων.el
heal.abstractAim: The aim of this study is to investigate to what extent young students discriminate or receive discrimination, and also to investigate the racist beliefs and behaviours which are expressed in a subtle way, in order to draw conclusions for the phenomenon of everyday racism. Methods: The research method used was the quantitative method, and the research tool the questionnaire. The sampling method used was the convenience sampling technique. The sample consisted of 225 students from all faculties of TEI of Heraklion, with most of them being students from the Faculty of Health and Welfare Professions. Three scales were used to measure everyday racism: the Intolerant Schema Measure, the Social Dominance Scale and the Blatant and Subtle Racism Scale. These scales measure respectively students’ beliefs regarding six different types of intolerance, social inequality and the immigrants. Results: According to the students of the sample there is a high percentage of everyday racist behaviour in Greece (mean 7.4 ± 1.6). Furthermore, the majority of our sample claim that they have been victims of such behaviour (80.4%) or they have watched other people suffer from racism (95.1%). However, most of the students who took part in the study stated that they don’t discriminate (mean 2.6 ± 2). Furthermore, female students held less racist beliefs than male students, while the percentage of racist beliefs in the sample was small. Conclusion: In conclusion, judging from the results of this research, we conclude that subtle racism is an existing issue in TEI of Heraklion students’ lives. Some of them are victims of racism, but some others are abusers – without knowing it. This is an issue which should be worrying for everyone. Awareness and prevention practices in the student population could help prevent the appearance of racism.en
heal.languageel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Κρήτης, Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας (Σ.Ε.Υ.Π), Τμήμα Κοινωνικής Εργασίαςel
heal.academicPublisherT.E.I. of Crete, School of Health and Welfare Services (SEYP), Department of Social Worken
heal.titleΡατσιστικές αντιλήψεις φοιτητών - καθημερινός ρατσισμός.el
heal.titleRacist perceptions of students - everyday racism.en
heal.typebachelorThesis
heal.keywordρατσισμός, φοιτητήςel
heal.keywordracism, studenten
heal.advisorNameΚουκούλη, Σοφίαel
heal.advisorNameKoukouli, Sofiaen
heal.academicPublisherIDteicrete
heal.fullTextAvailabilitytrue
tcd.distinguishedfalse
tcd.surveyfalse


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)