Βιωσιμότητα εκμεταλλεύσεων παραγωγής βιολογικού ελαιολάδου στο Νομό Λασιθίου.
Economic performance of organic olive farms in Lasithi Prefecture.
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2015-01-21Συγγραφέας
Τζιράκη, Βασιλική
Tziraki, Vasiliki
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Μέσω της πτυχιακής εργασίας έγινε μια προσπάθεια να συγκεντρωθούν και να καταγραφούν τα κυριότερα στοιχεία για τη βιολογική καλλιέργεια της ελιάς. Με τη μορφή ερωτηματολογίων και από προσωπικές συνεντεύξεις παραγωγών, έγινε προσπάθεια να καταγραφούν τα σημαντικότερα στοιχεία για το κόστος παραγωγής βιολογικού ελαιόλαδου στις καλλιεργητικές πρακτικές που ακολουθούνται από τους παραγωγούς. Παράλληλα αναζητήθηκαν τα σημαντικότερα προβλήματα, δηλαδή που οφείλεται η αύξηση του κόστους αγοράς για τους καταναλωτές κι από την αντίπερα όχθη τη μείωση του κέρδους για τους αγρότες. Επίσης, ένας άλλος στόχος της πτυχιακής εργασίας ήταν να καταγραφεί η λιανική τιμή πώλησης του λαδιού στα καταστήματα βιολογικών προϊόντων και στα ράφια των σούπερ μάρκετ για τους καταναλωτές. Τα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν υποδεικνύουν ότι οι βιοκαλλιεργητές επωμίζονται υψηλό κόστος για την παραγωγή του ελαιόλαδου. Το υψηλό κόστος παραγωγής και τα ιδιαίτερα ποιοτικά χαρακτηριστικά αυτής της κατηγορίας ελαιόλαδου δεν ανταμείβονται με μια αντίστοιχα υψηλή τιμή πώλησης από τους παραγωγούς. Το γεγονός ότι η τιμή λιανικής διάθεσης είναι αρκετά υψηλή οδηγεί στο συμπέρασμα ότι ένα μεγάλο ποσοστό του κόστους οφείλεται στο δίκτυο τυποποίησης και εμπορίας του προϊόντος. Aim of this thesis was to collect information regarding the olive oil production in organic farms of Lasithi Prefecture. This project focused at the economic performance of olive farms, in an effort to estimate production cost of olive oil and determine its major components for organic farms of the eastern area of Crete. Farmers were interviewed to collect data on the cost of each agricultural practice they apply in their farms. Also, a market survey was conducted in order to record the prices that organic olive oil products are sold in the retailer stores. In this way, this thesis aimed at estimating the perspectives of profit improvement of organic olive farms through optimization of the production system as well as the bottling and marketing strategy.
Συλλογές
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για την λειτουργία του.
Συνέχεια
Περισσότερες πληροφορίες