Εμφάνιση απλής εγγραφής

Design, implementation of a personal learning environment and investigate determinants of user acceptance.

Στοιχεία Dublin Core

dc.creatorΣπυριδάκης, Κωνσταντίνοςel
dc.creatorSpyridakis, Konstantinosen
dc.date.accessioned2016-03-15T15:40:51Z
dc.date.available2016-03-15T15:40:51Z
dc.date.issued2015-11-10T11:38:10Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12688/3764
dc.description.abstractΗ σύγχρονη ανάγκη για εξατομικευμένη μάθηση καθώς και για αυτο-διαχείριση της διαδικασίας μάθησης έχει οδηγήσει στην ανάπτυξη νέων συστημάτων μάθησης όπως είναι τα Προσωπικά Περιβάλλοντα Μάθησης ( Personal Learning Environment ). Τα Προσωπικά Περιβάλλοντα Μάθησης επιτρέπουν στον εκπαιδευόμενο να έχει τον απόλυτο έλεγχο στην διαδικασία μάθησης του. Αποτελούν ένα συνδυασμό εργαλείων, ανθρώπων, κοινοτήτων, υπηρεσιών, πηγών πληροφόρησης και γενικότερα ένα σύνολο πόρων μέσω των οποίων προσπαθούμε να κατευθύνουμε και να εκπληρώσουμε την μάθησή μας.el
dc.description.abstractThe contemporary necessity for individualized learning and self-management of the learning process has led to the development of new learning systems such as Personal Learning Environment - PLE. Personal Learning Environments allow the students to have complete control over their learning process. A PLE is a combination of tools, people, communities, services, information sources and more generally a set of resources through which we try to direct and fulfill our learning goals. The purpose of this thesis is firstly to design and implement a prototype of a Personal Learning Environment for teachers of primary and secondary education, attending the second level training seminar on the use of ICT in education. Secondly, this dissertation investigates determinants of user's acceptance of the implemented PLE. In order to achieve this a predictive model based on an extension of Technology Acceptance Model has been developed. The survey results indicates that the most important determinants, in the interpretation of the intention to use, are the Perceived Ease of Use (PEoU), Perceived Connectedness (PC) and Perceived Usefulness (PU). These three factors account for the highest percentage of variance of intention to use the implemented application myPLE. Finally a particularly encouraging sign is that users express high levels of satisfaction regarding myPLE.en
dc.languageel
dc.publisherΤ.Ε.Ι. Κρήτης, Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών (Σ.Τ.Εφ), ΠΜΣ Πληροφορική και Πολυμέσαel
dc.publisherT.E.I. of Crete, School of Engineering (STEF), MSc in Informatics and Multimediaen
dc.rightsAttribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.titleΣχεδίαση, υλοποίηση ενός προσωπικού περιβάλλοντος μάθησης και διερεύνηση παραγόντων αποδοχής.el
dc.titleDesign, implementation of a personal learning environment and investigate determinants of user acceptance.en

Στοιχεία healMeta

heal.creatorNameΣπυριδάκης, Κωνσταντίνοςel
heal.creatorNameSpyridakis, Konstantinosen
heal.publicationDate2015-11-10T11:38:10Z
heal.identifier.primaryhttp://hdl.handle.net/20.500.12688/3764
heal.abstractΗ σύγχρονη ανάγκη για εξατομικευμένη μάθηση καθώς και για αυτο-διαχείριση της διαδικασίας μάθησης έχει οδηγήσει στην ανάπτυξη νέων συστημάτων μάθησης όπως είναι τα Προσωπικά Περιβάλλοντα Μάθησης ( Personal Learning Environment ). Τα Προσωπικά Περιβάλλοντα Μάθησης επιτρέπουν στον εκπαιδευόμενο να έχει τον απόλυτο έλεγχο στην διαδικασία μάθησης του. Αποτελούν ένα συνδυασμό εργαλείων, ανθρώπων, κοινοτήτων, υπηρεσιών, πηγών πληροφόρησης και γενικότερα ένα σύνολο πόρων μέσω των οποίων προσπαθούμε να κατευθύνουμε και να εκπληρώσουμε την μάθησή μας.el
heal.abstractThe contemporary necessity for individualized learning and self-management of the learning process has led to the development of new learning systems such as Personal Learning Environment - PLE. Personal Learning Environments allow the students to have complete control over their learning process. A PLE is a combination of tools, people, communities, services, information sources and more generally a set of resources through which we try to direct and fulfill our learning goals. The purpose of this thesis is firstly to design and implement a prototype of a Personal Learning Environment for teachers of primary and secondary education, attending the second level training seminar on the use of ICT in education. Secondly, this dissertation investigates determinants of user's acceptance of the implemented PLE. In order to achieve this a predictive model based on an extension of Technology Acceptance Model has been developed. The survey results indicates that the most important determinants, in the interpretation of the intention to use, are the Perceived Ease of Use (PEoU), Perceived Connectedness (PC) and Perceived Usefulness (PU). These three factors account for the highest percentage of variance of intention to use the implemented application myPLE. Finally a particularly encouraging sign is that users express high levels of satisfaction regarding myPLE.en
heal.languageel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Κρήτης, Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών (Σ.Τ.Εφ), ΠΜΣ Πληροφορική και Πολυμέσαel
heal.academicPublisherT.E.I. of Crete, School of Engineering (STEF), MSc in Informatics and Multimediaen
heal.titleΣχεδίαση, υλοποίηση ενός προσωπικού περιβάλλοντος μάθησης και διερεύνηση παραγόντων αποδοχής.el
heal.titleDesign, implementation of a personal learning environment and investigate determinants of user acceptance.en
heal.typemasterThesis
heal.keywordμοντέλο αποδοχής τεχνολογίας, ηλεκτρονική μάθηση, προσωπικό περιβάλλον μάθησηςel
heal.keywordtechnology acceptance model, e-learning, personal learning environmenten
heal.advisorNameΒασιλάκης, Κωνσταντίνοςel
heal.advisorNameVasilakis, Konstantinosen
heal.academicPublisherIDteicrete
heal.fullTextAvailabilitytrue
tcd.distinguishedfalse
tcd.surveyfalse


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)