Διαφορικό, αυτόματο και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, παρουσίαση αυτόματου κιβωτίου σε τομή.
Differential, automatic and electronically controlled automatic transmission, presentation of automatic transmission in section.
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2014-06-05Συγγραφέας
Σκούρας, Ιωάννης
Skouras, Ioannis
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Στα κεφάλαια που ακολουθούν, θα αναλυθούν ορισμένα στοιχεία για τα κιβώτια ταχυτήτων και ποιο συγκεκριμένα τα αυτόματα κιβώτια. Ξεκινώντας θα δούμε μία μικρή αναφορά στα κιβώτια ταχυτήτων, την ιστορία τους και τα τεχνικά χαρακτηριστικά τους. Έπειτα θα εντρυφήσουμε στο κομμάτι των αυτόματων κιβωτίων ταχυτήτων και ειδικότερα στα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα, ηλεκτρονικά ελεγχόμενα συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης, καθώς θα αναλύσουμε και το διαφορικό το οποίο συνδέεται άμεσα με το κιβώτιο ταχυτήτων τα οποία είναι και τα κύρια στοιχεία της πτυχιακής εργασίας. Εφόσον γίνει αναφορά στα όσα γράφτηκαν προηγουμένως, θα ασχοληθούμε με το κατασκευαστικό κομμάτι της πτυχιακής στο οποίο θα γίνει η προσπάθεια να αναφερθεί όσο το δυνατόν αναλυτικότερα ο τρόπος κατασκευής του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων σε τομή, το οποίο θα χρησιμοποιηθεί σαν μοντέλο παρουσίασης. In the chapters that follow, I analyze some data transmissions and what specific automatic transmissions . Starting to see a small reference to the gearboxes , their history and their technical characteristics . Then will broach the piece of automatic ransmissions and in particular electronically controlled, electronically controlled continuously variable relationship , as we will analyze the differential which is connected directly to the gearbox which are the main elements of the dissertation . Since those who refer to what is written above, we will deal with the construction part of the graduation which will be reported to the effort as possible, the design of the automatic gearbox in section, which will be used as a presentation model . IntroductionThe gearbox is a cluster gear that aims to adjust the torque and the engine speed needs of motion. Coined on the assumption that gasoline does not have a fixed yield curve, to enable it to operate continuously in the useful speed range. Usually boxes have five different relationships quantization for forward motion and one for the backward. The gearbox can be manual or automatic. Interposed between the crankshaft and the differential. The gearbox is a system which allows the transmission downshift the engine to the wheels and placed close to the engine. Depending on the ratio gearbox, increasing or decreasing engine speed depending increases or decreases the speed of the car. The most common transmission systems are mechanical and automatic. In recent years they have evolved new semiautomatic transmission systems such as serial, without clutch and continuously variable (CVT) which have put many companies in different ways and names such as Renault in Easy, Fiat is the Selecta, the Alfa Romeo the Selespeed and the Opel Easytronic. Destination of the gearbox is to allow for increasing or decreasing the number of turns you get the wheels and correspondingly decrease or increase the speed of the car in reverse change of torque for the vehicle to move without problems in various conditions it will encounter. Also connects to and disconnects the engine permanently from the rest of the system and transmission to reverse the direction of movement to allow the car to move backwards.
Συλλογές
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για την λειτουργία του.
Συνέχεια
Περισσότερες πληροφορίες