Η διαφήμιση ως μέσο αφύπνισης συνειδήσεων για το θέμα του AIDS.
Advertising as a means of awakening for the issue of AIDS.
View/ Open
Date
2009-12-21Author
Μπρατοπούλου, Ευαγγελία
Mpratopolulou, Evangelia
Metadata
Show full item recordAbstract
Η συγκεκριμένη πτυχιακή εργασία πραγματεύεται τον τρόπο με τον οποίο η διαφήμιση συντελεί στην αφύπνιση συνειδήσεων για το μείζονος σημασίας θέμα της ασθένειας του AIDS. Ως μελέτη περίπτωσης, πάνω στην οποία στηρίχθηκε η έρευνα, επιλέχθηκε η καμπάνια «Πάρε – Φόρα – Εξετάσου!», που πραγματοποιήθηκε για την Παγκόσμια Ημέρα κατά του AIDS 2008, στα πλαίσια της εκστρατείας ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης «ΠΡΩΤΑ ΡΩΤΑ». Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με τη χρήση ερωτηματολογίου. Διερευνήθηκε η αποτελεσματικότητα της καμπάνιας ως προς τα μηνύματα που ήθελε να περάσει στο κοινό-στόχο αυτής. Βάσει των αποτελεσμάτων, η καμπάνια, την οποία οργάνωσε η Μ.Κ.Ο. Praksis με την χρηματική υποστήριξη της Γ.Γ.Ν.Γ., πέτυχε σε ικανοποιητικό βαθμό τους στόχους της. The present study is dealing with the way advertisement can become effective at enhancing the awareness over the extremely important issue of the HIV virus. As a case study, over which this research was based, the successful Greek campaign “Use condom, get tested» was chosen. The campaign was performed for the World AIDS Day 2008, as a part of a greater campaign intended to inform and sensitize over this particular’s virus issue, called “ASK FIRST”. The study was performed through the use of a questionnaire. The aim of the study was to examine the effectiveness of the campaign in properly passing the intended messages to the targeted age group. Based on the results, the campaign, designed by the non-government organization “Praksis” with the financial support of the General Secretarial for Youth, succeeded in a very satisfactory degree the intended purpose.
Collections
This website uses cookies to ensure you get the best browsing experience.
Continue
More info