Marketing υπηρεσιών υγείας. Η περίπτωση των ελληνικών ιδιωτικών νοσοκομείων.
Health services marketing. The case of Greek private hospitals.
Abstract
Ο σκοπός της έρευνας που πραγματοποιήθηκε ήταν να καταγράψει και να κατανοήσει το γνωστικό επίπεδο της επιστήμης του μάρκετινγκ υπηρεσιών υγείας και να εντοπίσει το ρόλο του, μέσα στις ιδιωτικές κλινικές και ιδιωτικούς οργανισμούς υγείας στην Ελλάδα. Ακόμα, να εντοπίσει ποιες μέθοδοι είναι καταγεγραμμένες και ποιες από αυτές χρησιμοποιούνται από τους οργανισμούς, έτσι ώστε οι κλινικές να προσφέρουν καλύτερες και πιο βιώσιμες υπηρεσίες, για την κάλυψη και ικανοποίηση των αναγκών τόσο των ίδιων όσο και των ασθενών τους. Στο ξεκίνημα της εργασίας επιχειρείται μια γενική εισαγωγή στους ορισμούς και τις δραστηριότητες του μάρκετινγκ και περιγράφονται έννοιες για την μέγιστη κατανόηση της φύσης και των απαιτήσεων των υπηρεσιών υγείας. Στη συνέχεια, περιγράφεται ο σκοπός και ο ρόλος του μάρκετινγκ για τις ιδιωτικές κλινικές και οι συνθήκες της αγοράς, στην οποία δραστηριοποιούνται οι ιδιωτικές κλινικές στην Ελλάδα. Ακόμα αναλύονται ποιες εργασίες είναι απαραίτητο να πραγματοποιηθούν, πριν από κάθε σχεδιασμό και εφαρμογή, ενός ή περισσοτέρων σχεδίων μάρκετινγκ. Στη συνέχεια, περιγράφονται όλες οι πιθανές στρατηγικές μάρκετινγκ που είναι στη διάθεση των νοσοκομείων και αναλύονται επίσης τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα κάθε μιας στρατηγικής. Στο κεφάλαιο μεθοδολογία γίνεται αναφορά στην έρευνα κατά περίπτωση, που πραγματοποιήθηκε μέσω δευτερογενών πηγών και είχε ως στόχο να εντοπίσει το επίπεδο εφαρμογής ή μη, στρατηγικών μάρκετινγκ, από τους πλέον μεγαλύτερους οργανισμούς υγείας στην Ελλάδα. Στο επόμενο κεφάλαιο και σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, τα συμπεράσματα που προέκυψαν ήταν ότι οι ιδιωτικές κλινικές στην Ελλάδα, όχι μόνο γνωρίζουν και εφαρμόζουν στρατηγικές μάρκετινγκ όπως αυτές καταγράφηκαν και μελετήθηκαν βάσει της διεθνούς διαθέσιμης βιβλιογραφίας, αλλά μερικές εξ’ αυτών, έχουν δραστηριοποιηθεί και πέραν των ήδη υπαρχόντων εφαρμογών μάρκετινγκ στην υγεία. Το γεγονός αυτό έρχεται να υποστηρίξει και η διαρκώς ανοδική πορεία των οργανισμών αυτών, για πάνω από μια δεκαετία. Τέλος, το πιο σημαντικό συμπέρασμα ίσως που αναδύθηκε από την έρευνα, είναι ότι το μάρκετινγκ, δεν έρχεται να ξεγελάσει ή ευκαιριακά, να πουλήσει προϊόντα και υπηρεσίες με κύριο αυτοσκοπό το κέρδος, άποψη που ίσως εσφαλμένα κυριαρχεί στις μέρες μας. Ο πραγματικός σκοπός του μάρκετινγκ, είναι αρχικά μια προσπάθεια συντονισμού και η επιτυχούς συνεργασίας όλων των μελών και τμημάτων της επιχείρησης, με κύριο μέλημα του, την προσφορά προϊόντων, ή στην περίπτωσή μας υπηρεσιών υγείας, που ωφελούν και καλύπτουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τους καταναλωτές – ασθενείς και τις ανάγκες τους αντίστοιχα. Αυτός, είναι και ο μόνος τρόπος που αναγνωρίζεται από το μάρκετινγκ ως το σωστό και πρέπον μέσο, για αυξημένες πωλήσεις και κέρδη.
Collections
This website uses cookies to ensure you get the best browsing experience.
Continue
More info