Έρευνα καταναλωτικής συμπεριφοράς για τα προϊόντα οίνου στην Κρήτη
Consumer's behavior research for wine products in Crete
Date
2016-06-16Author
Γαρεφαλάκη, Αικατερίνη
Garefalaki, Aikaterini
Γεωργιλάκη, Μαριάνθη
Georgilaki, Marianthi
Metadata
Show full item recordAbstract
Ο σκοπός της παρούσας πτυχιακής εργασίας είναι η διερεύνηση των καταναλωτικών προτιμήσεων/τάσεων για τα προϊόντα οίνου στους Νομούς Χανιών και Ηρακλείου. Η επίτευξη του σκοπού πραγματοποιήθηκε μέσω πρωτογενούς έρευνα στους δυο νομούς και ανασκοπήθηκε η σχετική διεθνή και ελληνική βιβλιογραφία με εστίαση σε νέες εκδόσεις. Η συλλογή των πρωτογενών στοιχείων της παρούσας εργασίας υλοποιήθηκε με την χρήση δομημένου ερωτηματολογίου.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της βιβλιογραφικής ανασκόπησης ο κλάδος του οίνου θεωρείται ιδιαίτερα πολύπλοκος και ανταγωνιστικός. Επίσης, διαπιστώνεται ότι η ζήτηση και οι τελικές αγοραστικές αποφάσεις των καταναλωτών επηρεάζονται από πολλούς και διαφορετικούς παράγοντες.
Τα αποτελέσματα της πρωτογενής έρευνας έδειξαν ότι η καταναλωτική συμπεριφορά στις δυο πόλεις παρουσιάζει κάποιες ομοιότητες και κάποιες διαφορές. Πιο συγκεκριμένα, προέκυψε ότι οι καταναλωτές σε διαφορετικές πόλεις στο ίδιο νησί, επηρεάζονται διαφορετικά από το χρώμα, την ξηρότητα, και την προέλευση του κρασιού.
Τα ευρήματα της έρευνας θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν από τις τοπικές οινοποιητικές επιχειρήσεις για τον καταλληλότερο και αποτελεσματικότερο σχεδιασμό της στρατηγικής μάρκετινγκ που εφαρμόζουν οι οινοποιητικές επιχειρήσεις για τα προϊόντα τους. The aim of this research project is to investigate the consumer preferences/trends for wine products in the prefectures of Chania and Heraklion on the island of Crete. The aim of the research was fulfilled through primary research conducted in the two prefectures and review of the relevant and current international and Greek literature. The collection of primary data for this study was conducted with the use of structured questionnaire survey.
According to the findings of the literature review, the wine sector is considered strongly complex and competitive. Also, it was identified that demand and final purchasing decisions of consumers are affected by various and variant factors.
The primary research findings identified that consumer behaviour on wine products in between the two major cities, Chania and Heraklion, has similarities and differences. Specifically, it was found that consumers located in different cities on the same island, are influenced differently from wine characteristics such as the colour, dryness, and origin.
The findings of this study can be used by local wine producing businesses to design an appropriate and effective marketing strategy for their products.
Collections
The following license files are associated with this item:
This website uses cookies to ensure you get the best browsing experience.
Continue
More info