Η ένταξη των σπουδαστών με αναπηρία στην τριτοβάθμια εκπαίδευση: δυσκολίες και προοπτικές. Το παράδειγμα της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Αθηνών.
The integration of students with disabilities in higher education: problems and prospects. The example of Athens School of Fine Arts.
Date
2017-03-29Author
Λινάρδου, Αγγελική
Μίνως, Αργυρώ
Linardou, Angeliki
Minos, Argyro
Metadata
Show full item recordAbstract
Η παρούσα πτυχιακή εργασία πραγματεύεται το θέμα της ένταξης των φοιτητών με αναπηρία στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Απαρτίζεται από δύο βασικά μέρη, το θεωρητικό και το ερευνητικό. Στο θεωρητικό μέρος της εργασίας δίνεται έμφαση στην ευρύτερη έννοια της αναπηρίας, αναλύοντας τα μοντέλα και τα είδη της και παρουσιάζοντας την ιστορική αναδρομή του Ελληνικού θεσμικού πλαισίου. Επιπλέον, παρουσιάζεται η σημασία της εκπαίδευσης και των νέων τεχνολογιών. Τέλος, αναφέρονται οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι φοιτητές με αναπηρίες στα Πανεπιστήμια της σύγχρονης Ελλάδας. Το ερευνητικό μέρος επικεντρώνεται κυρίως στις προσωπικές εμπειρίες και απόψεις των φοιτητών με αναπηρία της Σχολής Καλών Τεχνών. Μέσα από μια ποιοτική έρευνα αναδύονται οι δυσκολίες που διέπουν τους σπουδαστές, οι προοπτικές που ο καθένας δημιουργεί και η κοινωνική τους ζωή εντός και εκτός Πανεπιστημίου. This dissertation deals the integration of students with disabilities in higher education. It consists of two main parts, the theoretical and research. In the theoretical part, the dissertation emphasizes the broader concept of disability, analyzing its models and types and presenting the history of the Greek institutional framework. Furthermore, the importance of education and new technologies is also presented. Finally, the difficulties faced by students with disabilities at the Universities of modern Greece are shown. The research part focuses mainly on personal experiences and opinions of students with disabilities of the school of Fine Arts. A qualitative investigation reveals difficulties concerning students, as well as the prospects that everyone creates their social life inside and outside the University.
Collections
The following license files are associated with this item:
This website uses cookies to ensure you get the best browsing experience.
Continue
More info