Εμφάνιση απλής εγγραφής

Empathy in social work place. A qualitative study of social workers in the health sector.

Στοιχεία Dublin Core

dc.creatorΜίκιτς, Μίλιτσαel
dc.creatorΜπαναγή, Ευαγγελίαel
dc.creatorMikits, Militsaen
dc.creatorBanagi, Evangeliaen
dc.date.accessioned2017-04-06T08:40:56Z
dc.date.available2017-04-06T08:40:56Z
dc.date.issued2017-04-06
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12688/8134
dc.description.abstractΕισαγωγή: Η ενσυναίσθηση στην κοινωνική εργασία είναι ένας από τους σημαντικούς παράγοντες που επιφέρουν αλλαγή στον/ην θεραπευόμενο/η, ωστόσο στην Ελλάδα δεν έχουν πραγματοποιηθεί ακόμα εις βάθος επιστημονικές έρευνες που να αναλύουν το φαινόμενο και να αναδεικνύουν την σπουδαιότητα της. Η σκέψη αυτή μας οδήγησε στην διεξαγωγή αυτής της έρευνας για την διερεύνηση της ενσυναίσθησης στην πρακτική της κοινωνικής εργασίας, έτσι όπως αυτή χρησιμοποιείται από επαγγελματίες κοινωνικούς/κες λειτουργούς. Μεθοδολογία: Πραγματοποιήθηκε ποιοτική έρευνα με την χρήση ημι – δομημένων συνεντεύξεων, ο πληθυσμός μελέτης είναι οι κοινωνικοί/κες λειτουργοί οι οποίοι εργάζονται στις δημόσιες υπηρεσίες υγείας της Κρήτης και το δείγμα 12 κοινωνικοί/κες λειτουργοί. Τα ερευνητικά ερωτήματα της μελέτης αφορούν πώς περιγράφουν οι κοινωνικοί/κες λειτουργοί την ενσυναίσθηση και πώς περιγράφουν την ενσυναίσθηση όταν ασχολούνται με άτομα που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες. Για την ανάλυση των δεδομένων καταγράφθηκαν αρχικά οι απαντήσεις, ακολούθησε η ταξινόμηση τους και τέλος έγινε η εύρεση κοινών κατηγοριών και κωδικών. Αποτελέσματα: Από τα αποτελέσματα της μελέτης φαίνεται ότι υπάρχει διαφορά όταν οι κοινωνικοί/κες λειτουργοί αντιμετωπίζουν κάτι οικείο σε αντίθεση με κάτι που δεν έχουν προηγούμενη εμπειρία. οι δυσκολίες που τους εμποδίζουν όταν οι ίδιοι περνάνε δύσκολη προσωπική περίοδο και οι συνέπειες στην εργασία τους. Σημασία επίσης δίνεται στην εκπαίδευση του/της επαγγελματία για τις δεξιότητες της ενσυναίσθησης και στο βασικό ρόλο που παίζει η εμπειρία. Αναδεικνύεται και η δύναμη της επιστημονικής ομάδας και η συνεργασία μεταξύ των επαγγελματιών για αλληλοτροφοδότηση πληροφοριών και απόψεων. Συμπεράσματα: Η ικανότητα του επαγγελματία να νιώσει ενσυναίσθηση προς τον πελάτη αλλά να μην ταυτιστεί μαζί του, έχει σαν σημαντικό παράγοντα την εμπειρία του, και είναι πιθανόν να οδηγηθεί σε επαγγελματική κόπωση. Για να αυξηθούν οι δεξιότητες ενσυναίσθησης χρειάζεται εμπειρία με τα περιστατικά. Οι επαγγελματίες φάνηκε να έχουν ανάγκη από μια πιο στενή συνεργασία μεταξύ τους, όπου θα μοιράζονται το βάρος. Ενώ παρατηρήθηκε και μια ‘‘ευαισθησία’’ όταν εργάζονται με πελάτες/τισσες που έχουν κοινό πρόβλημα με αυτούς/ές.el
dc.description.abstractIntroduction: Empathy in social work is one of the important factors that can bring change in the patient. However in Greece is has not yet been carried out in-depth scientific research to analyze the phenomenon and to highlight the importance of it. This thought led us to conduct this research to investigate the empathy in the practice of social work, as is used by professional social workers. Methodology: In this study is used a qualitative research with the use of semi - structured interviews, the research population are social workers who works in public health services of Crete, and the sample was 12 social workers. The research questions of the study are how social workers describe empathy and how they describe empathy when dealing with persons belonging to vulnerable groups. For the data analysis, originally were recorded answers, followed by their classification and finally was finding common categories and codes. Results: The results of research shows the difference when social workers face something familiar as opposed to something that they don’t have previous experience, also the difficulties that incommode them when they pass difficult personal period and the consequences on their work. Importance is also given to the training of professionals for empathy skills and the key role that experience plays. It is discussed the power of the cooperation among the professionals with purpose for information and different views. Conclusion: The capacity of the professional to feel empathy for the client but not to identify with him, as an important factor in the experience, and are likely to lead to burn out. To increase empathy skills experience is again necessary. The professionals appeared to need closer cooperation between them, so as to will share the professional burden. Furthermore they are seen to be more '' sensitive '' when they working with clients who have common problem with them.en
dc.languageΕλληνικάel
dc.languageGreeken
dc.publisherΤ.Ε.Ι. Κρήτης, Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας (Σ.Ε.Υ.Π), Τμήμα Κοινωνικής Εργασίαςel
dc.publisherT.E.I. of Crete, School of Health and Welfare Services (SEYP), Department of Social Worken
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.titleΗ ενσυναίσθηση στην πρακτική της κοινωνικής εργασίας. Μια ποιοτική μελέτη σε κοινωνικούς/κες λειτουργούς στο χώρο της υγείας.el
dc.titleEmpathy in social work place. A qualitative study of social workers in the health sector.en

Στοιχεία healMeta

heal.creatorNameΜίκιτς, Μίλιτσαel
heal.creatorNameΜπαναγή, Ευαγγελίαel
heal.creatorNameMikits, Militsaen
heal.creatorNameBanagi, Evangeliaen
heal.publicationDate2017-04-06
heal.identifier.primaryhttp://hdl.handle.net/20.500.12688/8134
heal.abstractΕισαγωγή: Η ενσυναίσθηση στην κοινωνική εργασία είναι ένας από τους σημαντικούς παράγοντες που επιφέρουν αλλαγή στον/ην θεραπευόμενο/η, ωστόσο στην Ελλάδα δεν έχουν πραγματοποιηθεί ακόμα εις βάθος επιστημονικές έρευνες που να αναλύουν το φαινόμενο και να αναδεικνύουν την σπουδαιότητα της. Η σκέψη αυτή μας οδήγησε στην διεξαγωγή αυτής της έρευνας για την διερεύνηση της ενσυναίσθησης στην πρακτική της κοινωνικής εργασίας, έτσι όπως αυτή χρησιμοποιείται από επαγγελματίες κοινωνικούς/κες λειτουργούς. Μεθοδολογία: Πραγματοποιήθηκε ποιοτική έρευνα με την χρήση ημι – δομημένων συνεντεύξεων, ο πληθυσμός μελέτης είναι οι κοινωνικοί/κες λειτουργοί οι οποίοι εργάζονται στις δημόσιες υπηρεσίες υγείας της Κρήτης και το δείγμα 12 κοινωνικοί/κες λειτουργοί. Τα ερευνητικά ερωτήματα της μελέτης αφορούν πώς περιγράφουν οι κοινωνικοί/κες λειτουργοί την ενσυναίσθηση και πώς περιγράφουν την ενσυναίσθηση όταν ασχολούνται με άτομα που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες. Για την ανάλυση των δεδομένων καταγράφθηκαν αρχικά οι απαντήσεις, ακολούθησε η ταξινόμηση τους και τέλος έγινε η εύρεση κοινών κατηγοριών και κωδικών. Αποτελέσματα: Από τα αποτελέσματα της μελέτης φαίνεται ότι υπάρχει διαφορά όταν οι κοινωνικοί/κες λειτουργοί αντιμετωπίζουν κάτι οικείο σε αντίθεση με κάτι που δεν έχουν προηγούμενη εμπειρία. οι δυσκολίες που τους εμποδίζουν όταν οι ίδιοι περνάνε δύσκολη προσωπική περίοδο και οι συνέπειες στην εργασία τους. Σημασία επίσης δίνεται στην εκπαίδευση του/της επαγγελματία για τις δεξιότητες της ενσυναίσθησης και στο βασικό ρόλο που παίζει η εμπειρία. Αναδεικνύεται και η δύναμη της επιστημονικής ομάδας και η συνεργασία μεταξύ των επαγγελματιών για αλληλοτροφοδότηση πληροφοριών και απόψεων. Συμπεράσματα: Η ικανότητα του επαγγελματία να νιώσει ενσυναίσθηση προς τον πελάτη αλλά να μην ταυτιστεί μαζί του, έχει σαν σημαντικό παράγοντα την εμπειρία του, και είναι πιθανόν να οδηγηθεί σε επαγγελματική κόπωση. Για να αυξηθούν οι δεξιότητες ενσυναίσθησης χρειάζεται εμπειρία με τα περιστατικά. Οι επαγγελματίες φάνηκε να έχουν ανάγκη από μια πιο στενή συνεργασία μεταξύ τους, όπου θα μοιράζονται το βάρος. Ενώ παρατηρήθηκε και μια ‘‘ευαισθησία’’ όταν εργάζονται με πελάτες/τισσες που έχουν κοινό πρόβλημα με αυτούς/ές.el
heal.abstractIntroduction: Empathy in social work is one of the important factors that can bring change in the patient. However in Greece is has not yet been carried out in-depth scientific research to analyze the phenomenon and to highlight the importance of it. This thought led us to conduct this research to investigate the empathy in the practice of social work, as is used by professional social workers. Methodology: In this study is used a qualitative research with the use of semi - structured interviews, the research population are social workers who works in public health services of Crete, and the sample was 12 social workers. The research questions of the study are how social workers describe empathy and how they describe empathy when dealing with persons belonging to vulnerable groups. For the data analysis, originally were recorded answers, followed by their classification and finally was finding common categories and codes. Results: The results of research shows the difference when social workers face something familiar as opposed to something that they don’t have previous experience, also the difficulties that incommode them when they pass difficult personal period and the consequences on their work. Importance is also given to the training of professionals for empathy skills and the key role that experience plays. It is discussed the power of the cooperation among the professionals with purpose for information and different views. Conclusion: The capacity of the professional to feel empathy for the client but not to identify with him, as an important factor in the experience, and are likely to lead to burn out. To increase empathy skills experience is again necessary. The professionals appeared to need closer cooperation between them, so as to will share the professional burden. Furthermore they are seen to be more '' sensitive '' when they working with clients who have common problem with them.en
heal.languageΕλληνικάel
heal.languageGreeken
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Κρήτης, Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας (Σ.Ε.Υ.Π), Τμήμα Κοινωνικής Εργασίαςel
heal.academicPublisherT.E.I. of Crete, School of Health and Welfare Services (SEYP), Department of Social Worken
heal.titleΗ ενσυναίσθηση στην πρακτική της κοινωνικής εργασίας. Μια ποιοτική μελέτη σε κοινωνικούς/κες λειτουργούς στο χώρο της υγείας.el
heal.titleEmpathy in social work place. A qualitative study of social workers in the health sector.en
heal.typeΠτυχιακή Εργασίαel
heal.typeBachelor thesisen
heal.keywordενσυναίσθηση, κοινωνική εργασία, κοινωνικός λειτουργόςel
heal.keywordempathy, social work, social workeren
heal.accessfreeel
heal.advisorNameΤριγώνη, Μαρίαel
heal.advisorNameTrigoni, Mariaen
heal.academicPublisherIDΤ.Ε.Ι. Κρήτηςel
heal.academicPublisherIDT.E.I. of Creteen
heal.fullTextAvailabilitytrueel
tcd.distinguishedfalseel
tcd.surveyfalseel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail
Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States