Οι επιπτώσεις της ιδρυματικής φροντίδας στην ψυχοκοινωνική ταυτότητα των παιδιών.
The consequences of institutional care on the psychosocial identity of children.
Ημερομηνία
2017-05-12Συγγραφέας
Μητράκη, Αριστέα
Μυλωνάκη, Ηλιάννα
Παπαδοπούλου, Αλεξάνδρα
Mitraki, Aristea
Mylonaki, Ilianna
Papadopoulou, Alexandra
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Σκοπός: Ο σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνηθούν οι επιπτώσεις της ιδρυματικής φροντίδας στην ψυχοκοινωνική ταυτότητα των παιδιών, τα οποία φιλοξενούνταν στο ίδρυμα κατά την εφηβική τους ηλικία.
Μεθοδολογία: Η παρούσα μελέτη είναι μία ποιοτική έρευνα. Για την συλλογή των πληροφοριών χρησιμοποιήσαμε την ημι-δομημένη συνέντευξη και δυο διαφορετικά δείγματα από το νομό Ηρακλείου. Το πρώτο δείγμα αποτελείτο από επιστήμονες και φροντιστές που εργάζονταν σε ιδρύματα παιδικής προστασίας της περιοχής και το δεύτερο δείγμα από ενήλικα άτομα που έζησαν σε αυτά τα ιδρύματα ως φιλοξενούμενοι κατά την εφηβική τους ηλικία.
Αποτελέσματα: Από την ανάλυση των πληροφοριών που συγκεντρώθηκαν από το δείγμα των ειδικών, προέκυψε ότι τα παιδιά έχουν δύσκολη εφηβεία και υπάρχει δυσκολία ένταξης στο ίδρυμα αλλά και στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον. Η συμπεριφορά τους απέναντι στους φροντιστές είναι πολλές φορές αντιδραστική, κυρίως όταν περιορίζεται η ελευθερία τους. Οι πρώην φιλοξενούμενοι του ιδρύματος ανέφεραν ότι αν και ήταν δύσκολο να μένουν σε ίδρυμα και να είναι μακριά από τις οικογένειές τους, παρ' όλο που κρατούσαν συχνή επαφή. Τα παιδιά ζουν για μεγάλα χρονικά διαστήματα στο ίδρυμα και η ύπαρξη μη εξειδικευμένου προσωπικού δυσκολεύει τα παιδιά στην ομαλή προσαρμογή και επιβίωση μέσα σε αυτό. Τα παιδιά απομονώνονται από το κοινωνικό περιβάλλον εκτός του ιδρύματος λόγω φόβου για αρνητική κριτική ως προς τη διαμονή τους στο ίδρυμα και τείνουν να δημιουργούν σχέσεις με άτομα εντός του ιδρύματος.
Συμπέρασμα: Η έρευνα έδειξε ότι τα άτομα που φιλοξενούνταν κατά την εφηβική τους ηλικία σε κάποιο ίδρυμα επηρεάζονται σε πολλούς τομείς στην ενήλικη ζωή τους. Το ίδρυμα παίζει καθοριστικό ρόλο στη δημιουργία του χαρακτήρα των παιδιών και στον τρόπο που αντιλαμβάνονται τη ζωή και την κοινωνία. Όταν τα παιδιά αποχωρούν από το ίδρυμα και γίνονται ενήλικες, συνειδητοποιούν ότι το ίδρυμα ήταν για αυτά μία θετική εμπειρία, κάτι το οποίο έρχεται σε αντίθεση με τις απόψεις των ειδημόνων, οι οποίοι πιστεύουν ότι το ίδρυμα έχει αρνητικές συνέπειες στη μετέπειτα ζωή των παιδιών. Aim: The aim of the present study is to investigate and analyze the consequences of institutional care on the psycho-social identity of children institutionalized during their puberty.
Methodology: The methodology used in the current study is qualitative study, using face-to-face interviews. The target population consisted of experts and caregivers working in institutions of child protection and children that have lived for a long time during their adolescence in an institution. All interviews were conducted in the city of Heraklion.
Analyze: According to the information we gathered from the scientific staff and the caregivers, most of the children were committed to an institution when they were already teenagers and this made it difficult for them to create relationships with other children, as well as become an active member of the society. Teenagers often adopted a reactive behavior towards their caregivers especially when their freedom was restricted. Children themselves seemed to feel uncomfortable living in an institution, away from their families, even though they have the chance to contact with them often. Children use to isolate themselves from the social life outside the institution because they fear others' negative opinion. That way, the only relations they can create are the ones with other children living in the same institution.
Conclusion: According to our research, we concluded that the psycho-social identity of children who lived in an institution during their adolescence is affected in many ways, such as their character, their social life and the way they react with their own family. Moreover, children in their adult life found themselves realizing that overall the institution was a positive experience for them. The scientific staff and the caregivers, on the other hand, believe that living in an institution affects in a negative way children's adult life.
Συλλογές
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για την λειτουργία του.
Συνέχεια
Περισσότερες πληροφορίες