Ανάπτυξη στρατηγικής συνεργασίας μεταξύ τριτοβάθμιων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και τουριστικής αγοράς: οι απόψεις των ακαδημαϊκών και των φοιτητών.
Developing a strategic partnership between tertiary academic institutions and the tourism industry: a study on the perceptions of academics and students.
View/ Open
Date
2018-05-08Author
Ζαχαριουδάκη, Μαρία
Zacharioudaki, Maria
Metadata
Show full item recordAbstract
Η παρούσα ερευνητική εργασία πραγματοποιήθηκε έχοντας ως στόχο τη μελέτη της υπάρχουσας κατάστασης σε ότι αφορά στις συνεργασίες των τριτοβάθμιων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων με την αγορά εργασίας, στα πλαίσια τουριστικών προγραμμάτων σπουδών. Πιο συγκεκριμένα, αποτυπώνεται το υπάρχον τριτοβάθμιο εκπαιδευτικό σύστημα στην Ελλάδα αναφορικά με τα προγράμματα σπουδών στον τουρισμό και ο βαθμός στον οποίο οι φοιτητές διαθέτουν τις δεξιότητες ώστε να ανταποκριθούν στις συνεχώς εξελισσόμενες απαιτήσεις και ανάγκες της αγοράς εργασίας.
Για την εκπόνηση της μελέτης αυτή ακολουθήθηκαν τα παρακάτω βήματα:
1. Μελέτη και καταγραφή του Ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος τουριστικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, καθώς και των παρεχόμενων προγραμμάτων τουριστικών σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης
2. Διερεύνηση και καταγραφή των στρατηγικών συνεργασιών μεταξύ τριτοβάθμιας τουριστικής εκπαίδευσης και αγοράς εργασίας, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Πιο συγκεκριμένα, παρουσιάζεται η σπουδαιότητα των συνεργασιών αυτών καθώς και η εξέλιξή τους στο πέρασμα του χρόνου, ενώ καταγράφονται και καλές πρακτικές συνεργασίας μεταξύ τριτοβάθμιων ιδρυμάτων και αγοράς σε εθνικό και Ευρωπαϊκό επίπεδο.
3. Διεξαγωγή πρωτογενούς έρευνας σε εκπαιδευτικούς και φοιτητές τριτοβάθμιων ιδρυμάτων στην Ελλάδα, με σκοπό την αποτύπωση των απόψεών τους και τη εξαγωγή συμπερασμάτων αναφορικά με της σύγχρονες ανάγκες και απαιτήσεις της τουριστικής αγοράς εργασίας σχετικά με τη σπουδαιότητα ανάπτυξης συνεργασιών μεταξύ εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και αγοράς εργασίας, του τρόπου με τον οποίο θα μπορούσαν να αναπτυχθούν αυτές οι συνεργασίες, των ωφελειών που θα προέκυπταν τόσο για τα ιδρύματα και τους φοιτητές όσο και για τις τουριστικές επιχειρήσεις, αλλά και σε σχέση με τις απαιτούμενες δεξιότητες των αποφοίτων των τουριστικών προγραμμάτων σπουδών. The purpose of this research is to study the current situation with regard to the cooperation between higher educational institutions and the labor market in the context of the tourism curriculum. More specifically, the existing tertiary educational system depicted in Greece regarding the tourism and hospitality curriculum and the extent to which students have the skills to meet the constantly evolving requirements and needs of the tourism labor market are analyzed. The following steps were followed:
1. Study and recording of the Greek tourism education, training system, and tourism related programs offered in higher education institutions.
2. Investigation and recording of the strategic partnerships between higher education and the labor market both in Greece and abroad. More specifically, the present importance of these partnerships and their evolution over time and recorded practices of cooperation between tertiary institutions and the market at the national and European levels.
3. Conduct primary research on professors and students of tertiary educational institutions in Greece in order to capture the results and draw conclusions: a) regarding the current needs and requirements of the tourism labor market, b) the importance of developing partnerships between educational institutions and the labor market, c) how such partnerships could be developed for the benefit of institutions, their students, and the tourism businesses, with respect to the required skills for graduates.
Collections
The following license files are associated with this item:
This website uses cookies to ensure you get the best browsing experience.
Continue
More info