Καταναλωτικές προτιμήσεις σε προϊόντα οίνου: μια συγκριτική ανάλυση.
Consumer preferences in wine products: a comparative analysis.
Date
2019-05-17Author
Καστανιώτη, Σταυρούλα
Τσιρτσάκη, Χρυσούλα
Kastanioti, Stavroula
Tsirtsaki, Chrysoula
Metadata
Show full item recordAbstract
Η επιλογή του οίνου που θα αγοραστεί από έναν καταναλωτή θωρείται μία αρκετά δύσκολή και περίπλοκη διαδικασία. Αυτό συμβαίνει διότι οι προτιμήσεις και η συμπεριφορά των καταναλωτών επηρεάζονται από πολλούς παράγοντες.
Σκοπός της παρούσας πτυχιακής εργασίας είναι η διερεύνηση της ευρύτερης συμπεριφοράς των καταναλωτών στην αγορά του κρασιού.
Μεθοδολογικά, η παρούσα εργασία είναι βασισμένη σε πρωτογενή και δευτερογενή στοιχεία. Τα πρωτογενή στοιχεία προέρχονται από έρευνα αγοράς σε καταναλωτές από Χανιά και Νάουσα, τα οποία συλλέχθηκαν με τη μέθοδο των δομημένων ερωτηματολογίων.
Τα ερωτηματολόγια την έρευνας φανερώνουν σαφής καταναλωτικές τάσεις όσον αφορά τα αγοραστικά κριτήρια και τις προτιμήσεις των καταναλωτών. Redicting which wine the consumer will choose to buy is a difficult and complex process. This is because the preferences and the habits of consumers are affected by many factors. The aim of this thesis is to examine the general behaviour of consumers in the wine market. As far as the methodology is concerned, this work is based on primary and secondary elements. The primary data comes from a market survey involving consumers both from Chania and Naoussa which was collected using the structured questionnaire method. The research questionnaires clearly reveal which are the purchasing critiria and the preferences of the consumers.
Collections
The following license files are associated with this item:
This website uses cookies to ensure you get the best browsing experience.
Continue
More info