Εμφάνιση απλής εγγραφής

Patient satisfaction of the health services at one-day surgery department in a public hospital.

Στοιχεία Dublin Core

dc.creatorΝτάρδα, Γλυκερίαel
dc.creatorNtarda, Glykeriaen
dc.date.accessioned2020-05-29T11:55:47Z
dc.date.available2020-05-29T11:55:47Z
dc.date.issued2020-05-29
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12688/9485
dc.description.abstractΕισαγωγή: Ο βασικότερος δείκτης αποτίμησης του επιπέδου υπηρεσιών υγείας, είναι η συνολική αντίληψη των ασθενών για τις υπηρεσίες που λαμβάνουν, οριζόμενη ως ικανοποίηση των ασθενών. Κατά τις τελευταίες δεκαετίες, το ενδιαφέρον της έρευνας εστιάζεται ολοένα και περισσότερο στις ανάγκες των ασθενών και το βαθμό ικανοποίησής τους από την παρεχόμενη φροντίδα υγείας. Η εκτίμηση της ικανοποίησης των χρηστών από τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας είναι καθοριστικής σημασίας καθώς παρέχει συνεχή ανατροφοδότηση και βοηθά στον εντοπισμό λαθών, παραλείψεων και συντελεί στη βελτίωση της ποιότητας. Σκοπός: Σκοπός της παρούσας μελέτης, είναι η διερεύνηση της ικανοποίησης των ασθενών που προσέρχονται στα χειρουργεία μίας ημέρας και η αξιολόγηση της ποιότητας των υπηρεσιών που τους παρέχονται. Υλικό και Μέθοδος: Το δείγμα της μελέτης αποτέλεσαν ν=200 ασθενείς στο τμήμα ημερήσιων χειρουργείων του νοσοκομείου ΚΑΤ Αθηνών. Για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο που εφαρμόζεται στις Υ.Π.Ε. και εστιάζει στην ικανοποίηση των ασθενών στα εξωτερικά ιατρεία. Η επεξεργασία των δεδομένων της μελέτης πραγματοποιήθηκε με το πρόγραμμα IBM SPSS 20.0. Αποτελέσματα: Η έρευνα κατέδειξε ότι η «ηλικία» και το «επίπεδο εκπαίδευσης» επηρεάζουν σημαντικά την ικανοποίηση των ασθενών, από τα χειρουργεία ημερήσιας νοσηλείας. Αντίθετα, οι μεταβλητές «είδος επεμβάσεων» και «φύλο» αποδείχθηκε ότι δεν είχαν στατιστικά σημαντική συσχέτιση. Βάσει των αποτελεσμάτων της μελέτης, δεν βρέθηκε σημαντική διαφορά ανάμεσα στα «είδη των επεμβάσεων» και στο «χρόνο αναμονής» (p=0.076). Επιπρόσθετα, δεν παρατηρήθηκε σημαντική συσχέτιση της «ηλικίας» και «χρόνου αναμονής» (p=0.118), στον «χρόνο από το ραντεβού μέχρι την προσέλευση στο χειρουργείο» και τα «είδη επεμβάσεων» (p=0.534) καθώς και μεταξύ «ηλικίας» και «χρόνου από το ραντεβού μέχρι την προσέλευση στο χειρουργείο» (p=0.063). Επίσης δεν υπήρχε σημαντική διαφορά του «φύλου» με «το είδος των επεμβάσεων» (p=0.531) καθώς και κάποια σημαντική διαφοροποίηση «φύλου» σε σχέση με τον «βαθμό συζήτησης φόβων και ανησυχιών» των ασθενών (p=0.870). Σύμφωνα με την έρευνα, παρατηρείται σημαντική διαφορά, στο «βαθμό αξιολόγησης της συνολικής εμπειρίας από το τμήμα του νοσοκομείου», μεταξύ των «ειδών επεμβάσεων», με επίπεδο στατιστικής σημαντικότητας (p=0.003). Όσοι ερωτώμενοι προέρχονταν από την κατηγορία επέμβασης γενικής χειρουργικής, αξιολόγησαν τη συνολική εμπειρία του τμήματος με μεγαλύτερο βαθμό, σε σχέση με όσους προέρχονταν από την κατηγορία πλαστικής χειρουργικής. Επίσης, βρέθηκε σημαντική συσχέτιση της «ηλικίας» αναφορικά με το «βαθμό αξιολόγησης των χειρουργείων ημέρα» (p=0.002). Αντίθετα, το «φύλο» δεν συσχετίζεται σημαντικά με την «αξιολόγηση των υπηρεσιών των χειρουργείων ημέρας» (p=0.673). Η μεταβλητή που αφορά στο «επίπεδο εκπαίδευσης» βρέθηκε ότι έχει σημαντική συσχέτιση με την «κατανοητή ενημέρωση από το ιατρικό προσωπικό σχετικά με το πρόβλημα υγείας, την επέμβαση ως την θεραπεία», καθώς και όσον αφορά στη «συνολική αξιολόγηση των παρεχόμενων υπηρεσιών στα χειρουργεία ημέρας» (p=<0.001). Επίσης, διερευνήθηκε ο «τόπος εκτίμησης « σε σχέση με τα «είδη των επεμβάσεων» και διαπιστώθηκε σημαντική διαφοροποίηση (p=0.013). Συμπεράσματα: Η έρευνα κατέδειξε ότι, οι ασθενείς που εισάγονται σε ειδική νοσηλευτική μονάδα παραμένουν εκεί, για σύντομο χρονικό διάστημα προκειμένου να υποβληθούν σε κάποια προγραμματισμένη ή μη χειρουργική επέμβαση (μέχρι την πλήρη ανάνηψη και έξοδο προς το σπίτι) παρουσιάζουν αυξημένα ποσοστά ικανοποίησης . Από την παρούσα μελέτη προκύπτει ότι οι μεταβλητές «ηλικία» και «επίπεδο εκπαίδευσης» επηρεάζουν την ικανοποίηση των χρηστών. Στην ερώτηση «Χρόνος αναμονής στα χειρουργεία μίας ημέρας σε (λεπτά)» προέκυψε ότι ο χρόνος αναμονής είναι πάνω από 40 λεπτά ποσοστό (50,5%),αυτό μπορεί να οφείλεται στην σοβαρή έλλειψη του έμψυχου δυναμικού. Οι χρήστες απάντησαν στην ερώτηση «Πλήρη και κατανοητή ενημέρωση από το ιατρικό προσωπικό σχετικά με το πρόβλημα υγείας και την επέμβαση ως θεραπεία», ποσοστό (95,5%). Στην ερώτηση «Συζήτηση ανησυχιών και φόβων ασθενών με νοσηλευτές» οι απαντήσεις φτάνουν (94,5%). Συνεπώς, τα χειρουργεία μιας ημέρας (one day clinic or one day surgery), αποτελούν μία εναλλακτική δομή νοσοκομειακής περίθαλψης. Άλλωστε η αξιολόγηση και η ικανοποίηση των ασθενών αποτελούν προϋπόθεση για την παροχή φροντίδας υψηλής ποιότητας και ανατροφοδότησης των συστημάτων υγείας. Είναι απαραίτητο οι ασθενείς να αντιμετωπίζονται ως ενιαία βίο-ψυχοκοινωνικό- πνευματική οντότητα. Η προσέγγιση αυτή τονίζει τη σημασία της ενσωμάτωσης, της αξιολόγησης, των αναγκών των ασθενών στο θεραπευτικό πρόγραμμα των χειρουργείων μιας ημέρας, με παράλληλο προβληματισμό για το κόστος των χειρουργημένων ασθενών αφού ταλανίζει τόσο τις διοικήσεις των Νοσοκομείων, όσο και την ίδια την πολιτεία ειδικά τώρα στην περίοδο της οικονομικής κρίσης που διανύουμε.el
dc.description.abstractIntroduction: The principal index of measuring the level of health services is the patients' overall perception of those delivered services, also known as patient satisfaction. For decades, patients' needs and their level of satisfaction with the healthcare provided have increasingly become the main focal point. Aim: The objective of this study was the investigation of the patient's satisfaction who were treated at one-day surgery department and the evaluation of the quality of the services they received. Materials and Methods: Sample size of the study was n=200 patients who have been treated in the One-day Surgery Unit at 'KAT' General Hospital, Athens. The tool for data collection was a questionnaire used in the National Health Service focusing on patients' satisfaction at the Outpatient Surgical Department. Statistical analysis for the processing of the findings was performed by IBM SPSS 20.0. Results: It was found that "age" and "level of education" affect patient satisfaction significantly. In contrast, the variables "operation type" and "gender" do not seem to be significantly correlated. Based on this study's results, there was no statistically significant difference between "operation types" and "waiting time" (p=0.076). No correlation is observed between "age" and "time between appointment time and admission at the operating theater" (p=0.063). There is no statistically significant difference between "gender" and "operation type" (p=0.531). Also, no statistically significant difference between "gender" and the degree of discussion of patients' "fears and apprehensions" (p. 0.870) was found. However, there is a statistically significant difference between "the level of evaluation of the total experience from the hospital's one-day surgery unit" and "operation types", with a significance level of (p=0.003). This is mainly applied for patients undergoing general surgical procedures comparing to patients who had plastic surgery procedures, respectively. In addition, a statistically significant correlation between "age" and "evaluation grade of one-day surgery" (p=0.002) was found. The "education level" was found to be significantly correlated with the "comprehensible information from the medical personnel regarding the health issue and the operation until therapy". The "total evaluation of the provided services at the one-day surgical unit" with the "education level" was found to have a statistically significant correlation (p=<0.001). Moreover, the investigation of the relationship between "place of examination/evaluation" and "operation types" yields a statistically significant difference (p=0.013). Conclusions: One-day Clinic or One-day Surgery Unit, where patients are admitted to remain for a short time period to undergo a scheduled or urgent surgical procedure until complete recovery and discharge home, constitutes an alternative concept of medical care. Patients' evaluation and satisfaction are the final assessment stage for high-quality medical provision. Patient should be treated as a unique bio-psychosocial-spiritual entity. This approach emphasizes the importance of integrating and evaluating patients' needs in the therapeutic program of one-day surgery units, while also considering the financial cost of operated patients' needs to bear.en
dc.languageΕλληνικάel
dc.languageGreeken
dc.publisherΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., Σχολή Επιστημών Υγείας (ΣΕΥ), ΠΜΣ Προηγμένη Κλινική Πρακτική στις Επιστήμες Υγείαςel
dc.publisherH.M.U., School of Health Sciences (SHS) MSc in Advanced Clinical Practice in Health Sciencesen
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.titleΗ ικανοποίηση ασθενών από τις υπηρεσίες υγείας στα χειρουργεία μιας ημέρας ενός δημόσιου νοσοκομείου.el
dc.titlePatient satisfaction of the health services at one-day surgery department in a public hospital.en

Στοιχεία healMeta

heal.creatorNameΝτάρδα, Γλυκερίαel
heal.creatorNameNtarda, Glykeriaen
heal.publicationDate2020-05-29
heal.identifier.primaryhttp://hdl.handle.net/20.500.12688/9485
heal.abstractΕισαγωγή: Ο βασικότερος δείκτης αποτίμησης του επιπέδου υπηρεσιών υγείας, είναι η συνολική αντίληψη των ασθενών για τις υπηρεσίες που λαμβάνουν, οριζόμενη ως ικανοποίηση των ασθενών. Κατά τις τελευταίες δεκαετίες, το ενδιαφέρον της έρευνας εστιάζεται ολοένα και περισσότερο στις ανάγκες των ασθενών και το βαθμό ικανοποίησής τους από την παρεχόμενη φροντίδα υγείας. Η εκτίμηση της ικανοποίησης των χρηστών από τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας είναι καθοριστικής σημασίας καθώς παρέχει συνεχή ανατροφοδότηση και βοηθά στον εντοπισμό λαθών, παραλείψεων και συντελεί στη βελτίωση της ποιότητας. Σκοπός: Σκοπός της παρούσας μελέτης, είναι η διερεύνηση της ικανοποίησης των ασθενών που προσέρχονται στα χειρουργεία μίας ημέρας και η αξιολόγηση της ποιότητας των υπηρεσιών που τους παρέχονται. Υλικό και Μέθοδος: Το δείγμα της μελέτης αποτέλεσαν ν=200 ασθενείς στο τμήμα ημερήσιων χειρουργείων του νοσοκομείου ΚΑΤ Αθηνών. Για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο που εφαρμόζεται στις Υ.Π.Ε. και εστιάζει στην ικανοποίηση των ασθενών στα εξωτερικά ιατρεία. Η επεξεργασία των δεδομένων της μελέτης πραγματοποιήθηκε με το πρόγραμμα IBM SPSS 20.0. Αποτελέσματα: Η έρευνα κατέδειξε ότι η «ηλικία» και το «επίπεδο εκπαίδευσης» επηρεάζουν σημαντικά την ικανοποίηση των ασθενών, από τα χειρουργεία ημερήσιας νοσηλείας. Αντίθετα, οι μεταβλητές «είδος επεμβάσεων» και «φύλο» αποδείχθηκε ότι δεν είχαν στατιστικά σημαντική συσχέτιση. Βάσει των αποτελεσμάτων της μελέτης, δεν βρέθηκε σημαντική διαφορά ανάμεσα στα «είδη των επεμβάσεων» και στο «χρόνο αναμονής» (p=0.076). Επιπρόσθετα, δεν παρατηρήθηκε σημαντική συσχέτιση της «ηλικίας» και «χρόνου αναμονής» (p=0.118), στον «χρόνο από το ραντεβού μέχρι την προσέλευση στο χειρουργείο» και τα «είδη επεμβάσεων» (p=0.534) καθώς και μεταξύ «ηλικίας» και «χρόνου από το ραντεβού μέχρι την προσέλευση στο χειρουργείο» (p=0.063). Επίσης δεν υπήρχε σημαντική διαφορά του «φύλου» με «το είδος των επεμβάσεων» (p=0.531) καθώς και κάποια σημαντική διαφοροποίηση «φύλου» σε σχέση με τον «βαθμό συζήτησης φόβων και ανησυχιών» των ασθενών (p=0.870). Σύμφωνα με την έρευνα, παρατηρείται σημαντική διαφορά, στο «βαθμό αξιολόγησης της συνολικής εμπειρίας από το τμήμα του νοσοκομείου», μεταξύ των «ειδών επεμβάσεων», με επίπεδο στατιστικής σημαντικότητας (p=0.003). Όσοι ερωτώμενοι προέρχονταν από την κατηγορία επέμβασης γενικής χειρουργικής, αξιολόγησαν τη συνολική εμπειρία του τμήματος με μεγαλύτερο βαθμό, σε σχέση με όσους προέρχονταν από την κατηγορία πλαστικής χειρουργικής. Επίσης, βρέθηκε σημαντική συσχέτιση της «ηλικίας» αναφορικά με το «βαθμό αξιολόγησης των χειρουργείων ημέρα» (p=0.002). Αντίθετα, το «φύλο» δεν συσχετίζεται σημαντικά με την «αξιολόγηση των υπηρεσιών των χειρουργείων ημέρας» (p=0.673). Η μεταβλητή που αφορά στο «επίπεδο εκπαίδευσης» βρέθηκε ότι έχει σημαντική συσχέτιση με την «κατανοητή ενημέρωση από το ιατρικό προσωπικό σχετικά με το πρόβλημα υγείας, την επέμβαση ως την θεραπεία», καθώς και όσον αφορά στη «συνολική αξιολόγηση των παρεχόμενων υπηρεσιών στα χειρουργεία ημέρας» (p=<0.001). Επίσης, διερευνήθηκε ο «τόπος εκτίμησης « σε σχέση με τα «είδη των επεμβάσεων» και διαπιστώθηκε σημαντική διαφοροποίηση (p=0.013). Συμπεράσματα: Η έρευνα κατέδειξε ότι, οι ασθενείς που εισάγονται σε ειδική νοσηλευτική μονάδα παραμένουν εκεί, για σύντομο χρονικό διάστημα προκειμένου να υποβληθούν σε κάποια προγραμματισμένη ή μη χειρουργική επέμβαση (μέχρι την πλήρη ανάνηψη και έξοδο προς το σπίτι) παρουσιάζουν αυξημένα ποσοστά ικανοποίησης . Από την παρούσα μελέτη προκύπτει ότι οι μεταβλητές «ηλικία» και «επίπεδο εκπαίδευσης» επηρεάζουν την ικανοποίηση των χρηστών. Στην ερώτηση «Χρόνος αναμονής στα χειρουργεία μίας ημέρας σε (λεπτά)» προέκυψε ότι ο χρόνος αναμονής είναι πάνω από 40 λεπτά ποσοστό (50,5%),αυτό μπορεί να οφείλεται στην σοβαρή έλλειψη του έμψυχου δυναμικού. Οι χρήστες απάντησαν στην ερώτηση «Πλήρη και κατανοητή ενημέρωση από το ιατρικό προσωπικό σχετικά με το πρόβλημα υγείας και την επέμβαση ως θεραπεία», ποσοστό (95,5%). Στην ερώτηση «Συζήτηση ανησυχιών και φόβων ασθενών με νοσηλευτές» οι απαντήσεις φτάνουν (94,5%). Συνεπώς, τα χειρουργεία μιας ημέρας (one day clinic or one day surgery), αποτελούν μία εναλλακτική δομή νοσοκομειακής περίθαλψης. Άλλωστε η αξιολόγηση και η ικανοποίηση των ασθενών αποτελούν προϋπόθεση για την παροχή φροντίδας υψηλής ποιότητας και ανατροφοδότησης των συστημάτων υγείας. Είναι απαραίτητο οι ασθενείς να αντιμετωπίζονται ως ενιαία βίο-ψυχοκοινωνικό- πνευματική οντότητα. Η προσέγγιση αυτή τονίζει τη σημασία της ενσωμάτωσης, της αξιολόγησης, των αναγκών των ασθενών στο θεραπευτικό πρόγραμμα των χειρουργείων μιας ημέρας, με παράλληλο προβληματισμό για το κόστος των χειρουργημένων ασθενών αφού ταλανίζει τόσο τις διοικήσεις των Νοσοκομείων, όσο και την ίδια την πολιτεία ειδικά τώρα στην περίοδο της οικονομικής κρίσης που διανύουμε.el
heal.abstractIntroduction: The principal index of measuring the level of health services is the patients' overall perception of those delivered services, also known as patient satisfaction. For decades, patients' needs and their level of satisfaction with the healthcare provided have increasingly become the main focal point. Aim: The objective of this study was the investigation of the patient's satisfaction who were treated at one-day surgery department and the evaluation of the quality of the services they received. Materials and Methods: Sample size of the study was n=200 patients who have been treated in the One-day Surgery Unit at 'KAT' General Hospital, Athens. The tool for data collection was a questionnaire used in the National Health Service focusing on patients' satisfaction at the Outpatient Surgical Department. Statistical analysis for the processing of the findings was performed by IBM SPSS 20.0. Results: It was found that "age" and "level of education" affect patient satisfaction significantly. In contrast, the variables "operation type" and "gender" do not seem to be significantly correlated. Based on this study's results, there was no statistically significant difference between "operation types" and "waiting time" (p=0.076). No correlation is observed between "age" and "time between appointment time and admission at the operating theater" (p=0.063). There is no statistically significant difference between "gender" and "operation type" (p=0.531). Also, no statistically significant difference between "gender" and the degree of discussion of patients' "fears and apprehensions" (p. 0.870) was found. However, there is a statistically significant difference between "the level of evaluation of the total experience from the hospital's one-day surgery unit" and "operation types", with a significance level of (p=0.003). This is mainly applied for patients undergoing general surgical procedures comparing to patients who had plastic surgery procedures, respectively. In addition, a statistically significant correlation between "age" and "evaluation grade of one-day surgery" (p=0.002) was found. The "education level" was found to be significantly correlated with the "comprehensible information from the medical personnel regarding the health issue and the operation until therapy". The "total evaluation of the provided services at the one-day surgical unit" with the "education level" was found to have a statistically significant correlation (p=<0.001). Moreover, the investigation of the relationship between "place of examination/evaluation" and "operation types" yields a statistically significant difference (p=0.013). Conclusions: One-day Clinic or One-day Surgery Unit, where patients are admitted to remain for a short time period to undergo a scheduled or urgent surgical procedure until complete recovery and discharge home, constitutes an alternative concept of medical care. Patients' evaluation and satisfaction are the final assessment stage for high-quality medical provision. Patient should be treated as a unique bio-psychosocial-spiritual entity. This approach emphasizes the importance of integrating and evaluating patients' needs in the therapeutic program of one-day surgery units, while also considering the financial cost of operated patients' needs to bear.en
heal.languageΕλληνικάel
heal.languageGreeken
heal.academicPublisherΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., Σχολή Επιστημών Υγείας (ΣΕΥ), ΠΜΣ Προηγμένη Κλινική Πρακτική στις Επιστήμες Υγείαςel
heal.academicPublisherH.M.U., School of Health Sciences (SHS) MSc in Advanced Clinical Practice in Health Sciencesen
heal.titleΗ ικανοποίηση ασθενών από τις υπηρεσίες υγείας στα χειρουργεία μιας ημέρας ενός δημόσιου νοσοκομείου.el
heal.titlePatient satisfaction of the health services at one-day surgery department in a public hospital.en
heal.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel
heal.typeMaster thesisen
heal.keywordνοσηλευτική φροντίδα, ικανοποίηση, ασθενής, υπηρεσία υγεία, χειρουργείο, χειρουργικήel
heal.keywordnursing care, satisfaction, patient, health service, surgeryen
heal.accessfreeel
heal.advisorNameΖωγραφάκης-Σφακιανάκης, Μιχαήλel
heal.advisorNameZografakis-Sfakianakis, Michailen
heal.advisorID.emailmzografakis@hmu.gr
heal.academicPublisherIDΕΛ.ΜΕ.ΠΑ. Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιοel
heal.academicPublisherIDΗ.Μ.U Hellenic Mediterranean University‎en
heal.fullTextAvailabilitytrueel
tcd.distinguishedfalseel
tcd.surveyfalseel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail
Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States