Εμφάνιση απλής εγγραφής

SimMee: a decision simulator for education. (en)

Στοιχεία Dublin Core

dc.creatorΛύρας, Ανδρέαςel
dc.creatorLyras, Andreasen
dc.date.accessioned2021-01-11T15:29:22Z
dc.date.available2021-01-11T15:29:22Z
dc.date.issued2021-01-11
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12688/9752
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία αφορά την ανάπτυξη της πλατφόρμας SimMee, μιας πλατφόρμας για την προσομοίωση λήψης αποφάσεων στην εκπαίδευση. Αποτελεί την διπλωματική εργασία για τον μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών "Πληροφορική και Πολυμέσα" του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου. Στο πρώτο κεφάλαιο της εργασίας γίνεται μια αναφορά στο ιστορικό πλαίσιο των προσομοιώσεων καθώς και στη σχέση των προσομοιώσεων με την εκπαίδευση. Στο δεύτερο κεφάλαιο επιχειρείται μια παρουσίαση της υπάρχουσας κατάστασης με αναφορά σε υπάρχοντες λύσεις και τους περιορισμούς που αυτές θέτουν. Τέλος, τεκμηριώνεται η ανάγκη ανάπτυξης μιας πλατφόρμας για την προσομοίωση λήψης αποφάσεων στην εκπαίδευση και προτείνεται η πλατφόρμα SimMee ως απάντηση στην ανάγκη αυτή. Στο τρίτο κεφάλαιο επιχειρείται μια ανατομία της προσομοίωσης για εκπαιδευτικούς λόγους ώστε αυτή να αναδομηθεί στο πρότυπο της πλατφόρμας. Παρουσιάζονται τα στάδια της προσομοίωσης, οι μηχανισμοί ροής μιας προσομοίωσης, οι τεχνικές διαβάθμισης επιπέδου δυσκολίας και στο πως αυτά μεταφράζονται στον σχεδιασμό του προτύπου αλλά και την υλοποίηση της πλατφόρμας. Στα δύο κεφάλαια που ακολουθούν παρουσιάζεται αναλυτικά η υλοποίηση της πλατφόρμας SimMee. Στο τέταρτο κεφάλαιο γίνεται παρουσίαση του προτύπου της πλατφόρμας (SimMee schema). Αναφέρονται τα χαρακτηριστικά του, η μέθοδος και οι τεχνολογίες υλοποίησης καθώς και μία αναλυτική περιγραφή του. Περιλαμβάνεται επίσης αναφορά στα αρχικά σενάρια που αναπτύχθηκαν για λόγους παρουσίασης (showcase scenarios) καθώς και σε εργαλείο για την διευκόλυνση της ανάπτυξης και της επεξεργασίας των σεναρίων (Scenario Editor). Στο πέμπτο κεφάλαιο παρουσιάζεται το μέρος της εργασίας που αφορά το λογισμικό της πλατφόρμας. Γίνεται αναφορά στην μέθοδο υλοποίησής (προαπαιτούμενα, μοντέλο και αρχιτεκτονική) καθώς και στις τεχνολογίες που χρησιμοποιήθηκαν για την ανάπτυξη του λογισμικού. Στη συνέχεια γίνεται αναλυτική αναφορά στο λογισμικό του server που περιλαμβάνει περιγραφή, την διεπαφή του, τη βάση δεδομένων, τις διαδικασίες που υλοποιεί καθώς και πληροφορίες για την εγκατάσταση. Επίσης γίνεται αναφορά στις διεπαφές χρήστη και διαχειριστή που αναπτύχθηκαν για λόγους παρουσίασης (showcase clients). Στο έκτο και τελευταίο κεφάλαιο παρουσιάζονται τα συμπεράσματα και γίνεται μια εκτίμηση για αποτίμηση της προσπάθειας ενώ παρουσιάζονται πιθανές μελλοντικές δράσεις και οι προοπτικές της πλατφόρμας. Τέλος, αναπόσπαστο κομμάτι της παρούσας εργασίας αποτελούν τα παραρτήματα με αναλυτική παρουσίαση τεχνικών λεπτομερειών της πλατφόρμας.el
dc.description.abstractDecision-making and games go way back into the centuries - Chess, Monopoly and strategy video games are examples which provided uncountable hours of fun while subtly training their fans on strategy, decision making etc. by simulating a war field, a free market or both. At the same time, simulations are a widespread practice in various fields and, although there is evidence that they are effective educational tools, other findings demonstrate the importance of design beyond medium. As it is, simulations developed by educators are educationally efficient but little engaging and simulations developed by game designers are entertaining yet with little educational value. There is of course a wide variety of simulation software, yet it comes with certain limitations: high cost, steep learning curve and, most notably, the underlying model is a "black box" for the educator. There is a need for a platform which will enable a teacher/trainer to create and simulate scenarios to be used directly in the educational process. Moreover, a standardized form for user-generated scenarios would give the opportunity to groups of teachers/trainers to share and collectively enhance scenarios based on usage in the educational process. It would also facilitate the creation and use of further tools based on this standard. The scope of this project and its main deliverables are: • A detailed schema for creating scenarios compatible with the proposed platform and its corresponding documentation. • A server that will interpret these scenarios compatible with the schema, run the simulation and expose an API with the results to a user-client.en
dc.languageΕλληνικάel
dc.languageGreeken
dc.publisherΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., Σχολή Μηχανικών (ΣΜΗΧ), ΠΜΣ Πληροφορική και Πολυμέσαel
dc.publisherH.M.U., School of Engineering (ScENG) MSc in Informatics & Multimediaen
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.titleSimMee: ένας προσομοιωτής αποφάσεων για την εκπαίδευση.el
dc.titleSimMee: a decision simulator for education. (en)en

Στοιχεία healMeta

heal.creatorNameΛύρας, Ανδρέαςel
heal.creatorNameLyras, Andreasen
heal.publicationDate2021-01-11
heal.identifier.primaryhttp://hdl.handle.net/20.500.12688/9752
heal.abstractΗ παρούσα εργασία αφορά την ανάπτυξη της πλατφόρμας SimMee, μιας πλατφόρμας για την προσομοίωση λήψης αποφάσεων στην εκπαίδευση. Αποτελεί την διπλωματική εργασία για τον μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών "Πληροφορική και Πολυμέσα" του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου. Στο πρώτο κεφάλαιο της εργασίας γίνεται μια αναφορά στο ιστορικό πλαίσιο των προσομοιώσεων καθώς και στη σχέση των προσομοιώσεων με την εκπαίδευση. Στο δεύτερο κεφάλαιο επιχειρείται μια παρουσίαση της υπάρχουσας κατάστασης με αναφορά σε υπάρχοντες λύσεις και τους περιορισμούς που αυτές θέτουν. Τέλος, τεκμηριώνεται η ανάγκη ανάπτυξης μιας πλατφόρμας για την προσομοίωση λήψης αποφάσεων στην εκπαίδευση και προτείνεται η πλατφόρμα SimMee ως απάντηση στην ανάγκη αυτή. Στο τρίτο κεφάλαιο επιχειρείται μια ανατομία της προσομοίωσης για εκπαιδευτικούς λόγους ώστε αυτή να αναδομηθεί στο πρότυπο της πλατφόρμας. Παρουσιάζονται τα στάδια της προσομοίωσης, οι μηχανισμοί ροής μιας προσομοίωσης, οι τεχνικές διαβάθμισης επιπέδου δυσκολίας και στο πως αυτά μεταφράζονται στον σχεδιασμό του προτύπου αλλά και την υλοποίηση της πλατφόρμας. Στα δύο κεφάλαια που ακολουθούν παρουσιάζεται αναλυτικά η υλοποίηση της πλατφόρμας SimMee. Στο τέταρτο κεφάλαιο γίνεται παρουσίαση του προτύπου της πλατφόρμας (SimMee schema). Αναφέρονται τα χαρακτηριστικά του, η μέθοδος και οι τεχνολογίες υλοποίησης καθώς και μία αναλυτική περιγραφή του. Περιλαμβάνεται επίσης αναφορά στα αρχικά σενάρια που αναπτύχθηκαν για λόγους παρουσίασης (showcase scenarios) καθώς και σε εργαλείο για την διευκόλυνση της ανάπτυξης και της επεξεργασίας των σεναρίων (Scenario Editor). Στο πέμπτο κεφάλαιο παρουσιάζεται το μέρος της εργασίας που αφορά το λογισμικό της πλατφόρμας. Γίνεται αναφορά στην μέθοδο υλοποίησής (προαπαιτούμενα, μοντέλο και αρχιτεκτονική) καθώς και στις τεχνολογίες που χρησιμοποιήθηκαν για την ανάπτυξη του λογισμικού. Στη συνέχεια γίνεται αναλυτική αναφορά στο λογισμικό του server που περιλαμβάνει περιγραφή, την διεπαφή του, τη βάση δεδομένων, τις διαδικασίες που υλοποιεί καθώς και πληροφορίες για την εγκατάσταση. Επίσης γίνεται αναφορά στις διεπαφές χρήστη και διαχειριστή που αναπτύχθηκαν για λόγους παρουσίασης (showcase clients). Στο έκτο και τελευταίο κεφάλαιο παρουσιάζονται τα συμπεράσματα και γίνεται μια εκτίμηση για αποτίμηση της προσπάθειας ενώ παρουσιάζονται πιθανές μελλοντικές δράσεις και οι προοπτικές της πλατφόρμας. Τέλος, αναπόσπαστο κομμάτι της παρούσας εργασίας αποτελούν τα παραρτήματα με αναλυτική παρουσίαση τεχνικών λεπτομερειών της πλατφόρμας.el
heal.abstractDecision-making and games go way back into the centuries - Chess, Monopoly and strategy video games are examples which provided uncountable hours of fun while subtly training their fans on strategy, decision making etc. by simulating a war field, a free market or both. At the same time, simulations are a widespread practice in various fields and, although there is evidence that they are effective educational tools, other findings demonstrate the importance of design beyond medium. As it is, simulations developed by educators are educationally efficient but little engaging and simulations developed by game designers are entertaining yet with little educational value. There is of course a wide variety of simulation software, yet it comes with certain limitations: high cost, steep learning curve and, most notably, the underlying model is a "black box" for the educator. There is a need for a platform which will enable a teacher/trainer to create and simulate scenarios to be used directly in the educational process. Moreover, a standardized form for user-generated scenarios would give the opportunity to groups of teachers/trainers to share and collectively enhance scenarios based on usage in the educational process. It would also facilitate the creation and use of further tools based on this standard. The scope of this project and its main deliverables are: • A detailed schema for creating scenarios compatible with the proposed platform and its corresponding documentation. • A server that will interpret these scenarios compatible with the schema, run the simulation and expose an API with the results to a user-client.en
heal.languageΕλληνικάel
heal.languageGreeken
heal.academicPublisherΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., Σχολή Μηχανικών (ΣΜΗΧ), ΠΜΣ Πληροφορική και Πολυμέσαel
heal.academicPublisherH.M.U., School of Engineering (ScENG) MSc in Informatics & Multimediaen
heal.titleSimMee: ένας προσομοιωτής αποφάσεων για την εκπαίδευση.el
heal.titleSimMee: a decision simulator for education. (en)en
heal.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel
heal.typeMaster thesisen
heal.keywordπροσομοίωση, εκπαίδευση, λήψη αποφάσεων, πλατφόρμαel
heal.keywordsimulation, education, decision making, platformen
heal.accessfreeel
heal.advisorNameΒιδάκης, Νικόλαοςel
heal.advisorNameVidakis, Nikolaosen
heal.advisorID.emailnv@hmu.gr
heal.academicPublisherIDΕΛ.ΜΕ.ΠΑ. Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιοel
heal.academicPublisherIDΗ.Μ.U Hellenic Mediterranean University‎en
heal.fullTextAvailabilitytrueel
tcd.distinguishedfalseel
tcd.surveyfalseel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail
Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States