Διερεύνηση της ετοιμότητας των εκπαιδευτικών του ΕΛΜΕΠΑ ως προς την διαχείριση των εκπαιδευτικών αναγκών φοιτητών/τριών ΑμεΑ.
Investigation of teaching staff's readiness of Hellenic Mediterranean University (HMU) as far as the management of educational needs of disabled students.
Abstract
Ο σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση των στάσεων , των γνώσεων και των πρακτικών του εκπαιδευτικού προσωπικού του ΕΛΜΕΠΑ, ως προς την ορθή αντιμετώπιση και διαχείριση των εκπαιδευτικών αναγκών των ΑμεΑ του πανεπιστημίου καθώς και η διερεύνηση των παραπάνω παραγόντων σε σχέση με συγκεκριμένα δημογραφικά χαρακτηριστικά. Ο πληθυσμός αφορούσε τους εκπαιδευτικούς του ΕΛΜΕΠΑ, και των δυο φύλων, όλων των ηλικιών και από όλες τις Σχολές. Για τη συλλογή δεδομένων χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο με κλειστές και ανοιχτές ερωτήσεις και κλίμακες μέτρησης τύπου Likert και συμπληρώθηκαν συνολικά 80 ερωτηματολόγια. Τα αποτελέσματα της παρούσας μελέτης συμφωνούν με εκείνα άλλων ερευνών , με τους συμμετέχοντες να εμφανίζουν επίδοση κάτω του μέσου όρου όσον αφορά στις γνώσεις τους πάνω σε θέματα αναπηρίας , κυρίως σε ό,τι αφορά τη γνώση τους για τις ψυχικές και τις αισθητηριακές αναπηρίες. Επίσης, ανεξάρτητα από τη Σχολή, οι συμμετέχοντες παρουσίασαν μέτρια προς καλή επίδοση όσον αφορά στις στάσεις και τις πρακτικές που ακολουθούν στη διαχείριση των εκπαιδευτικών αναγκών των ΑμεΑ. Όσον αφορά στις επιδόσεις των συμμετεχόντων σε σχέση με τις γνώσεις η μέση βαθμολογία είναι κοντά στο μέσο όρο ενώ στην επίδοση σε σχέση με τις στάσεις και τις πρακτικές τους οι μέσες βαθμολογίες είναι αναλογικά καλύτερες. Στην παρούσα μελέτη επίσης το φύλο, η εκπαιδευτική βαθμίδα και το τμήμα στο οποίο διδάσκουν οι εκπαιδευτικοί, ως παράγοντες είναι ανεξάρτητοι από τη στάση και τις πρακτικές απέναντι στις εκπαιδευτικές ανάγκες αυτής της ομάδας φοιτητών. Αυτό έρχεται σε αντίθεση με αποτελέσματα άλλων ερευνών που δείχνουν ότι οι γυναίκες εκπαιδευτικοί, οι μη μόνιμοι και οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν σε ανθρωπιστικά –παιδαγωγικά τμήματα πανεπιστημίων έχουν πιο ευνοϊκή στάση απέναντι τους. Τέλος ένα σημαντικό εύρημα αυτής της έρευνας είναι ότι οι συμμετέχοντες δεν φαίνεται να είναι θετικοί στην παροχή διευκολύνσεων που αφορούν σε τροποποιήσεις στη συνολική ύλη των μαθημάτων αλλά σε εκείνες που αφορούν στον τρόπο-τόπο εξέτασης , στη χρήση τεχνολογιών και γενικότερα εκείνες που βοηθούν τη διευκόλυνση της ένταξής τους σε προγραμματισμένες εκπαιδευτικές ενότητες. The purpose of this dissertation is to investigate the attitudes, the knowledge and the practices of the teaching staff of Hellenic Mediterranean University (HMU) regarding the proper handling and management of the educational needs of the disabled of the university as well as the investigation of the above factors in relation to specific demographic characteristics.
The population concerned the teachers of HMU, of both sexes, of all ages and from all the Schools. A questionnaire with closed and open questions and Likert measurement scales were used for data collection and altogether, 80 questionnaires were completed.
The results of the present study are consistent with those of other surveys, with participants performing below average in terms of their knowledge of disability issues, mainly in terms of their knowledge of mental and sensory disabilities. Also, regardless of the School, the participant’s performance was moderate to good in terms of attitudes and practices they follow in managing the educational needs of the disabled.
In terms of the participants' performance in relation to their knowledge, the mean score is close to average. However, regarding the performance in relation to their attitudes and practices, the average scores are proportionally better. In the present study factors such as the gender, the educational level and the department in which the teachers teach are independent to the attitude and the practices towards the educational needs of this group of students.
This contradicts the results of other researches which show that women teachers, non-permanent teachers and teachers who teach in humanities-pedagogical departments of universities have a more favorable attitude towards them.
Finally, an important finding of this research is that the participants do not seem to be positive in providing facilitators related to changes in the overall course material but to those related to changes in the overall course material but to those facilitators related to the method and the place of examination, the use of technologies and in general those that help facilitate their integration into planned educational modules.
Collections
The following license files are associated with this item:
This website uses cookies to ensure you get the best browsing experience.
Continue
More info