Περιβαλλοντική ρύπανση από την εμπορική ναυτιλία.
Environmental impact of commercial shipping.
View/ Open
Date
2021-11-12Author
Papadopoulos, Georgios
Παπαδόπουλος, Γεώργιος
Metadata
Show full item recordAbstract
Στόχος της εργασίας είναι να προσφέρει στον αναγνώστη μια εις βάθος ανάλυση του ζητήματος της ρύπανσης και της μόλυνσης του περιβάλλοντος ως αποτέλεσμα του κύκλου εργασιών της ναυτιλιακής βιομηχανίας υπό το πλαίσιο της διεθνούς και εγχώριας νομοθεσία. Στο παρόν γίνεται λόγος για τον ρόλο που διαδραματίζουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες στη λήψη σημαντικών αποφάσεων επί των ζητημάτων που μετέπειτα μετουσιώνονται στις κατευθυντήριες διατάξεις που αφορούν τη ρύπανση και τη μόλυνση του περιβάλλοντος. Στο πρώτο σκέλος γίνεται αναφορά σε όλους τους τομείς του περιβάλλοντος, οι οποίοι πλήττονται από την βιομηχανία της ναυτιλίας, ξεκινώντας από τα πρώτα στάδια διεργασιών δημιουργίας ενός πλοίου και τα εσωτερικά συστήματα του έως το τελευταίο στάδιο της διάλυσης του. Επίσης εκτενής αναφορά γίνεται στο φαινόμενο της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και πως αυτή δημιουργείται μέσα στις μηχανές εσωτερικής καύσης των πλοίων λόγω της εκτεταμένης χρήσης ορυκτών καυσίμων καθώς και στην ατυχηματική ρύπανση η οποία προκαλείται από ατυχή συμβάντα τα οποία δεν πρόλαβε να περιορίσει ο ανθρώπινος παράγοντας.Στο δεύτερο σκέλος δίνεται έμφαση στον κύκλο του πετρελαίου που ξεκινάει από την εξόρυξη μέχρι και την παραγωγή υποπροϊόντων από την διύλιση αυτού καθώς και στον ζωτικής σημασίας ρόλο που διαδραματίζει το πετρέλαιο στη βιομηχανία της ναυτιλίας. Επίσης, η εργασία εστιάζει στην ρύπανση που μπορεί να επιφέρει μέσα από την ανάδειξη χαρακτηριστικών περιπτώσεων διαρροής πετρελαίου στο περιβάλλον και πως επηρεάζουν τον άνθρωπο τόσο οικονομικά όσο και κοινωνικά. Αναφορά τέλος γίνεται στους τρόπους περιορισμού της ρύπανσης και της επαναφοράς των οικοσυστημάτων που έχουν πληγεί από μια εκτεταμένη πετρελαϊκή ρύπανση. The aim of the thesis is to provide the reader with an in-depth analysis of the phenomenon of environmental pollution and contamination on account of marine industry turnover under the frame of both international and national legislation. The role of Greek ship-owners is also mentioned with regard to decision-making on matters of great importance as they later lead to the formation of essential guidelines concerning how to deal with the problem of pollution and contamination of the environment.In the first part, the thesis presents all the environmental domains suffering from marine industry, starting with the first stages of ship construction and its interior systems up to the later stages of its demolition. In addition, the pollution of the atmosphere is projected extensively with regard to its causes: the excessive use of fossil fuels within the internal combustion engines of ships as well as accidental pollution caused by unfortunate events whose consequences the human factor failed to tackle in time.In the second part, the focus lies upon the petroleum cycle starting with its extraction and ending with the derivation of by-products out of oil refining while highlighting the vital role the oil plays in marine industry. Emphasis is placed on the pollution the petroleum cycle may result in via referring to indicative cases of oil spilling and their impact on the human factor both on an economic and social basis. Last but not least, the thesis proposes ways of limiting pollution and recovering ecosystems extensively damaged due to oil pollution.
Collections
This website uses cookies to ensure you get the best browsing experience.
Continue
More info