Adoption of technologies and practices from greek e-shops.
Υιοθέτηση σύγχρονων τεχνολογιών και πρακτικών από τα ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα.
Abstract
This thesis studies the level of adoption of factors and practices that are developed and used by
Greek e-commerce websites. The study was conducted in order to evaluate factors that affect
User's experience during the buying process, technological factors, tools and marketing practices
that companies use to attract visitors and gain brand equity. The factors mentioned were collected
by the literature and categorized into three sections, with the first one concerning the factors that
affect UX and evaluated heuristically by criteria specifically formed for each factor. The second
section contains technological tools and practices being used by the websites, and the third
section records metrics about the website performance including SEO, speed of load,
conversions, etc. After having evaluated all the factors, we examined the data by using statistical
analysis tools and came up with the results that showed the usage level of each factor and the
correlation between them. What we concluded is that, in general Greek on-line stores focus on
providing the right guidance to the visitor to navigate their website while giving elaborate
information concerning the company and the products used. Meanwhile the adoption level of
technology is lower than expected as technological tools are not used by most websites. At the
end we conclude that there are three approaches of marketing and visitor attracting practices that
Greek e-commerce websites follow, with them being: price comparison websites presence, SCommerce adoption and classic advertising. Η τεράστια ανάπτυξη του Ελληνικού ηλεκτρονικού εμπορίου, έχει αλλάξει τις ισορροπίες στο
Ελληνικό επιχειρήν. Καθώς όμως οι επιχειρήσεις προσπαθούν να εισέλθουν στον ηλεκτρονικό
κόσμο του εμπορίου, υπάρχουν διαφορές στην ανάπτυξη των τεχνολογιών και των στρατηγικών
που εφαρμόζουν με στόχο την αύξηση των πωλήσεων και της καθιέρωσης της ηλεκτρονικής τους
παρουσίας. Σε αυτή την εργασία ερευνήθηκε η χρήση των τεχνολογιών, πρακτικών και
στρατηγικών που χρησιμοποιούνται, από τα Ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα. Η διαδικασία της
αξιολόγησης πραγματοποιήθηκε με τη χρήση παραγόντων προερχόμενων από τη Διεθνή
βιβλιογραφία, σχετιζόμενων με την εμπειρία χρήστη και μετρήσεων και αφορούσε 100 Ελληνικά
ηλεκτρονικά καταστήματα. Τέλος, βάση των ευρημάτων, τα ηλεκτρονικά καταστήματα
κατηγοριοποιήθηκαν με στόχο τη καλύτερη κατανόηση των εφαρμοζόμενων στρατηγικών.
Collections
The following license files are associated with this item:
This website uses cookies to ensure you get the best browsing experience.
Continue
More info