Εμφάνιση απλής εγγραφής

Υιοθέτηση σύγχρονων τεχνολογιών και πρακτικών από τα ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα.

Στοιχεία Dublin Core

dc.creatorTzagaki, Elenien
dc.creatorΤζαγάκη, Ελένηel
dc.date.accessioned2021-11-19T12:49:53Z
dc.date.available2021-11-19T12:49:53Z
dc.date.issued2021-11-19
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12688/10117
dc.description.abstractThis thesis studies the level of adoption of factors and practices that are developed and used by Greek e-commerce websites. The study was conducted in order to evaluate factors that affect User's experience during the buying process, technological factors, tools and marketing practices that companies use to attract visitors and gain brand equity. The factors mentioned were collected by the literature and categorized into three sections, with the first one concerning the factors that affect UX and evaluated heuristically by criteria specifically formed for each factor. The second section contains technological tools and practices being used by the websites, and the third section records metrics about the website performance including SEO, speed of load, conversions, etc. After having evaluated all the factors, we examined the data by using statistical analysis tools and came up with the results that showed the usage level of each factor and the correlation between them. What we concluded is that, in general Greek on-line stores focus on providing the right guidance to the visitor to navigate their website while giving elaborate information concerning the company and the products used. Meanwhile the adoption level of technology is lower than expected as technological tools are not used by most websites. At the end we conclude that there are three approaches of marketing and visitor attracting practices that Greek e-commerce websites follow, with them being: price comparison websites presence, SCommerce adoption and classic advertising.en
dc.description.abstractΗ τεράστια ανάπτυξη του Ελληνικού ηλεκτρονικού εμπορίου, έχει αλλάξει τις ισορροπίες στο Ελληνικό επιχειρήν. Καθώς όμως οι επιχειρήσεις προσπαθούν να εισέλθουν στον ηλεκτρονικό κόσμο του εμπορίου, υπάρχουν διαφορές στην ανάπτυξη των τεχνολογιών και των στρατηγικών που εφαρμόζουν με στόχο την αύξηση των πωλήσεων και της καθιέρωσης της ηλεκτρονικής τους παρουσίας. Σε αυτή την εργασία ερευνήθηκε η χρήση των τεχνολογιών, πρακτικών και στρατηγικών που χρησιμοποιούνται, από τα Ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα. Η διαδικασία της αξιολόγησης πραγματοποιήθηκε με τη χρήση παραγόντων προερχόμενων από τη Διεθνή βιβλιογραφία, σχετιζόμενων με την εμπειρία χρήστη και μετρήσεων και αφορούσε 100 Ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα. Τέλος, βάση των ευρημάτων, τα ηλεκτρονικά καταστήματα κατηγοριοποιήθηκαν με στόχο τη καλύτερη κατανόηση των εφαρμοζόμενων στρατηγικών.el
dc.languageΑγγλικάel
dc.languageEnglishen
dc.publisherΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., ΔΠΜΣ Οργάνωση και Διοίκηση για Μηχανικούςel
dc.publisherH.M.U., MSc in MBA for Engineersen
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.titleAdoption of technologies and practices from greek e-shops.en
dc.titleΥιοθέτηση σύγχρονων τεχνολογιών και πρακτικών από τα ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα.el

Στοιχεία healMeta

heal.creatorNameTzagaki, Elenien
heal.creatorNameΤζαγάκη, Ελένηel
heal.publicationDate2021-11-19
heal.identifier.primaryhttp://hdl.handle.net/20.500.12688/10117
heal.abstractThis thesis studies the level of adoption of factors and practices that are developed and used by Greek e-commerce websites. The study was conducted in order to evaluate factors that affect User's experience during the buying process, technological factors, tools and marketing practices that companies use to attract visitors and gain brand equity. The factors mentioned were collected by the literature and categorized into three sections, with the first one concerning the factors that affect UX and evaluated heuristically by criteria specifically formed for each factor. The second section contains technological tools and practices being used by the websites, and the third section records metrics about the website performance including SEO, speed of load, conversions, etc. After having evaluated all the factors, we examined the data by using statistical analysis tools and came up with the results that showed the usage level of each factor and the correlation between them. What we concluded is that, in general Greek on-line stores focus on providing the right guidance to the visitor to navigate their website while giving elaborate information concerning the company and the products used. Meanwhile the adoption level of technology is lower than expected as technological tools are not used by most websites. At the end we conclude that there are three approaches of marketing and visitor attracting practices that Greek e-commerce websites follow, with them being: price comparison websites presence, SCommerce adoption and classic advertising.en
heal.abstractΗ τεράστια ανάπτυξη του Ελληνικού ηλεκτρονικού εμπορίου, έχει αλλάξει τις ισορροπίες στο Ελληνικό επιχειρήν. Καθώς όμως οι επιχειρήσεις προσπαθούν να εισέλθουν στον ηλεκτρονικό κόσμο του εμπορίου, υπάρχουν διαφορές στην ανάπτυξη των τεχνολογιών και των στρατηγικών που εφαρμόζουν με στόχο την αύξηση των πωλήσεων και της καθιέρωσης της ηλεκτρονικής τους παρουσίας. Σε αυτή την εργασία ερευνήθηκε η χρήση των τεχνολογιών, πρακτικών και στρατηγικών που χρησιμοποιούνται, από τα Ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα. Η διαδικασία της αξιολόγησης πραγματοποιήθηκε με τη χρήση παραγόντων προερχόμενων από τη Διεθνή βιβλιογραφία, σχετιζόμενων με την εμπειρία χρήστη και μετρήσεων και αφορούσε 100 Ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα. Τέλος, βάση των ευρημάτων, τα ηλεκτρονικά καταστήματα κατηγοριοποιήθηκαν με στόχο τη καλύτερη κατανόηση των εφαρμοζόμενων στρατηγικών.el
heal.languageΑγγλικάel
heal.languageEnglishen
heal.academicPublisherΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., ΔΠΜΣ Οργάνωση και Διοίκηση για Μηχανικούςel
heal.academicPublisherH.M.U., MSc in MBA for Engineersen
heal.titleAdoption of technologies and practices from greek e-shops.en
heal.titleΥιοθέτηση σύγχρονων τεχνολογιών και πρακτικών από τα ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα.el
heal.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel
heal.typeMaster thesisen
heal.keyworde-commerce, e-shop, promotionen
heal.keywordηλεκτρονικό εμπόριο, ηλεκτρονικό κατάστημα, προώθησηel
heal.accessfreeel
heal.advisorNameKourgiantakis, Markosen
heal.advisorNameΚουργιαντάκης, Μάρκοςel
heal.academicPublisherIDΕΛ.ΜΕ.ΠΑ. Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιοel
heal.academicPublisherIDΗ.Μ.U Hellenic Mediterranean University‎en
heal.fullTextAvailabilitytrueel
tcd.distinguishedfalseel
tcd.surveyfalseel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail
Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States