Εμφάνιση απλής εγγραφής

The adaptation of the under-age migrant/refugee students to the greek educational system. Views of primary education teachers in the prefecture of Heraklion.

Στοιχεία Dublin Core

dc.creatorΚαλημέρη, Σταματίαel
dc.creatorΤσουκαλά, Αργυρώel
dc.creatorKalimeri, Stamatiaen
dc.creatorTsoukala, Argyroen
dc.date.accessioned2021-11-25T08:41:01Z
dc.date.available2021-11-25T08:41:01Z
dc.date.issued2021-11-24
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12688/10124
dc.description.abstractΣκοπός της συγκεκριμένης Πτυχιακής Εργασίας είναι να μελετήσει την ένταξη και την προσαρμογή των ανηλίκων προσφύγων/μεταναστών στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, πώς αυτή περιγράφεται από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς που έχουν αναλάβει την διδασκαλία τους και πώς διαμορφώνεται μέσω των διδακτικών μεθόδων που επιλέγουν να εφαρμόσουν στην τάξη. Στο πρώτο κεφάλαιο της εργασίας μας αναλύονται οι ορισμοί των βασικών εννοιών που θα απασχολήσουν το κύριο μέρος της μελέτης. Ακόμη, θα μελετηθεί το φαινόμενο της μεταναστευτικής/προσφυγικής ροής, αλλά και τα αίτια που οδηγούν σε αυτή, σε Ελλάδα και Ευρώπη. Στο δεύτερο κεφάλαιο θα εξεταστούν πλήρως οι συνθήκες διαβίωσης των μεταναστών και προσφύγων. Παράλληλα, θα γίνουν γνωστές και οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στους τομείς της καθημερινής τους ζωής στην Ελλάδα. Στο τελικό κεφάλαιο του θεωρητικού μας μέρους, θα μελετηθεί η λειτουργία των εκπαιδευτικών θεσμών των Τάξεων Υποδοχής και των Δομών Υποδοχής και Εκπαίδευσης Προσφύγων, ο βαθμός προσαρμογής των ανηλίκων προσφύγων και μεταναστών στο ελληνικό σχολικό περιβάλλον, καθώς και ο ρόλος που διαδραματίζουν οι εκπαιδευτικοί στην παραπάνω διαδικασία. Επίσης, θα παρουσιαστούν τα βασικά θεωρητικά μοντέλα προσαρμογής μεταναστών/προσφύγων μαθητών στα εκπαιδευτικά συστήματα, καθώς και οι αρχές και οι θεωρητικές τους παραδοχές. Με βάση την παραπάνω ανάλυση θα διερευνήσουμε και θα αναζητήσουμε συσχετίσεις μεταξύ των δηλωμένων απόψεων, των επιλογών και των μεθόδων αντιμετώπισης των προσφύγων και μεταναστών μαθητών, που ακολουθούν οι συμμετέχοντες στην έρευνα, καθώς και των μοντέλων προσαρμογής τους, τα οποία αναλύονται στο θεωρητικό μέρος της εργασίας. Ως μέθοδο συλλογής δεδομένων επιλέξαμε την Ποιοτική Έρευνα μέσω ημιδομημένων συνεντεύξεων, ενώ η μέθοδος επεξεργασίας των δεδομένων που ακολουθήσαμε είναι η Ποιοτική Ανάλυση Περιεχομένου. Στόχος της παρούσας Πτυχιακής Εργασίας είναι να συμβάλλει στην επιστημονική γνώση και στον επιστημονικό διάλογο επί του μεταναστευτικού/προσφυγικού ζητήματος και της αντιμετώπισής του από το θεσμό του επίσημου ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος με έμφαση στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση από την οποία προέρχεται και το δείγμα μας.el
dc.description.abstractThe purpose of this Dissertation is to study the integration and adaptation of refugee/migrant minors in the Greek educational system, how it is described by the teachers themselves who have undertaken their teaching and how it is shaped through the teaching methods they choose to apply in the classroom. The first chapter of our work analyzes the definitions of basic concepts that will employ the main part of the study. In addition, the phenomenon of migratory/refugee flow will also be studied, as well as the causes leading to it, in Greece and Europe. In the second chapter, the living conditions of migrants and refugees will be fully examined. At the same time, the difficulties encountered in the fields of everyday life in Greece will be known. In our final chapter of our theoretical part, the operation of the educational institutions of reception and reception and refugee structures, the degree of adaptation of minors and migrants to the Greek school environment, as well as the role played by teachers in the above procedure will be studied. Also, the basic theoretical migrant/refugee student adaptation models will be presented in education systems as well as their principles and theoretical assumptions. Based on the above analysis, we will investigate and look for correlations between the stated views, the choices and methods of dealing with refugee and migrant students, followed by the participants in the survey, as well as their models of adaptation, which are analyzed in the theoretical part of the work. As a data collection method, we have chosen quality research through half-structured interviews, while the method of processing the data we followed is a qualitative content analysis. The aim of this dissertation is to contribute to scientific knowledge and scientific dialogue on the migratory/refugee issue and to address it from the institution of the official Greek education system with emphasis on primary education from which our sample comes from.en
dc.languageΕλληνικάel
dc.languageGreeken
dc.publisherΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ (ΣΕΥ), Τμήμα Κοινωνικής Εργασίαςel
dc.publisherΗ.Μ.U, School of Health Sciences (SHS), Social Work Dept.en
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.titleΗ προσαρμογή των ανηλίκων μεταναστών/προσφύγων μαθητών στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Απόψεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στο νομό Ηρακλείου.el
dc.titleThe adaptation of the under-age migrant/refugee students to the greek educational system. Views of primary education teachers in the prefecture of Heraklion.en

Στοιχεία healMeta

heal.creatorNameΚαλημέρη, Σταματίαel
heal.creatorNameΤσουκαλά, Αργυρώel
heal.creatorNameKalimeri, Stamatiaen
heal.creatorNameTsoukala, Argyroen
heal.publicationDate2021-11-24
heal.identifier.primaryhttp://hdl.handle.net/20.500.12688/10124
heal.abstractΣκοπός της συγκεκριμένης Πτυχιακής Εργασίας είναι να μελετήσει την ένταξη και την προσαρμογή των ανηλίκων προσφύγων/μεταναστών στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, πώς αυτή περιγράφεται από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς που έχουν αναλάβει την διδασκαλία τους και πώς διαμορφώνεται μέσω των διδακτικών μεθόδων που επιλέγουν να εφαρμόσουν στην τάξη. Στο πρώτο κεφάλαιο της εργασίας μας αναλύονται οι ορισμοί των βασικών εννοιών που θα απασχολήσουν το κύριο μέρος της μελέτης. Ακόμη, θα μελετηθεί το φαινόμενο της μεταναστευτικής/προσφυγικής ροής, αλλά και τα αίτια που οδηγούν σε αυτή, σε Ελλάδα και Ευρώπη. Στο δεύτερο κεφάλαιο θα εξεταστούν πλήρως οι συνθήκες διαβίωσης των μεταναστών και προσφύγων. Παράλληλα, θα γίνουν γνωστές και οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στους τομείς της καθημερινής τους ζωής στην Ελλάδα. Στο τελικό κεφάλαιο του θεωρητικού μας μέρους, θα μελετηθεί η λειτουργία των εκπαιδευτικών θεσμών των Τάξεων Υποδοχής και των Δομών Υποδοχής και Εκπαίδευσης Προσφύγων, ο βαθμός προσαρμογής των ανηλίκων προσφύγων και μεταναστών στο ελληνικό σχολικό περιβάλλον, καθώς και ο ρόλος που διαδραματίζουν οι εκπαιδευτικοί στην παραπάνω διαδικασία. Επίσης, θα παρουσιαστούν τα βασικά θεωρητικά μοντέλα προσαρμογής μεταναστών/προσφύγων μαθητών στα εκπαιδευτικά συστήματα, καθώς και οι αρχές και οι θεωρητικές τους παραδοχές. Με βάση την παραπάνω ανάλυση θα διερευνήσουμε και θα αναζητήσουμε συσχετίσεις μεταξύ των δηλωμένων απόψεων, των επιλογών και των μεθόδων αντιμετώπισης των προσφύγων και μεταναστών μαθητών, που ακολουθούν οι συμμετέχοντες στην έρευνα, καθώς και των μοντέλων προσαρμογής τους, τα οποία αναλύονται στο θεωρητικό μέρος της εργασίας. Ως μέθοδο συλλογής δεδομένων επιλέξαμε την Ποιοτική Έρευνα μέσω ημιδομημένων συνεντεύξεων, ενώ η μέθοδος επεξεργασίας των δεδομένων που ακολουθήσαμε είναι η Ποιοτική Ανάλυση Περιεχομένου. Στόχος της παρούσας Πτυχιακής Εργασίας είναι να συμβάλλει στην επιστημονική γνώση και στον επιστημονικό διάλογο επί του μεταναστευτικού/προσφυγικού ζητήματος και της αντιμετώπισής του από το θεσμό του επίσημου ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος με έμφαση στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση από την οποία προέρχεται και το δείγμα μας.el
heal.abstractThe purpose of this Dissertation is to study the integration and adaptation of refugee/migrant minors in the Greek educational system, how it is described by the teachers themselves who have undertaken their teaching and how it is shaped through the teaching methods they choose to apply in the classroom. The first chapter of our work analyzes the definitions of basic concepts that will employ the main part of the study. In addition, the phenomenon of migratory/refugee flow will also be studied, as well as the causes leading to it, in Greece and Europe. In the second chapter, the living conditions of migrants and refugees will be fully examined. At the same time, the difficulties encountered in the fields of everyday life in Greece will be known. In our final chapter of our theoretical part, the operation of the educational institutions of reception and reception and refugee structures, the degree of adaptation of minors and migrants to the Greek school environment, as well as the role played by teachers in the above procedure will be studied. Also, the basic theoretical migrant/refugee student adaptation models will be presented in education systems as well as their principles and theoretical assumptions. Based on the above analysis, we will investigate and look for correlations between the stated views, the choices and methods of dealing with refugee and migrant students, followed by the participants in the survey, as well as their models of adaptation, which are analyzed in the theoretical part of the work. As a data collection method, we have chosen quality research through half-structured interviews, while the method of processing the data we followed is a qualitative content analysis. The aim of this dissertation is to contribute to scientific knowledge and scientific dialogue on the migratory/refugee issue and to address it from the institution of the official Greek education system with emphasis on primary education from which our sample comes from.en
heal.languageΕλληνικάel
heal.languageGreeken
heal.academicPublisherΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ (ΣΕΥ), Τμήμα Κοινωνικής Εργασίαςel
heal.academicPublisherΗ.Μ.U, School of Health Sciences (SHS), Social Work Dept.en
heal.titleΗ προσαρμογή των ανηλίκων μεταναστών/προσφύγων μαθητών στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Απόψεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στο νομό Ηρακλείου.el
heal.titleThe adaptation of the under-age migrant/refugee students to the greek educational system. Views of primary education teachers in the prefecture of Heraklion.en
heal.typeΠτυχιακή Εργασίαel
heal.typeBachelor thesisen
heal.keywordπρόσφυγας, μετανάστης, εκπαίδευση, πρωτοβάθμια εκπαίδευσηel
heal.keywordrefugee, immigrant, education, primary educationen
heal.accessfreeel
heal.advisorNameΙωσηφίδης, Ιωάννηςel
heal.advisorNameIosifidis, Ioannisen
heal.academicPublisherIDΕΛ.ΜΕ.ΠΑ. Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιοel
heal.academicPublisherIDΗ.Μ.U Hellenic Mediterranean University‎en
heal.fullTextAvailabilitytrueel
tcd.distinguishedfalseel
tcd.surveyfalseel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail
Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States