Αξιολόγηση διατήρησης γνώσεων και δεξιοτήτων σε φοιτητές που έχουν εκπαιδευτεί σε πρόπλασμα προσομοίωσης στο πρόσφατο παρελθόν.
Assessment of knowledge and skills retention in students who have been trained in simulation in the recent past.
Date
2022-05-09Author
Ματθαιάκη, Δέσποινα
Τσακαλίδου, Τζένη
Χιουσάϊ, Άντζελα
Matthaiaki, Despoina
Tsakalidou, Tzeni
Chiousai, Antzela
Metadata
Show full item recordAbstract
Εισαγωγή: H εκπαίδευση φοιτητών νοσηλευτικής μέσω προσομοίωσης αυξάνεται ολοένα και περισσότερο τα τελευταία έτη. Μέσω αυτής οι φοιτητές έχουν την ευκαιρία να εξασκούν τις κλινικές τους δεξιότητες, να βελτιώνουν την κριτική τους ικανότητα και να εδραιώνουν την αυτοπεποίθηση τους μέσα σε ένα ασφαλές περιβάλλον το οποίο ενσωματώνει τη θεωρία στην πράξη. Η προσομοίωση, όντας εύκολα προσβάσιμη, επιτρέπει επίσης τη διατήρηση των ικανοτήτων που αποκτήθηκαν σε προγενέστερο χρόνο.
Σκοπός: : Ο σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η αξιολόγηση της διατήρησης των ήδη αποκτηθέντων γνώσεων και δεξιοτήτων των προπτυχιακών φοιτητών στο πρόσφατο παρελθόν στο τμήμα Νοσηλευτικής του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου.
Υλικά και μέθοδος: Το δείγμα της παρούσας έρευνας ανήλθε σε 58 άτομα, τα οποία παρακολούθησαν το εργαστήριο Χειρουργικής Νοσηλευτικής ΙΙ του εαρινού εξαμήνου το 2019, στο τμήμα Νοσηλευτικής ΤΕΙ Κρήτης (νυν Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο). Οι φοιτητές χωριστήκαν σε 3 ομάδες ανάλογα του αρχικού είδους εκπαίδευσης που είχαν λάβει προ 18 μηνών : βιωματική (Ν1=21), θεωρητική (Ν2=25), και μη συμμετέχοντες σε κανενός είδους εκπαίδευση (Ν3=12). Στην κάθε ομάδα εφαρμόστηκε ένας επιπλέον διαχωρισμός σε τυχαιοποιημένες ομάδες ώστε να επιλεγεί ο τρόπος επανάληψης στην κάθε μια, μέσω εκπαιδευτικού βίντεο, μέσω ανάγνωσης του πρωτοκόλλου «Άσηπτη αναρρόφηση βρογχικών εκκρίσεων», και χωρίς επανάληψη.
Αποτελέσματα: Η ομάδα που εκπαιδεύτηκε μέσω προσομοίωσης διατήρησε τις γνώσεις που είχε αποκτήσει σε σύγκριση με τις άλλες 2 ομάδες. Καλύτερη επίδοση στην εκτέλεση πρωτοκόλλου σημείωσε η ομάδα προσομοίωσης με 67% έναντι της θεωρητικής ομάδας με 60% και της ομάδας με νέους συμμετέχοντες 47%. Και η ομάδα που παρακολούθησε το προσομοιωμένο βίντεο συγκέντρωσε τα υψηλοτέρα ποσοστά σωστών απαντήσεων.
Συμπέρασμα: Η προσομοίωση αναδεικνύεται ως μια σύγχρονη, διαδραστική μέθοδος εκπαίδευσης, καθώς προσφέρει βελτίωση και διατήρηση, των γνώσεων και δεξιοτήτων των φοιτητών, ενισχύει την αυτοπεποίθηση και την κριτική σκέψη σε ένα ασφαλές κλινικό χώρο, παρέχοντας αποτελεσματικότερη περίθαλψη σε πραγματικό χρόνο. Ως εκ τούτου, η βιωματική μάθηση κρίνεται απαραίτητη στην ενσωμάτωση της στο πρόγραμμα σπουδών των σχολών επιστημών υγείας, ειδικότερα της νοσηλευτικής και σε συνδυασμό με την επαναληψιμότητά της μπορεί να επιφέρει σημαντικά αποτελέσματα στη μάθηση των φοιτητών. Introduction: The training of nursing school students through simulation increases during the last years. Through simulation the students have the opportunity to practice their clinical skills, to improve their judgment and to establish their confidence inside a secure environment that integrates theory in practice. The simulation being easily accessible allows the maintenance of skills acquired prior in time.
Purpose: The purpose of this study is to evaluate the preservation of the already acquired knowledge and skills of undergraduate students in the recent past in the Department of Nursing of the Hellenic Mediterranean University.
Materials and method: The sample of the present research amounted to 58 people, who had attended the laboratory of Nursing Surgery II of the spring semester in 2019, at the Department of Nursing TEI of Crete (now Hellenic Mediterranean University). The students were divided into 3 groups depending on the initial type of education they had received 18 months ago: experiential (N1 = 21), theoretical (N2 = 25), and non-participants in any kind of training (N3 = 12). Each group was further partitioned in randomized groups to choose the way of repetition in each, through an educational video, by reading the protocol "Aseptic aspiration of bronchial secretions", and without repetition.
Results: The team trained through the simulation retained better the knowledge they had acquired compared to the other 2 teams. The simulation team performed better in protocol execution with 67% compared to the theoretical team which achieved 60% and the team with new participants which in turn marked 47%. And the team that watched the simulated video collected the highest percentages of correct answers.
Conclusion: The simulation emerges as a modern, interactive method of education, as it offers improvement and maintenance of students' knowledge and skills, enhances self-confidence and judgment in a safe clinical environment, providing more effective real-time care. Therefore, experiential learning is considered necessary to be integrated into the curriculum of health sciences' schools, especially nursing and in combination with its reproducibility can bring significant results in student learning.
Collections
The following license files are associated with this item:
This website uses cookies to ensure you get the best browsing experience.
Continue
More info