Διερεύνηση των γνώσεων των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στις Πρώτες Βοήθειες - Συστηματική ανασκόπηση.
Exploring the knowledge of primary education teachers in First Aid - A systematic review.
Date
2022-06-14Author
Γκεοργκίεβα, Σόνια
Θεοδωράκης, Ευάγγελος
Μπλερίνα, Ατία
Gkeorgkieva, Sonia
Theodorakis, Evangelos
Blerina, Atia
Metadata
Show full item recordAbstract
ΕΙΣΑΓΩΓΗ: Ο όρος Πρώτες Βοήθειες (ΠΒ) αναφέρεται στην άμεση παροχή φροντίδας που
δίνεται στο θύμα εκείνη την στιγμή, στον τόπο του ατυχήματος, ώστε να διατηρηθεί στη ζωή
και να αποφευχθούν καταστάσεις κρίσιμες για την ζωή του θύματος. Θα πρέπει με κάθε
τρόπο να διασφαλίζεται η διατήρηση της ζωής του, η απαλοιφή από κάθε μορφής πόνο και
η πρόληψη επιδείνωσης της υγείας του. Στον χώρο του σχολείου συμβαίνουν συχνά διάφορα
ατυχήματα τα οποία απαιτούν την παροχή ΠΒ από τους εκπαιδευτικούς.
ΣΚΟΠΟΣ: Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η καταγραφή των γνώσεων των
εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στις ΠΒ.
ΥΛΙΚΟ-ΜΕΘΟΔΟΣ: Για την συγγραφή της εργασίας διενεργήθηκε συστηματική
βιβλιογραφική ανασκόπηση για το χρονικό διάστημα των τελευταίων ετών (2015-2021) στην
ελληνική και διεθνή επιστημονική βιβλιογραφία (PubMed, Google Scholar, Scopus)
ακολουθώντας τις βασικές αρχές αναζήτησης σύμφωνα με την χρήση συγκεκριμένων
επιστημονικών όρων.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Ακολουθήθηκαν οι κατευθυντήριες γραμμές της βάσης PRISMA -
Preferred Reporting Items for Systematic Reviews. Συνολικά, πραγματοποιήθηκαν 23 μελέτες
οι οποίες τηρούσαν τα κριτήρια ένταξης και βρέθηκαν σε πλήρη μορφή ώστε να ενταχθούν
στην ανασκόπηση (22 σε διεθνή περιοδικά, 1 σε ελληνικό περιοδικό).
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ: Οι εκπαιδευτικοί φαίνεται να μην διαθέτουν επαρκείς γνώσεις σε ΠΒ,
ενώ οι ελάχιστες γνώσεις που διαθέτουν έχουν δημιουργηθεί από τα ΜΜΕ και από
επαγγελματίες υγείας. Το φύλο, η ηλικία και η επαγγελματική προϋπηρεσία φαίνεται να
σχετίζονται σημαντικά με τον βαθμό γνώσεων των εκπαιδευτικών στις ΠΒ. INTRODUCTION: The term “First Aid” refers to the immediate provision of help given to an
accident victim, at the scene of the accident, aiming to keep the victim alive and avoid life
threatening situations. The preservation of life, the elimination of all forms of pain and the
prevention of health deterioration must be ensured in every way. Various accidents often
occur on the school premises which require the provision of First Aid by teachers.
PURPOSE: The purpose of this study is to record the knowledge of primary school teachers
in first aid.
MATERIAL-METHOD: In scope for this study, a systematic bibliographic review was carried
out within the Greek and international scientific literature (PubMed, Google Scholar, Scopus)
covering a period of 6 years (2015-2021), studying the basic search principles and the use of
specific scientific search terms such as "First Aid", "teachers", and "Primary education".
RESULTS: In total, 23 studies that met the criteria of the review were analyzed (22 in
international journals, 1 in Greek journal) in accordance with PRISMA Base Guidelines -
Preferred Reporting Items for Systematic Reviews and Meta-Analyzes.
CONCLUSIONS: Teachers do not seem to have sufficient knowledge in First Aid, while the
minimal knowledge they possess has been mainly obtained by the media and health
professionals. Gender, age, and professional background seem to be significantly related to
the level of teachers’ knowledge in First Aid.
Collections
The following license files are associated with this item:
This website uses cookies to ensure you get the best browsing experience.
Continue
More info