Αερομεταφερομενα βακτήρια και μύκητες σε αίθουσες διδασκαλίας.
Airborne bacteria and fungi in classrooms .
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2022-08-31Συγγραφέας
Μποφίλη, Βαρβάρα
Mpofili, Varvara
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Στην παρούσα εργασία μελετήθηκε η παρουσία αερομεταφερόμενων μικροβίων σε εσωτερικούς χώρους εκπαίδευσης και στον εξωτερικό ατμοσφαιρικό αέρα. Πιο συγκεκριμένα μετρήθηκε η συγκέντρωση των αερομεταφερόμενων βακτηρίων και μυκήτων και η κατανομή του μεγέθους της αεροδυναμικής τους διαμέτρου. Επίσης εξετάστηκε η συσχέτιση τους με την παρουσία φοιτητών στους χώρους εκπαίδευσης και καταγράφηκαν μετεωρολογικές παράμετροι, όπως η θερμοκρασία περιβάλλοντος, η σχετική υγρασία και η ταχύτητα του ανέμου στα συγκεκριμένα σημεία δειγματοληψίας.
Για τις μικροβιακές μετρήσεις (δειγματοληψίες) χρησιμοποιήθηκαν ο δειγματολήπτης MAS 100 και ο δειγματολήπτης Andersen 6 επιπέδων. Συλλέχθηκαν διπλά ή τριπλά δείγματα ανά ημερομηνία δειγματοληψίας, σε εκπαιδευτικούς χώρους του Τμήματος Ηλεκτρονικών Μηχανικών του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου (Χανιά, Κρήτη, Ελλάδα) κατά τους μήνες Φεβρουάριο και Μάρτιο του έτους 2020.
Παρατηρήθηκε ότι οι συγκεντρώσεις που μετρήθηκαν με τους δύο διαφορετικούς δειγματολήπτες ήταν συγκρίσιμες και στο ίδιο εύρος τιμών. Οι συγκεντρώσεις των ετερότροφων, χημειοαυτότροφων και των αποικοδομητικών βακτηριών της γλυκόζης στην αίθουσα διδασκαλίας με παρουσία φοιτητών ήταν υψηλότερες από εκείνες στο εξωτερικό περιβάλλον και στην άδεια αίθουσα διδασκαλίας, όπου μετρήθηκαν συγκριτικά πολύ χαμηλότερες συγκεντρώσεις. Αντίθετα οι αερομεταφερόμενοι μύκητες παρουσίασαν την υψηλότερη συγκέντρωση στο εξωτερικό περιβάλλον όπως και στην άδεια αίθουσα διδασκαλίας χωρίς παρουσία φοιτητών. Όσον αφορά την αεροδυναμική διάμετρο των αερομεταφερόμενων μικροβίων και σύμφωνα με τα στάδια του δειγματολήπτη Andersen, στην αίθουσα διδασκαλίας με παρουσία φοιτητών τα ετερότροφα βακτήρια, τα χημειοαυτότροφα και τα αποικοδομητικά βακτήρια της γλυκόζης παρουσιάζουν μεγαλύτερη συγκέντρωση στο 5ο στάδιο (1,1 - 2,1 μm), οι μύκητες στο 4ο στάδιο (2,1 - 3,3 μm), ενώ τα οξεογόνα βακτήρια έχουν την ίδια συγκέντρωση σε όλα τα στάδια. Στο εξωτερικό περιβάλλον τα ετερότροφα, τα χημειοαυτότροφα, τα οξεογόνα και τα αποικοδομητικά βακτήρια της γλυκόζης παρουσιάζουν διαφορετική κατανομή σε σχέση με το εσωτερικό περιβάλλον, ενώ οι μύκητες εμφανίζουν μια παρόμοια κατανομή με μέγιστες συγκεντρώσεις στο 3ο (3,3 – 4,7 μm) & 4ο στάδιο (2,1 - 3,3 μm). In the present Diploma Thesis, the presence of airborne microbes in indoor educational microenvironments and outdoors was investigated. More specifically, the concentration of airborne bacteria and fungi as well as their size distribution were measured. The correlation between airborne microbes and the presence of students in the indoor microenvironments was also examined. In addition, meteorological parameters, such as the ambient temperature, the relative humidity and the wind speed, at the specific sampling points were recorded.
A MAS 100 and an Andersen 6 stages samplers were used for the microbial measurements. Double or triple samples per date of sampling were collected at the educational premises of the Department of Electronic Engineering of the Hellenic Mediterranean University (Chania, Crete, Greece) during February and March 2020.
It was observed that the microbial concentrations measured using the two different samplers were comparable and in the same range. The concentrations of the heterotrophic, the chemoautotrophic, and the glucose-degrading bacteria in the classroom in the presence of students were higher than those in an empty classroom or outdoors, where comparatively much lower concentrations were measured. In contrast, the airborne fungi showed the highest concentration outdoors as well as in the empty classroom without the presence of any students. Regarding the aerodynamic diameter of airborne microbes and according to the stages of the sampler Andersen, the heterotrophic bacteria, the chemoautotrophic and the glucose-degrading bacteria in the classroom with the presence of students showed the highest concentration in the 5th stage (1.1 - 2.1 μm), the fungi in the 4th stage (2.1 - 3.3 μm), while the acid-producing bacteria have the same concentration in all stages. In the external environment, the heterotrophic, the chemoautotrophic, the acid-producing, and the glucose-degrading bacteria have a different distribution compared to the indoor environment, while airborne fungi showed a similar distribution with maximum concentrations at the 3rd (3,3 – 4,7 μm) and 4th stage (2,1 - 3,3 μm).
Συλλογές
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για την λειτουργία του.
Συνέχεια
Περισσότερες πληροφορίες