Εμφάνιση απλής εγγραφής

Views and attitudes of graduate social workers on the right to parenthood of homosexual couples.

Στοιχεία Dublin Core

dc.creatorΓάκη, Κωνσταντίναel
dc.creatorΚαλατζή, Ελισάβετel
dc.creatorΠαχύ, Ιωάνναel
dc.creatorGaki, Konstantinaen
dc.creatorKalatzi, Elisaveten
dc.creatorPachi, Ioannaen
dc.date.accessioned2022-09-02T08:40:00Z
dc.date.available2022-09-02T08:40:00Z
dc.date.issued2022-09-02
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12688/10367
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των απόψεων των τελειόφοιτων φοιτητών/τριών κοινωνικής εργασίας του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου και του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής σχετικά με την γονεϊκότητα από ομόφυλα ζευγάρια. Επιμέρους στόχοι είναι να αναδειχθεί η άποψη των φοιτητών/τριών για τα ομόφυλα ζευγάρια και την γονεϊκότητα από αυτά, οι παράγοντες που επηρεάζουν την διαμόρφωση της άποψης τους για το θέμα, η τοποθέτηση τους σχετικά με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο στη χώρα μας και η άποψη τους για το ρόλο του κοινωνικού λειτουργού σχετικά με το θέμα μας. Η πτυχιακή χωρίζεται σε δύο μέρη, το θεωρητικό και το ερευνητικό. Στο θεωρητικό μέρος παρουσιάζονται οι σύγχρονες μορφές οικογένειας και αναλύεται η ομόφυλη γονεϊκότητα, οι μέθοδοι με τις οποίες ομόφυλα ζευγάρια μπορούν να αποκτήσουν παιδιά, και το δικαίωμα κάθε ανθρώπου ανεξαρτήτως σεξουαλικότητας ως προς αυτή. Στην συνέχεια ακολουθεί αναλυτικά το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο για τα οικογενειακά δικαιώματα των ΛΟΑΤΚΙ στην Ευρωπαϊκή Ένωση με έμφαση στην Ελλάδα καθώς επίσης και ο ρόλος του κοινωνικού λειτουργού για το θέμα της ομόφυλης γονεϊκότητας. Τέλος, παρουσιάζονται έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί σχετικά με την γονεϊκότητα από ομόφυλα ζευγάρια. Στην παρούσα πτυχιακή εργασία πραγματοποιήθηκε ποιοτική έρευνα διότι κρίθηκε αναγκαία η λεπτομερής διερεύνηση των απόψεων των φοιτητών/τριών για την συλλογή πληροφοριών επί του θέματος. Αναφορικά με τη συλλογή του δείγματος, αναζητήσαμε εθελοντές τελειόφοιτους/ες φοιτητές/τριες που θα ήθελαν να συμμετέχουν στην έρευνα μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (πχ Facebook groups που ανήκουν οι φοιτητές/τριες) και μέσα από πλατφόρμες online εκπαίδευσης των ακαδημαϊκών ιδρυμάτων (eclass). Το δείγμα μας αποτελείται από 30 τελειόφοιτους φοιτητές και φοιτήτριες των τμημάτων Κοινωνικής Εργασίας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου, που βρίσκονται στο 4ο ή μεγαλύτερο έτος σπουδών, άντρες και γυναίκες. Η μέθοδος ανάλυσης που χρησιμοποιήσαμε είναι η θεματική. Από την έρευνα προκύπτει ότι η μεγαλύτερη μερίδα των ερωτώμενων ήταν υπέρ της ομόφυλης γονεϊκότητας όμως υπήρχαν και κάποιοι/κάποιες που είχαν επιφυλάξεις και ήταν κατά. Όσο αφορά τις μεθόδους με τις οποίες τα ομόφυλα ζευγάρια μπορούν να γίνουν γονείς, η τεκνοθεσία και η αναδοχή βρίσκει σύμφωνη την πλειοψηφία ενώ αντίθετα οι μέθοδοι της εξωσωματικής γονιμοποίησης και της παρένθετης μητρότητας εγείρουν ενδοιασμούς. Επιπρόσθετα, διερευνήθηκαν παράγοντες που σύμφωνα με τους φοιτητές/τριες επηρεάζουν τους ίδιους στο ζήτημα της γονεϊκότητας από ομόφυλα ζευγάρια. Οι παράγοντες που αναφέρθηκαν είναι οι εξής: οι σπουδές στην κοινωνική εργασία, τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, η οικογένεια, τα στερεότυπα και οι προκαταλήψεις, η αλληλεπίδραση με την ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα, η θρησκεία, η γενικότερη παιδεία και η μόρφωση. Επιπλέον, το μεγαλύτερο μέρος των ερωτώμενων δεν γνώριζε την υπάρχουσα νομοθεσία σχετικά με το δικαίωμα στη γονεϊκότητα από τα ομόφυλα ζευγάρια και έπειτα από σχετική ενημέρωση εξέφρασε την δυσαρέσκεια του, διαφωνώντας σχετικά με αυτή. Υπήρξαν όμως και άλλοι/άλλες οι οποίοι τους οποίους η νομοθεσία εύρισκε σύμφωνους/ες. Τέλος, όσο αφορά την στάση του κοινωνικού λειτουργού η πλειοψηφία θεωρεί ότι οφείλει να τηρεί τον κώδικα δεοντολογίας και να υπερασπίζεται τα δικαιώματα των ομόφυλων ζευγαριών ενώ αντίθετα όσοι δεν ήταν σίγουροι ή σύμφωνοι με την γονεϊκότητα από ομόφυλα ζευγάρια υποστήριξαν ότι πρέπει να διαχωρίζονται οι προσωπικές από τις επαγγελματικές αξίες ή ο επαγγελματίας να μην επιλέξει να δουλέψει με την ομάδα προς την οποία έχει προκατάληψη.el
dc.description.abstractThis qualitative study aims to explore social work students’ views on same-sex parenting and factors affecting these views. Moreover, this study explores a) students’ views on the current legal framework regarding same-sex parenting in Greece and b) what they perceive the social workers’ role should be regarding this issue. The sample consisted of 30 social work students in their final year study year in the Social Work Departments of the Hellenic Mediterranean University and the University of West Attica. Most students supported same-sex parenting; however, a number of students expressed reservations or were against it. The main factors influencing their views were: their social work studies, mass media, their family, having communication with the LGBTQI community, and religion. Most students were not aware of the existing legislation regarding same-sex parenting and after having been informed by the interviewers, expressed their opposition to it, while a small number of students agreed with it. When asked what they perceive a social worker’s role should be regarding same-sex parenting, the majority stated they should adhere to the code of ethics and defend the rights of same-sex couples. Students who were uncertain or against same-sex parenting stated that social workers should distinguish between personal and professional ethics or avoid working with people they are biased against.en
dc.languageΕλληνικάel
dc.languageGreeken
dc.publisherΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ (ΣΕΥ), Τμήμα Κοινωνικής Εργασίαςel
dc.publisherΗ.Μ.U, School of Health Sciences (SHS), Social Work Dept.en
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.titleΑπόψεις και στάσεις τελειόφοιτων κοινωνικών λειτουργών για το δικαίωμα στην γονεϊκότητα ομόφυλων ζευγαριών.el
dc.titleViews and attitudes of graduate social workers on the right to parenthood of homosexual couples.en

Στοιχεία healMeta

heal.creatorNameΓάκη, Κωνσταντίναel
heal.creatorNameΚαλατζή, Ελισάβετel
heal.creatorNameΠαχύ, Ιωάνναel
heal.creatorNameGaki, Konstantinaen
heal.creatorNameKalatzi, Elisaveten
heal.creatorNamePachi, Ioannaen
heal.publicationDate2022-09-02
heal.identifier.primaryhttp://hdl.handle.net/20.500.12688/10367
heal.abstractΣκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των απόψεων των τελειόφοιτων φοιτητών/τριών κοινωνικής εργασίας του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου και του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής σχετικά με την γονεϊκότητα από ομόφυλα ζευγάρια. Επιμέρους στόχοι είναι να αναδειχθεί η άποψη των φοιτητών/τριών για τα ομόφυλα ζευγάρια και την γονεϊκότητα από αυτά, οι παράγοντες που επηρεάζουν την διαμόρφωση της άποψης τους για το θέμα, η τοποθέτηση τους σχετικά με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο στη χώρα μας και η άποψη τους για το ρόλο του κοινωνικού λειτουργού σχετικά με το θέμα μας. Η πτυχιακή χωρίζεται σε δύο μέρη, το θεωρητικό και το ερευνητικό. Στο θεωρητικό μέρος παρουσιάζονται οι σύγχρονες μορφές οικογένειας και αναλύεται η ομόφυλη γονεϊκότητα, οι μέθοδοι με τις οποίες ομόφυλα ζευγάρια μπορούν να αποκτήσουν παιδιά, και το δικαίωμα κάθε ανθρώπου ανεξαρτήτως σεξουαλικότητας ως προς αυτή. Στην συνέχεια ακολουθεί αναλυτικά το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο για τα οικογενειακά δικαιώματα των ΛΟΑΤΚΙ στην Ευρωπαϊκή Ένωση με έμφαση στην Ελλάδα καθώς επίσης και ο ρόλος του κοινωνικού λειτουργού για το θέμα της ομόφυλης γονεϊκότητας. Τέλος, παρουσιάζονται έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί σχετικά με την γονεϊκότητα από ομόφυλα ζευγάρια. Στην παρούσα πτυχιακή εργασία πραγματοποιήθηκε ποιοτική έρευνα διότι κρίθηκε αναγκαία η λεπτομερής διερεύνηση των απόψεων των φοιτητών/τριών για την συλλογή πληροφοριών επί του θέματος. Αναφορικά με τη συλλογή του δείγματος, αναζητήσαμε εθελοντές τελειόφοιτους/ες φοιτητές/τριες που θα ήθελαν να συμμετέχουν στην έρευνα μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (πχ Facebook groups που ανήκουν οι φοιτητές/τριες) και μέσα από πλατφόρμες online εκπαίδευσης των ακαδημαϊκών ιδρυμάτων (eclass). Το δείγμα μας αποτελείται από 30 τελειόφοιτους φοιτητές και φοιτήτριες των τμημάτων Κοινωνικής Εργασίας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου, που βρίσκονται στο 4ο ή μεγαλύτερο έτος σπουδών, άντρες και γυναίκες. Η μέθοδος ανάλυσης που χρησιμοποιήσαμε είναι η θεματική. Από την έρευνα προκύπτει ότι η μεγαλύτερη μερίδα των ερωτώμενων ήταν υπέρ της ομόφυλης γονεϊκότητας όμως υπήρχαν και κάποιοι/κάποιες που είχαν επιφυλάξεις και ήταν κατά. Όσο αφορά τις μεθόδους με τις οποίες τα ομόφυλα ζευγάρια μπορούν να γίνουν γονείς, η τεκνοθεσία και η αναδοχή βρίσκει σύμφωνη την πλειοψηφία ενώ αντίθετα οι μέθοδοι της εξωσωματικής γονιμοποίησης και της παρένθετης μητρότητας εγείρουν ενδοιασμούς. Επιπρόσθετα, διερευνήθηκαν παράγοντες που σύμφωνα με τους φοιτητές/τριες επηρεάζουν τους ίδιους στο ζήτημα της γονεϊκότητας από ομόφυλα ζευγάρια. Οι παράγοντες που αναφέρθηκαν είναι οι εξής: οι σπουδές στην κοινωνική εργασία, τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, η οικογένεια, τα στερεότυπα και οι προκαταλήψεις, η αλληλεπίδραση με την ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα, η θρησκεία, η γενικότερη παιδεία και η μόρφωση. Επιπλέον, το μεγαλύτερο μέρος των ερωτώμενων δεν γνώριζε την υπάρχουσα νομοθεσία σχετικά με το δικαίωμα στη γονεϊκότητα από τα ομόφυλα ζευγάρια και έπειτα από σχετική ενημέρωση εξέφρασε την δυσαρέσκεια του, διαφωνώντας σχετικά με αυτή. Υπήρξαν όμως και άλλοι/άλλες οι οποίοι τους οποίους η νομοθεσία εύρισκε σύμφωνους/ες. Τέλος, όσο αφορά την στάση του κοινωνικού λειτουργού η πλειοψηφία θεωρεί ότι οφείλει να τηρεί τον κώδικα δεοντολογίας και να υπερασπίζεται τα δικαιώματα των ομόφυλων ζευγαριών ενώ αντίθετα όσοι δεν ήταν σίγουροι ή σύμφωνοι με την γονεϊκότητα από ομόφυλα ζευγάρια υποστήριξαν ότι πρέπει να διαχωρίζονται οι προσωπικές από τις επαγγελματικές αξίες ή ο επαγγελματίας να μην επιλέξει να δουλέψει με την ομάδα προς την οποία έχει προκατάληψη.el
heal.abstractThis qualitative study aims to explore social work students’ views on same-sex parenting and factors affecting these views. Moreover, this study explores a) students’ views on the current legal framework regarding same-sex parenting in Greece and b) what they perceive the social workers’ role should be regarding this issue. The sample consisted of 30 social work students in their final year study year in the Social Work Departments of the Hellenic Mediterranean University and the University of West Attica. Most students supported same-sex parenting; however, a number of students expressed reservations or were against it. The main factors influencing their views were: their social work studies, mass media, their family, having communication with the LGBTQI community, and religion. Most students were not aware of the existing legislation regarding same-sex parenting and after having been informed by the interviewers, expressed their opposition to it, while a small number of students agreed with it. When asked what they perceive a social worker’s role should be regarding same-sex parenting, the majority stated they should adhere to the code of ethics and defend the rights of same-sex couples. Students who were uncertain or against same-sex parenting stated that social workers should distinguish between personal and professional ethics or avoid working with people they are biased against.en
heal.languageΕλληνικάel
heal.languageGreeken
heal.academicPublisherΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ (ΣΕΥ), Τμήμα Κοινωνικής Εργασίαςel
heal.academicPublisherΗ.Μ.U, School of Health Sciences (SHS), Social Work Dept.en
heal.titleΑπόψεις και στάσεις τελειόφοιτων κοινωνικών λειτουργών για το δικαίωμα στην γονεϊκότητα ομόφυλων ζευγαριών.el
heal.titleViews and attitudes of graduate social workers on the right to parenthood of homosexual couples.en
heal.typeΠτυχιακή Εργασίαel
heal.typeBachelor thesisen
heal.keywordομοφυλόφιλοι γονείς, γονεϊκότητα, παιδί, ανάδοχη οικογένεια, υιοθεσία, υποβοηθούμενη αναπαραγωγή, παρένθετη μητρότητα, κοινωνικός λειτουργός, ποιοτική έρευναel
heal.keywordhomosexual parents, parenthood, child, foster family, adoption, assisted reproduction, surrogacy, social worker, qualitative researchen
heal.accessfreeel
heal.advisorNameΠαπαδάκη, Βασιλείαel
heal.advisorNamePapadaki, Vasileiaen
heal.academicPublisherIDΕΛ.ΜΕ.ΠΑ. Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιοel
heal.academicPublisherIDΗ.Μ.U Hellenic Mediterranean University‎en
heal.fullTextAvailabilitytrueel
tcd.distinguishedfalseel
tcd.surveyfalseel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail
Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States