Ποιότητα ζωής παιδιών με σακχαρώδη διαβήτη τύπου 1- Ρόλος του σχολικού νοσηλευτή.
Quality of life of children with type 1 diabetes - Role of the school nurse.
Date
2022-09-02Author
Αλατζελί, Γεώργιος
Αντωνάκη, Μαρία
Βαλεργάκη, Ελευθερία
Alatzeli, Georgios
Antonaki, Maria
Valergaki, Eleftheria
Metadata
Show full item recordAbstract
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Ο Σακχαρώδης διαβήτης τύπου 1 στα παιδιά αυξάνεται με μεγάλη συχνότητα στην σημερινή εποχή. Η διαχείριση και αντιμετώπισή του παραμένει ακόμα μία τεράστια πρόκληση, τόσο για τα παιδιά αλλά τόσο και το οικογενειακό τους περιβάλλον. Η υποστήριξη και η ενημέρωση από κάποιον αρμόδιο θεωρείται αρκετά σημαντική και περισσότερο σημαντικός είναι και ο ρόλος του σχολικού νοσηλευτή, που χρειάζεται σε όλη την πορεία της νόσου και της σχολικής ζωής του παιδιού.
ΣΚΟΠΟΣ
Κύριος σκοπός της παρούσας ερευνητικής εργασίας τίθεται η παρουσίαση πληροφοριών για τον σακχαρώδη διαβήτη τύπου 1 στα παιδιά και του καθοριστικού ρόλου του σχολικού νοσηλευτή. Επιπλέον με τα στατιστικά στοιχεία της έρευνας θα επισημανθούν οι αλλαγές της ποιότητας ζωής των παιδιών που πάσχουν και η αρίθμηση των παρεμβάσεων του σχολικού νοσηλευτή αφού όπως προαναφέρεται είναι απαραίτητος σε μεγάλο βαθμό.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ
Πραγματοποιήθηκε αναζήτηση ερευνητικών εργασιών, καθώς επίσης και ανασκοπήσεων τόσο στην ελληνική, όσο και στη διεθνή βιβλιογραφία. Η αναζήτηση αυτή πραγματοποιήθηκε σε ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων όπως είναι το Google scholar, το Research Gate, Pubmed, Αρχεία Ελληνικής Ιατρικής κτλ. Για την ανεύρεση των στοιχείων που χρειάστηκαν, χρησιμοποιήθηκαν δύο ανώνυμα ερωτηματολόγια, το PedsQL Generic Core Scales και στο δεύτερο σκέλος το PedsQL 3.0 Type 1 Diabetes Modul και το PedsQL 4.0 Pediatric Quality of Life Inventory. Επιπρόσθετα για την επεξεργασία των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε το πρόγραμμα Goggle Form.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Ο σακχαρώδης διαβήτης τύπου 1 δυστυχώς δε θεραπεύεται πλήρως. Αυτό που πραγματοποιείται σήμερα, είναι η σωστή ρύθμιση του επιπέδου της γλυκόζης του αίματος χορηγώντας κατάλληλη ινσουλίνη και ακολουθώντας την ανάλογη συνυπάρχουσα θεραπεία. Οι επιπλοκές μπορεί να προκύψουν αμέσως ή με την πάροδο του χρόνου και μπορούν επίσης να επιφέρουν σωματικές και ψυχολογικές αλλαγές, επιβαρύνοντας και το παιδί αλλά και το οικογενειακό του περιβάλλον. Τα αποτελέσματα από την έρευνα που διεξάχθηκε αποδεικνύουν πως τα παιδιά που πάσχουν από σακχαρώδη διαβήτη τύπου 1 παρά τις ελάχιστες, αυξημένες ανησυχίες για τις δραστηριότητες τους διανύουν μία σχετικά καλή ποιότητα ζωής. Όμως είναι σημαντικό να αναφερθεί το γεγονός ότι ειδικότερα η ανησυχία και ο φόβος για το μέλλον είναι ανάλογη και αυξάνεται καθώς αυξάνεται η ηλικία των παιδιών.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
O σακχαρώδης διαβήτης τύπου 1 εμφανίζεται στα παιδιά κυρίως στα πρώτα χρόνια της ζωής τους συνήθως χωρίς την συνοδεία άλλου προβλήματος υγείας. Τα παιδιά στην πλειονότητα τους είναι ενήμερα και διατηρούν συνέπεια στην θεραπεία τους ενώ ταυτόχρονα αντιμετωπίζουν κάποια δυσκολία στον υπολογισμό του φαγητού και έντονη ανησυχία για την μελλοντική τους υγεία. Επιπρόσθετα δεν δυσκολεύουν οι μετρήσεις ούτε οι ενέσεις ινσουλίνης . Τα παιδιά αντιμετωπίζουν αρκετά προβλήματα και δυσκολίες στην καθημερινότητα τους και κυρίως στο σχολικό περιβάλλον λόγω του ότι ο ΣΔτ1 προκαλεί την εκτόνωση έντονων συναισθημάτων, σωματικών προβλημάτων και δυσκολία στην γυμναστική/ παιχνίδι. Πάραυτα οι κοινωνικές σχέσεις των παιδιών δεν περιορίζονται από το πρόβλημα υγείας τους ενώ φαίνεται να επικρατεί μια εξοικείωση και εμπιστοσύνη για το προσωπικό υγείας . Ερευνητικά δεδομένα βασίζονται στην αντιμετώπιση και πως οι σχολικοί νοσηλευτές θα μπορέσουν να παρέμβουν, ώστε να βελτιώσουν την ποιότητα ζωής των παιδιών αυτών και αντίστοιχα να συμβάλλουν και στο οικογενειακό περιβάλλον με την εκπαίδευση και την ενημέρωση, καθώς και στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν από την νόσο. Ωστόσο, οι σχολικοί νοσηλευτές αντιμετωπίζουν μια σειρά προκλήσεων συμπεριλαμβανομένης της ελλιπούς κατάρτισης τους και του ασαφούς τρόπου με τον οποίο αυτοπροσδιορίζουν το έργο τους. INTRODUCTION
Type 1 diabetes in children is increasing with great frequency nowadays. Managing and tackling it remains another huge challenge, both for the children and their family environment. The support and information from someone in charge is considered quite important and more important is the role of the school nurse, which is needed throughout the course of the disease and the school life of the child.
AIM
The main purpose of this research paper is to present information about type 1 diabetes in children and the crucial role of the school nurse. In addition, the statistical data of the research will point out the changes in the quality of life of the children who suffer and the numbering of the interventions of the school nurse since as mentioned above it is necessary to a large extent.
METHODOLOGY
A search was conducted for research papers, as well as reviews in both Greek and international literature. This search was carried out in electronic databases such as Google scholar, Research Gate, Pubmed, Greek Medical Archives, etc. Two anonymous questionnaires were used to find the information needed, the PedsQL Generic Core Scales and in the second part the PedsQL 3.0 Type 1 Diabetes Module and the PedsQL 4.0 Pediatric Quality of Life Inventory. Additionally, the Goggle Form program was used for data processing.
RESULTS
Unfortunately, type 1 diabetes is not completely cured. What is happening today is the correct regulation of the blood glucose level by administering appropriate insulin and following the corresponding co-existing treatment. Complications can occur immediately or over time and can also bring about physical and psychological changes, burdening both the child and his family environment. The results of the research show that children with type 1 diabetes, despite the minimal, increased concerns about their activities, have a relatively good quality of life. But it is important to note that anxiety and fear for the future are proportional and increasing as children grow up.
CONCLUSIONS
Type 1 diabetes occurs in children mainly in the first years of life, usually without other health problems. Most children are aware and consistent in their treatment while at the same time experiencing some difficulty in calculating food and intense concern for their future health. In addition, measurements and insulin injections are not difficult. Children face many problems and difficulties in their daily lives and especially in the school environment because type1 diabetes causes the release of intense emotions, physical problems, and difficulty in exercise / play. Nevertheless, the children's social relationships are not limited by their health problem and there seems to be a familiarity and trust in the health staff. Research data is based on the treatment and how school nurses will be able to intervene to improve the quality of life of these children and accordingly contribute to the family environment with education and information, as well as the problems they face from the disease. However, school nurses face several challenges including their lack of training and the vague way in which they self-identify their work.
Collections
The following license files are associated with this item:
This website uses cookies to ensure you get the best browsing experience.
Continue
More info