Ο βαθμός επίδρασης του οικολογικού χαρακτήρα των προϊόντων (πράσινα προϊόντα) στην καταναλωτική συμπεριφορά. Η περίπτωση των καταναλωτών στο Ηράκλειο Κρήτης.
The degree of influence of the ecological profile of the products (green products) on consumer behavior. The case of consumers in Heraklion, Crete.

View/ Open
Date
2022-10-13Author
Στραταντωνάκη, Μαρία
Stratantonaki, Maria
Metadata
Show full item recordAbstract
Στις μέρες μας, ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι ανησυχούν για την επιδείνωση της κατάστασης που βρίσκεται το περιβάλλον και προσπαθούν να υιοθετήσουν φιλικές προς το περιβάλλον συνήθειες και πρακτικές. Στο πλαίσιο αυτό, ένα αυξανόμενο μέρος του πληθυσμού επιλέγει να αγοράζει «πράσινα» ή περιβαλλοντικά φιλικά προϊόντα, τα οποία διαθέτουν βελτιωμένες περιβαλλοντικές ιδιότητες, δηλαδή επιβαρύνουν λιγότερο το περιβάλλον κατά την παραγωγή, τη χρήση ή την απόρριψη τους και συντελούν στη βελτίωση της κατάστασης του πλανήτη μας. Η χρήση πιστοποιήσεων και σημάνσεων βοηθά στη διαφοροποίηση των «πράσινων» προϊόντων και υπηρεσιών έναντι των συμβατικών και βοηθά τους καταναλωτές να τα ξεχωρίζουν με μεγαλύτερη ευκολία.
Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνήσει την επίδραση του οικολογικού προφίλ ενός προϊόντος στην επιλογή του από τους καταναλωτές. Παράλληλα, είχε στόχο να καταγράψει τη στάση των πολιτών του Ηρακλείου και της ευρύτερης περιοχής απέναντι στα φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα και να προσδιορίσει τις παραμέτρους που επηρεάζουν κυρίως την απόφαση αυτή. Δομήθηκε ένα ερωτηματολόγιο, το οποίο διανεμήθηκε σε έντυπη και σε ηλεκτρονική μορφή, αξιοποιώντας τη μέθοδο δειγματοληψίας χιονοστιβάδας. Συλλέχθηκαν 220 έγκυρα ερωτηματολόγια, στα οποία οι καταναλωτές ρωτήθηκαν για τις γνώσεις τους σχετικά με περιβαλλοντικά θέματα και «πράσινα» προϊόντα, τη στάση τους απέναντι στα «πράσινα» προϊόντα και την αγοραστική τους συμπεριφορά. Τέλος, καταγράφηκε η προθυμία τους να δαπανήσουν περισσότερα χρήματα για «πράσινα» προϊόντα και δράσεις αλλά και οι πιο συχνές «πράσινες» αγοραστικές επιλογές του δείγματος.
Η έρευνα έδειξε ότι οι καταναλωτές του Ηρακλείου έχουν αρχίσει να επιλέγουν πράσινα προϊόντα. Παράλληλα, τείνουν να αναγνωρίζουν τον αρνητικό αντίκτυπο των αγοραστικών επιλογών τους και να το λαμβάνουν υπ’ όψιν τους για την τελική επιλογή ενός προϊόντος. Τέλος, οι καταναλωτές εμφανίζονται σχετικά πρόθυμοι να υποστούν μεγαλύτερη οικονομική επιβάρυνση ώστε να αγοράσουν ένα φιλικό προς το περιβάλλον προϊόν, αναγνωρίζοντας την αξία που τους προσφέρουν τα εν λόγω προϊόντα. Nowadays, many people worry about the deterioration of the environment and try to
adopt environmentally friendly habits and practices. In this context, a growing part of
the population opts for “green” or environmentally friendly products, which posses
enhanced environmental qualities and are less harmful to the environment during
production, use or discarding and assist in the improvement of the status of our
planet. The use of certifications and labels assists in the differentiation of “green”
products and services compared to their conventional alternatives and helps
customers identify such products easier.
The aim of this research is to investigate the effect of the “green”, ecological profile of
a product on the customer’s choice. At the same time, it aimed at documenting the
attitude of the citizens of Heraklion and the suburbs towards the environmentally
friendly products and determined the parameters that affect their final choice. A
questionnaire was prepared, which was distributed in hard copy and digitally,
according to the avalanche method. 220 valid questionnaires were collected, during
which the consumers were asked about their knowledge on environmental issues
and “green” products, their attitude towards “green” products and their purchasing
behavior. Lastly, willingness to pay more on “green” products and actions was
documented as well as the “green” products the citizens actually buy.
The research showed that consumers in Heraklion have started opting for green
products. At the same time, they tend to recognize the negative impact of their
purchasing behavior and take it into consideration for their final choice. Lastly,
consumers appeared relatively willing to pay more in order to buy an environmentally
friendly product, recognizing the value offered by these products
Collections
The following license files are associated with this item:
This website uses cookies to ensure you get the best browsing experience.
Continue
More info