Εμφάνιση απλής εγγραφής

The degree of influence of the ecological profile of the products (green products) on consumer behavior. The case of consumers in Heraklion, Crete.

Στοιχεία Dublin Core

dc.creatorΣτραταντωνάκη, Μαρίαel
dc.creatorStratantonaki, Mariaen
dc.date.accessioned2022-10-13T09:16:48Z
dc.date.available2022-10-13T09:16:48Z
dc.date.issued2022-10-13
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12688/10409
dc.description.abstractΣτις μέρες μας, ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι ανησυχούν για την επιδείνωση της κατάστασης που βρίσκεται το περιβάλλον και προσπαθούν να υιοθετήσουν φιλικές προς το περιβάλλον συνήθειες και πρακτικές. Στο πλαίσιο αυτό, ένα αυξανόμενο μέρος του πληθυσμού επιλέγει να αγοράζει «πράσινα» ή περιβαλλοντικά φιλικά προϊόντα, τα οποία διαθέτουν βελτιωμένες περιβαλλοντικές ιδιότητες, δηλαδή επιβαρύνουν λιγότερο το περιβάλλον κατά την παραγωγή, τη χρήση ή την απόρριψη τους και συντελούν στη βελτίωση της κατάστασης του πλανήτη μας. Η χρήση πιστοποιήσεων και σημάνσεων βοηθά στη διαφοροποίηση των «πράσινων» προϊόντων και υπηρεσιών έναντι των συμβατικών και βοηθά τους καταναλωτές να τα ξεχωρίζουν με μεγαλύτερη ευκολία. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνήσει την επίδραση του οικολογικού προφίλ ενός προϊόντος στην επιλογή του από τους καταναλωτές. Παράλληλα, είχε στόχο να καταγράψει τη στάση των πολιτών του Ηρακλείου και της ευρύτερης περιοχής απέναντι στα φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα και να προσδιορίσει τις παραμέτρους που επηρεάζουν κυρίως την απόφαση αυτή. Δομήθηκε ένα ερωτηματολόγιο, το οποίο διανεμήθηκε σε έντυπη και σε ηλεκτρονική μορφή, αξιοποιώντας τη μέθοδο δειγματοληψίας χιονοστιβάδας. Συλλέχθηκαν 220 έγκυρα ερωτηματολόγια, στα οποία οι καταναλωτές ρωτήθηκαν για τις γνώσεις τους σχετικά με περιβαλλοντικά θέματα και «πράσινα» προϊόντα, τη στάση τους απέναντι στα «πράσινα» προϊόντα και την αγοραστική τους συμπεριφορά. Τέλος, καταγράφηκε η προθυμία τους να δαπανήσουν περισσότερα χρήματα για «πράσινα» προϊόντα και δράσεις αλλά και οι πιο συχνές «πράσινες» αγοραστικές επιλογές του δείγματος. Η έρευνα έδειξε ότι οι καταναλωτές του Ηρακλείου έχουν αρχίσει να επιλέγουν πράσινα προϊόντα. Παράλληλα, τείνουν να αναγνωρίζουν τον αρνητικό αντίκτυπο των αγοραστικών επιλογών τους και να το λαμβάνουν υπ’ όψιν τους για την τελική επιλογή ενός προϊόντος. Τέλος, οι καταναλωτές εμφανίζονται σχετικά πρόθυμοι να υποστούν μεγαλύτερη οικονομική επιβάρυνση ώστε να αγοράσουν ένα φιλικό προς το περιβάλλον προϊόν, αναγνωρίζοντας την αξία που τους προσφέρουν τα εν λόγω προϊόντα.el
dc.description.abstractNowadays, many people worry about the deterioration of the environment and try to adopt environmentally friendly habits and practices. In this context, a growing part of the population opts for “green” or environmentally friendly products, which posses enhanced environmental qualities and are less harmful to the environment during production, use or discarding and assist in the improvement of the status of our planet. The use of certifications and labels assists in the differentiation of “green” products and services compared to their conventional alternatives and helps customers identify such products easier. The aim of this research is to investigate the effect of the “green”, ecological profile of a product on the customer’s choice. At the same time, it aimed at documenting the attitude of the citizens of Heraklion and the suburbs towards the environmentally friendly products and determined the parameters that affect their final choice. A questionnaire was prepared, which was distributed in hard copy and digitally, according to the avalanche method. 220 valid questionnaires were collected, during which the consumers were asked about their knowledge on environmental issues and “green” products, their attitude towards “green” products and their purchasing behavior. Lastly, willingness to pay more on “green” products and actions was documented as well as the “green” products the citizens actually buy. The research showed that consumers in Heraklion have started opting for green products. At the same time, they tend to recognize the negative impact of their purchasing behavior and take it into consideration for their final choice. Lastly, consumers appeared relatively willing to pay more in order to buy an environmentally friendly product, recognizing the value offered by these productsen
dc.languageΕλληνικάel
dc.languageGreeken
dc.publisherΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., ΔΠΜΣ Οργάνωση και Διοίκηση για Μηχανικούςel
dc.publisherH.M.U., MSc in MBA for Engineersen
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.titleΟ βαθμός επίδρασης του οικολογικού χαρακτήρα των προϊόντων (πράσινα προϊόντα) στην καταναλωτική συμπεριφορά. Η περίπτωση των καταναλωτών στο Ηράκλειο Κρήτης.el
dc.titleThe degree of influence of the ecological profile of the products (green products) on consumer behavior. The case of consumers in Heraklion, Crete.en

Στοιχεία healMeta

heal.creatorNameΣτραταντωνάκη, Μαρίαel
heal.creatorNameStratantonaki, Mariaen
heal.publicationDate2022-10-13
heal.identifier.primaryhttp://hdl.handle.net/20.500.12688/10409
heal.abstractΣτις μέρες μας, ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι ανησυχούν για την επιδείνωση της κατάστασης που βρίσκεται το περιβάλλον και προσπαθούν να υιοθετήσουν φιλικές προς το περιβάλλον συνήθειες και πρακτικές. Στο πλαίσιο αυτό, ένα αυξανόμενο μέρος του πληθυσμού επιλέγει να αγοράζει «πράσινα» ή περιβαλλοντικά φιλικά προϊόντα, τα οποία διαθέτουν βελτιωμένες περιβαλλοντικές ιδιότητες, δηλαδή επιβαρύνουν λιγότερο το περιβάλλον κατά την παραγωγή, τη χρήση ή την απόρριψη τους και συντελούν στη βελτίωση της κατάστασης του πλανήτη μας. Η χρήση πιστοποιήσεων και σημάνσεων βοηθά στη διαφοροποίηση των «πράσινων» προϊόντων και υπηρεσιών έναντι των συμβατικών και βοηθά τους καταναλωτές να τα ξεχωρίζουν με μεγαλύτερη ευκολία. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνήσει την επίδραση του οικολογικού προφίλ ενός προϊόντος στην επιλογή του από τους καταναλωτές. Παράλληλα, είχε στόχο να καταγράψει τη στάση των πολιτών του Ηρακλείου και της ευρύτερης περιοχής απέναντι στα φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα και να προσδιορίσει τις παραμέτρους που επηρεάζουν κυρίως την απόφαση αυτή. Δομήθηκε ένα ερωτηματολόγιο, το οποίο διανεμήθηκε σε έντυπη και σε ηλεκτρονική μορφή, αξιοποιώντας τη μέθοδο δειγματοληψίας χιονοστιβάδας. Συλλέχθηκαν 220 έγκυρα ερωτηματολόγια, στα οποία οι καταναλωτές ρωτήθηκαν για τις γνώσεις τους σχετικά με περιβαλλοντικά θέματα και «πράσινα» προϊόντα, τη στάση τους απέναντι στα «πράσινα» προϊόντα και την αγοραστική τους συμπεριφορά. Τέλος, καταγράφηκε η προθυμία τους να δαπανήσουν περισσότερα χρήματα για «πράσινα» προϊόντα και δράσεις αλλά και οι πιο συχνές «πράσινες» αγοραστικές επιλογές του δείγματος. Η έρευνα έδειξε ότι οι καταναλωτές του Ηρακλείου έχουν αρχίσει να επιλέγουν πράσινα προϊόντα. Παράλληλα, τείνουν να αναγνωρίζουν τον αρνητικό αντίκτυπο των αγοραστικών επιλογών τους και να το λαμβάνουν υπ’ όψιν τους για την τελική επιλογή ενός προϊόντος. Τέλος, οι καταναλωτές εμφανίζονται σχετικά πρόθυμοι να υποστούν μεγαλύτερη οικονομική επιβάρυνση ώστε να αγοράσουν ένα φιλικό προς το περιβάλλον προϊόν, αναγνωρίζοντας την αξία που τους προσφέρουν τα εν λόγω προϊόντα.el
heal.abstractNowadays, many people worry about the deterioration of the environment and try to adopt environmentally friendly habits and practices. In this context, a growing part of the population opts for “green” or environmentally friendly products, which posses enhanced environmental qualities and are less harmful to the environment during production, use or discarding and assist in the improvement of the status of our planet. The use of certifications and labels assists in the differentiation of “green” products and services compared to their conventional alternatives and helps customers identify such products easier. The aim of this research is to investigate the effect of the “green”, ecological profile of a product on the customer’s choice. At the same time, it aimed at documenting the attitude of the citizens of Heraklion and the suburbs towards the environmentally friendly products and determined the parameters that affect their final choice. A questionnaire was prepared, which was distributed in hard copy and digitally, according to the avalanche method. 220 valid questionnaires were collected, during which the consumers were asked about their knowledge on environmental issues and “green” products, their attitude towards “green” products and their purchasing behavior. Lastly, willingness to pay more on “green” products and actions was documented as well as the “green” products the citizens actually buy. The research showed that consumers in Heraklion have started opting for green products. At the same time, they tend to recognize the negative impact of their purchasing behavior and take it into consideration for their final choice. Lastly, consumers appeared relatively willing to pay more in order to buy an environmentally friendly product, recognizing the value offered by these productsen
heal.languageΕλληνικάel
heal.languageGreeken
heal.academicPublisherΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., ΔΠΜΣ Οργάνωση και Διοίκηση για Μηχανικούςel
heal.academicPublisherH.M.U., MSc in MBA for Engineersen
heal.titleΟ βαθμός επίδρασης του οικολογικού χαρακτήρα των προϊόντων (πράσινα προϊόντα) στην καταναλωτική συμπεριφορά. Η περίπτωση των καταναλωτών στο Ηράκλειο Κρήτης.el
heal.titleThe degree of influence of the ecological profile of the products (green products) on consumer behavior. The case of consumers in Heraklion, Crete.en
heal.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel
heal.typeMaster thesisen
heal.keywordσυμπεριφορά καταναλωτή, πράσινα προϊόντα, προστασία περιβάλλοντοςel
heal.keywordconsumer behavior, green products, environment protectionen
heal.accessfreeel
heal.advisorNameΡομπογιαννάκης, Ιωάννηςel
heal.advisorNameRompogiannakis, Ioannisen
heal.academicPublisherIDΕΛ.ΜΕ.ΠΑ. Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιοel
heal.academicPublisherIDΗ.Μ.U Hellenic Mediterranean University‎en
heal.fullTextAvailabilitytrueel
tcd.distinguishedfalseel
tcd.surveyfalseel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail
Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States