Στάθμιση του ερωτηματολογίου ‘Student Satisfaction and Self-Confidence in Learning’ (Ικανοποίηση και αυτοπεποίθηση του φοιτητή κατά τη μάθηση) στους φοιτητές νοσηλευτικής έπειτα από την εκπαίδευση τους σε προπλάσματα προσομοίωσης υψηλής πιστότητας.
Scoring of the 'Student Satisfaction and Self-Confidence in Learning' questionnaire in nursing students after training in high-fidelity simulation mannequins.
Date
2022-10-21Author
Καλαθάκη, Δήμητρα
Πέππας, Φοίβος-Πέτρος
Kalathaki, Dimitra
Peppas, Foivos-Petros
Metadata
Show full item recordAbstract
Εισαγωγή: Η προσομοίωση υψηλής πιστότητας αποτελεί μία σύγχρονη μέθοδο
εκπαίδευσης, βιωματική και διαδραστική στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης, η οποία
επιτρέπει τη συνδυαστική απόκτηση και εφαρμογή επιστημονικών γνώσεων και δεξιοτήτων
από τον εκπαιδευόμενο. Υπό το πρίσμα αυτό, κρίνεται ιδιαιτέρας σημασίας να διεξαχθεί
διερεύνηση των οφελών πέρα από το πρακτικό μέρος της εκπαίδευσης και συνεπώς, να
μελετηθεί η επιρροή που ασκείται στη ψυχολογία και τη στάση των φοιτητών της νοσηλευτικής
και την ικανοποίηση τους με τη συγκεκριμένη εκπαιδευτική πρακτική.
Σκοπός: Αντικείμενο και σκοπός της παρούσας ποσοτικής μελέτης είναι να γίνει
στάθμιση του ερωτηματολογίου “Student Satisfaction and Self-Confidence in Learning” καθώς
αποτελεί σημαντικό εργαλείο αξιολόγησης του συγκεκριμένου θέματος και να διερευνηθεί η
ικανοποίηση και η αυτοπεποίθηση των φοιτητών της νοσηλευτικής όταν οι ίδιοι εκπαιδεύονται
βιωματικά με προσομοίωση υψηλής πιστότητας σε πληθώρα μαθημάτων του προγράμματος
σπουδών τους.
Υλικό και μέθοδος: Συνεπώς, προκειμένου να υλοποιηθεί επαρκώς η προαναφερθείσα
διερεύνηση, κλήθηκαν στο χώρο του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου 121
προπτυχιακοί φοιτητές του δεύτερου και τρίτου έτους φοίτησης, να απαντήσουν στο
ερωτηματολόγιο μετά την εκπαίδευση τους με τη συγκεκριμένη εκπαιδευτική μέθοδο.
Ειδικότερα, η εκπαίδευση τους με προσομοίωση υψηλής πιστότητας περιλάμβανε την
παρατήρηση ενός προσομοιωτή ασθενή με μεγάλη ακρίβεια και καταγραφή των ζωτικών του
σημείων με βάση την κλίμακα National Early Warning Score (NEWS SCORE, Royal College
of Physicians, 2012). Στόχος ήταν με βάση την παρακολούθηση των ζωτικών σημείων στο
μόνιτορ του προπλάσματος - ασθενή και την εξωτερική του κατάσταση όπως το επίπεδο
συνείδησης του ή αν είχε μηχανικό αερισμό, να συμπληρωθεί η κλίμακα NEWS SCORE σωστά
από κάθε φοιτητή ανάλογα με το κλινικό σενάριο που του είχε τεθεί. Ύστερα, για να γίνει
αντιληπτό το κύριο θέμα της μελέτης μας, απαντούσαν στη σχετική κλίμακα Ικανοποίησης και
Αυτοπεποίθησης των φοιτητών κατά τη Μάθηση (Student Satisfaction and Self-Confidence in
Learning scale, SCLS) η οποία αποτελούνταν από δεκατρείς (13) προτάσεις.
8
Αποτελέσματα: Μετά από τη συλλογή και την ανάλυση των δεδομένων και των δύο
ερωτηματολογίων, προέκυψε πως το μεγαλύτερο ποσοστό των φοιτητών είχε καταγράψει
σωστά όλες τις παραμέτρους των NEWS SCORE και φάνηκε συνολικά πως συμφώνησαν
σχεδόν σε απόλυτο βαθμό ότι οι μέθοδοι προσομοίωσης είναι χρήσιμες και αποτελεσματικές ή
ότι είναι ποικιλόμορφο το εκπαιδευτικό υλικό και οι δραστηριότητες που διαμορφώνουν τη
διαδικασία της μάθησης. Επίσης, βρέθηκε θετική η σχέση μεταξύ της αυτοπεποίθησης και της
ικανοποίησης του φοιτητή σχετικά με τη διαδικασία της εκπαίδευση τους χρησιμοποιώντας ως
μέθοδο διδασκαλίας την προσομοίωση υψηλής πιστότητας.
Συμπεράσματα: Συμπεραίνοντας, η προσομοίωση υψηλής πιστότητας προσφέρει στους
φοιτητές νοσηλευτικής την ευκαιρία να αποκτήσουν τις απαιτούμενες κλινικές γνώσεις και
δεξιότητες και να τις εφαρμόσουν σε ένα ασφαλές και ελεγχόμενο περιβάλλον. Η διδασκαλία
βασισμένη στην προσομοίωση, μπορεί να βελτιώσει την ικανοποίηση των φοιτητών
νοσηλευτικής και την αυτοπεποίθησή τους στη μάθηση, διασφαλίζοντας έτσι την ποιότητα της
φροντίδας και την ασφάλεια των ασθενών σε ένα πραγματικό κλινικό περιβάλλον. Ακόμη, το
πλέον σταθμισμένο ερωτηματολόγιο «Ικανοποίηση και Αυτοπεποίθηση του φοιτητή κατά τη
μάθηση» αποτελεί ένα χρήσιμο και πλήρως αξιόπιστο ερευνητικό εργαλείο που μπορεί να
χρησιμοποιηθεί κατάλληλα από μελετητές και να συμβάλλει στη διερεύνηση των παραμέτρων
που αναφέρει, οδηγώντας σε πολύτιμα συμπεράσματα. Introduction: High-fidelity simulation is a modern, experiential and interactive method
of education in the field of healthcare, which allows the combined acquisition and application
of scientific knowledge and skills by the trainee. In light of this, it seems particularly important
to conduct an investigation of the benefits beyond the practical part of the training and,
therefore, to study the influence on the psychology and attitude of nursing students and their
satisfaction with this educational practice.
Aim: The object and purpose of this quantitative study is to weight the questionnaire
"Student Satisfaction and Self-Confidence in Learning" as it is an important tool for evaluating
this topic and to investigate the satisfaction and self-confidence of nursing students when they
themselves are trained experientially with high-fidelity simulation in a variety of courses in their
curriculum.
Methods and material: Therefore, in order to implement adequately the aforementioned
investigation, 121 second and third year undergraduate students were invited at the Hellenic
Mediterranean University to answer the questionnaire after their training with this educational
method. In particular, their training with high-fidelity simulation included observing a simulated
patient with high fidelity and recording his vital signs based on the National Early Warning
Score ( NEWS SCORE, Royal College of Physicians, 2012). Τhe target of the investigation
was, based on the monitoring of vital signs on the monitor of the pre-patient simulator and the
external condition such as the level of consciousness or whether he had mechanical ventilation,
to complete the NEWS SCORE scale correctly by each student according to the clinical scenario
set. Then, in order for the main theme of our study to become perceptible, they answered the
related Student Satisfaction and Self-Confidence in Learning scale (SCLS) which consisted of
13 sentences.
Results: As, it was found that the majority of students had correctly recorded all the
parameters of NEWS SCORE and overall it seemed that they agreed almost completely that the
simulation methods are useful and effective or that there is diversity in the educational materials
and activities that shape the learning process. Also, a positive relationship was found between
10
self-confidence and student satisfaction about their learning process using high-fidelity
simulation as a teaching method.
Conclusion: In conclusion, high-fidelity simulation offers nursing students the
opportunity to acquire the required clinical knowledge and skills and apply them in a safe and
controlled environment. Simulation-based teaching can improve nursing students' satisfaction
and confidence in learning, thus ensuring quality of care and patient safety in a real clinical
setting. Furthermore, the now weighted questionnaire "Student Satisfaction and SelfConfidence in Learning" is a useful and fully reliable research tool that can be appropriately
used by scholars and can contribute to the investigation of the reported parameters, leading to
valuable conclusions.
Collections
The following license files are associated with this item:
This website uses cookies to ensure you get the best browsing experience.
Continue
More info