Ισότητα των φύλων και βία στις συντροφικές σχέσεις: απόψεις φοιτητών/φοιτητριών Θετικών Επιστημών.
Gender equality and violence in romantic relationships: perspectives of students in the fields of Science.
Date
2023-03-24Author
Βασιλειάδου, Ιορδάνα
Ζώτου, Κωνσταντίνα
Μαραγκουδάκη, Άννα
Vasileiadou, Iordana
Zotou, Konstantina
Maragkoudaki, Anna
Metadata
Show full item recordAbstract
Η συγκεκριμένη έρευνα αποσκοπεί στη διερεύνηση της ύπαρξης έμφυλων
στερεοτυπικών αντιλήψεων σε φοιτητές/φοιτήτριες Θετικών Επιστημών, όσον αφορά
στο θέμα της βίας στις συντροφικές σχέσεις και των γνώσεων τους στο συγκεκριμένο
θέμα. Η έρευνα είναι ποσοτική. Ο προσδιορισμός του δείγματος έγινε με τη μέθοδο
της τυχαίας δειγματοληψίας μέσω διαδικτύου με τη βοήθεια του Google Forms, το
οποίο αναρτήθηκε στις σελίδες των αντίστοιχων Τμημάτων στα Μέσα Κοινωνικής
Δικτύωσης. Το εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε για τη συλλογή των δεδομένων
αποτελεί τμήμα του ερωτηματολογίου που χρησιμοποιήθηκε στο πρόγραμμα Δάφνη
«Ευαισθητοποίηση για την Ισότητα των Φύλων ενάντια στη Βία μεταξύ Ερωτικών
Συντρόφων» Gender Equality Awareness Raisingς I (τεύχος ΙΙΙ) (Τσιριγώτη,
Πετρουλάκη & Ντιναπόγιας, 2011).
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας η πλειοψηφία των ερωτώμενων
διαθέτει γνώσεις για τις μορφές βίας ωστόσο ένα σημαντικό ποσοστό δεν αναγνωρίζει
όλες τις μορφές βίας, αντίθετα κάποιες από αυτές τις θεωρεί φυσιολογικές. Οι
συγκεκριμένοι ερωτώμενοι/ερωτώμενες απάντησαν ότι σε ορισμένες περιπτώσεις
έχουν το δικαίωμα να ασκήσουν σωματική βία στον/στην σύντροφο τους. Όσον αφορά
στη σεξουαλική συνεύρεση και κατά πόσο θεωρείται μορφή βίας όταν ένας/μια
σύντροφος πιέζει να έρθει σε σεξουαλική επαφή με την/τον σύντροφό της/του, η
πλειοψηφία είχε σωστές απόψεις. Όμως ένα σημαντικό ποσοστό ερωτώμενων διαθέτει
λανθασμένες απόψεις που αποτελούν υπόβαθρο για νομιμοποίηση συμπεριφορών
άσκησης σεξουαλικής βίας.
Επίσης υπήρχε στατιστική σημαντική διαφορά ανάμεσα στις μεταβλητές
«φύλο» και «στις απόψεις τους για την έμφυλη βία στις συντροφικές σχέσεις». Τέλος,
είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι ένα σημαντικό ποσοστό φοιτητών/φοιτητριών έχουν
υπάρξει θύματα αλλά και θύτες βίας στις συντροφικές τους σχέσεις, ενώ ιδιαίτερα
μεγάλο ποσοστό έχει βιώσει ψυχολογική βία. This research aims to investigate the existence of gender stereotypical
perceptions in science students, regarding the issue of violence in intimate partner
relationships and their knowledge on this subject. The research is quantitative. The
determination of the sample was done by the method of random sampling via the
internet with the help of Google Forms, which was posted on the pages of the respective
Departments on social media. The tool used to collect the data is part of the
questionnaire used in the Daphne project "Awareness of Gender Equality against
Violence between Sexual Partners" Gender Equality Awareness Raising I (issue III)
(Tsirigoti, Petroulaki & Dinapogias, 2011).
According to the results of the survey, the majority of respondents have
knowledge about the forms of violence, however, a significant percentage do not
recognize all forms of violence, on the contrary, some of them consider them normal.
These respondents replied that in some cases they have the right to inflict physical
violence on their partner. Regarding sexual intercourse and whether it is considered a
form of violence when a partner pressures to have sex with her/his partner, the majority
had correct views. However, a significant percentage of respondents have erroneous
opinions that are a background for legalizing sexual violence behaviors.
There was also a statistically significant difference between the "gender"
variables and "their views on gender-based violence in partner relationships." Finally,
it is important to note that a significant percentage of students have been victims and
perpetrators of violence in their partner relationships, while a particularly large
percentage have experienced psychological violence.
Collections
The following license files are associated with this item:
This website uses cookies to ensure you get the best browsing experience.
Continue
More info