Διακρίσεις λόγω του σεξουαλικού προσανατολισμού στην εκπαιδευτική κοινότητα, κατά τη διάρκεια της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης: εμπειρίες ομοφυλόφιλων φοιτητών/τριών.
Discrimination against sexual orientation within the education community during higher education: experiences of homosexual students.
Date
2023-06-15Author
Κοκκινίδου, Ελευθερία
Σιμπίλεβα, Ιβέτα
Τζούβαλη, Μιχαέλα-Μαρία
Kokkinidou, Eleftheria
Simpileva, Iveta
Tzouvali, Michaela-Maria
Metadata
Show full item recordAbstract
Η παρούσα μελέτη πραγματεύεται το ζήτημα των διακρίσεων λόγω σεξουαλικού προσανατολισμού, στα πλαίσια της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Η βιβλιογραφική ανασκόπηση της συγκεκριμένης εργασίας αναφέρεται στην έννοια της σεξουαλικότητας και της ομοφυλοφιλίας και δίνει πληθώρα θεωρητικών προσεγγίσεων που αφορούν στο φαινόμενο της ετεροκανονικότητας, των διακρίσεων και της ομοφοβίας, καθώς καταγράφει και το αντίστοιχο νομοθετικό πλαίσιο που προστατεύει τα ομοφυλόφιλα άτομα από τις διακρίσεις. Επιπλέον, παρουσιάζει μέσω ερευνών την ήδη υπάρχουσα κατάσταση στα Πανεπιστήμια, ενώ δίνει μερικές προτάσεις που έχουν προβλεφθεί για τα ομοφυλόφιλα άτομα στα εκπαιδευτικά πλαίσια. Εστιάζει παράλληλα και στον ρόλο που έχει η Κοινωνική εργασία σε ζητήματα διαφορετικότητας.
Για την διεξαγωγή της παρούσας πτυχιακής χρησιμοποιήσαμε την μέθοδο της ποιοτικής έρευνας, όπου προσεγγίσαμε το δείγμα μας με τη χρήση ημιδομημένης συνέντευξης και στη συνέχεια μέσω της θεματικής ανάλυσης, καταγράψαμε τα αποτελέσματά μας. Το δείγμα της έρευνάς μας απαρτίστηκε από δώδεκα άτομα τα οποία φοιτούν σε διάφορα Πανεπιστήμια της Ελλάδας. Η έρευνά μας αποτέλεσε πηγή πληροφόρησης για τις εμπειρίες διάκρισης λόγω σεξουαλικού προσανατολισμού και τις συνθήκες ένταξης που βίωναν οι 12 φοιτητές/φοιτήτριες που φοιτούσαν σε Τμήματα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Τα αποτελέσματα της έρευνάς μας συμφωνούν με το θεωρητικό πλαίσιο, καθώς οι σχετικές έρευνες που έχουν γίνει σε Πανεπιστήμια επιβεβαιώνουν τις εμπειρίες του δείγματός μας, αλλά και η βιβλιογραφική ανασκόπηση που αφορούσε τα φαινόμενα των διακρίσεων, του ετεροσεξισμού και της ομοφοβίας, αποδεικνύεται μέσα από τα καταγεγραμμένα βιώματα των φοιτητών, ότι είναι αληθινά ζητήματα που βιώνουν τα ομοφυλόφιλα άτομα. This current thesis talks about the discrimination because of a different sexual orientation in higher education. The literature review of this project should identify the meaning of sexuality and homosexuality and it should contain various theoretical approaches that explain the phenomenon of heteronormativity, discrimination and homophobia as it registers the corresponding legislative framework that protects homosexual people from discrimination. Furthermore, it presents through studies the already existing condition at universities and reports some propositions for the wellness of homosexual students in universities. At the same time, it concentrates on the role of Social Work in the matters of diversity.
For the conduction of this thesis we used the method of qualitative research where we approached our sample with the use of semi-structured interviews and we recorded our results through contextual analysis. The sample of our project was made of twelve people that are studying in various Greek universities. The following research is a source of information about the situation that the higher education is currently at, regarding to the discrimination against homosexual people. We reached to essential findings that cover the type and gravity of discrimination, the circumstances of integration and stay of a student in a university as well as suggestions for the change of various conditions.
The results of our project comply with the theoretical framework because similar research that have been conducted in universities confirm the experiences of our sample. The literature review that talks about the phenomenon of discrimination, heterosexism and homophobia turns out, through recorded experiences of students, that they are real issues that are experienced by homosexual people.
Collections
The following license files are associated with this item:
This website uses cookies to ensure you get the best browsing experience.
Continue
More info