Εμφάνιση απλής εγγραφής

Consumer attitudes and perceptions of the environmental impact of events.

Στοιχεία Dublin Core

dc.creatorΚάρταλη, Ιωάνναel
dc.creatorKartali, Ioannaen
dc.date.accessioned2023-06-20T11:06:17Z
dc.date.available2023-06-20T11:06:17Z
dc.date.issued2023-06-20
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12688/10585
dc.description.abstractΗ πράσινη οικονομία, χωρίς αποκλεισμούς, είναι μια βιώσιμη εναλλακτική λύση στο σημερινό κυρίαρχο οικονομικό μοντέλο, το οποίο επιδεινώνει τις ανισότητες, προάγει τη σπατάλη, προκαλεί έλλειψη πόρων και εγκυμονεί εκτεταμένους κινδύνους για το περιβάλλον και την ανθρώπινη υγεία. Η παρούσα έρευνα πραγματεύεται την σημαντικότητα της ανάπτυξης του τομέα των εκδηλώσεων, ο οποίος λειτουργεί ως καταλυτικός παράγοντας στην ενίσχυση και εξέλιξη του επιχειρηματικού κλάδου και είναι σε θέση να ευνοήσει πολλούς τομείς με ιδιαίτερη σημασία στην προώθηση του τουρισμού. Αρκετές έρευνες απέδειξαν τα οικονομικά οφέλη που προσφέρει η σωστή διαχείριση των εκδηλώσεων, αλλά λίγες μελέτες έχουν διεξαχθεί για την αξιολόγηση των κοινωνικών και περιβαλλοντικών επιπτώσεων ειδικών γεγονότων σε μια τοποθεσία. Δεδομένου ότι οι εκδηλώσεις έχουν τεράστιο αντίκτυπο στο περιβάλλον και σε συνδυασμό με τη σημερινή ευαισθητοποίηση για την κλιματική αλλαγή, οι εκδηλώσεις δεν μπορούν πλέον να καθυστερούν να γίνουν βιώσιμες. Στα πλαίσια αυτά, αναλύεται το μοντέλο ανάπτυξης βιώσιμων οργανισμών εκδηλώσεων, το οποίο βασίζεται στην καθοδήγηση και εκπαίδευση των διοργανωτών εκδηλώσεων ώστε να αλλάξει ο τρόπος σκέψης τους και να εφαρμοστεί η βιωσιμότητα στην κορυφή της ατζέντας διαχείρισης εκδηλώσεων, με απώτερο σκοπό την επίλυση του περιβαλλοντικού ζητήματος που απασχολεί την κοινωνία. Τέλος, γίνεται μία τοποθέτηση για την στάση των καταναλωτών απέναντι στο μοντέλο ανάπτυξης βιώσιμων οργανισμών εκδηλώσεων και πως οι τρέχουσες αξίες της πράσινης αγοραστικής συμπεριφοράς των καταναλωτών, συνδέονται θετικά με τις ευνοϊκές αξιολογήσεις των πράσινων οργανωτικών επιδόσεων. Στην εργασία αυτή διεξήχθη ποσοτική έρευνα μέσω διανομής ερωτηματολογίων που σκοπό είχε τη διερεύνηση των απόψεων των ατόμων σχετικά με τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των εκδηλώσεων. Το ερωτηματολόγιο διανεμήθηκε και συμπληρώθηκε ηλεκτρονικά μέσω της πλατφόρμας Google forms και απαντήθηκε από 87 άτομα. Τα κυριότερα ευρήματα που αναφέρθηκαν είναι ότι το δείγμα θεωρεί πως όλοι οι τύποι εκδηλώσεων έχουν επιπτώσεις στο περιβάλλον με διάφορους τρόπους όπως για παράδειγμα η κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων ενέργειας και νερού Αν και από την άλλη μπορεί να συνεισφέρει στην αξιοποίηση αναξιοποίητων πόρων. Όπως φαίνεται από τα αποτελέσματα επίσης θεωρείται ότι η μέριμνα του φορέα για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις θα πρέπει να είναι μεγάλη ιδιαίτερα σε σχέση με την ανακύκλωση των απορριμμάτων και την κατανάλωση πόρων αλλά και σε σχέση με την επιλογή των προμηθευτών. Τέλος ιδιαίτερα σημαντικός παράγοντας αναδεικνύεται η συσσώρευση απορριμμάτων τα πλαστικά μιας χρήσης και η καταστροφή του φυσικού περιβάλλοντος ως κυριότεροι παράγοντες για την επιβάρυνση του περιβάλλοντος από τις εκδηλώσεις.el
dc.description.abstractAn inclusive green economy is a viable alternative to the current dominant economic model, which exacerbates inequalities, promotes waste, causes resource scarcity and poses widespread risks to the environment and human health. This research addresses the importance of the development of the events sector, which acts as a catalyst in strengthening and developing the business sector and is able to favour many sectors of particular importance in promoting tourism. Several studies have demonstrated the economic benefits of proper event management, but few studies have been carried out to assess the social and environmental impact of special events in a location. Since events have a huge impact on the environment and combined with the current awareness of climate change, events can no longer be delayed to become sustainable. In this context, the model for developing sustainable event organisations is analysed, which is based on mentoring and educating event organisers to change their way of thinking and implement sustainability at the top of the event management agenda, with the ultimate aim of solving the environmental issue of concern to society. Finally, a positioning is made on consumer attitudes towards the sustainable events organisation development model and how current values of green consumer purchasing behaviour are positively associated with favourable evaluations of green organisational performance. In this essay, quantitative research was conducted through the distribution of questionnaires aimed at investigating the opinions of individuals regarding the environmental impact of the events. The questionnaire was distributed and completed electronically through the Google forms platform and was answered by 87 people. The main findings reported are that the sample considers that all types of events have an impact on the environment in various ways such as for example the consumption of large amounts of energy and water Although on the other hand it can contribute to the utilization of unused resources. As can be seen from the results, it is also considered that the organization's concern for the environmental impact should be great, especially in relation to the recycling of waste and the consumption of resources, but also in relation to the choice of suppliers. Finally, a particularly important factor emerges is the accumulation of waste, single-use plastics and the destruction of the natural environment as the main factors for the burden on the environment from the events.en
dc.languageΕλληνικάel
dc.languageGreeken
dc.publisherΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ (ΣΕΔΟ), Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων και Τουρισμούel
dc.publisherΗ.Μ.U, School of Management and Economic Sciences (SMES), Business Administration and Tourism Dept.en
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.titleΣτάσεις και αντιλήψεις καταναλωτών για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των εκδηλώσεων.el
dc.titleConsumer attitudes and perceptions of the environmental impact of events.en

Στοιχεία healMeta

heal.creatorNameΚάρταλη, Ιωάνναel
heal.creatorNameKartali, Ioannaen
heal.publicationDate2023-06-20
heal.identifier.primaryhttp://hdl.handle.net/20.500.12688/10585
heal.abstractΗ πράσινη οικονομία, χωρίς αποκλεισμούς, είναι μια βιώσιμη εναλλακτική λύση στο σημερινό κυρίαρχο οικονομικό μοντέλο, το οποίο επιδεινώνει τις ανισότητες, προάγει τη σπατάλη, προκαλεί έλλειψη πόρων και εγκυμονεί εκτεταμένους κινδύνους για το περιβάλλον και την ανθρώπινη υγεία. Η παρούσα έρευνα πραγματεύεται την σημαντικότητα της ανάπτυξης του τομέα των εκδηλώσεων, ο οποίος λειτουργεί ως καταλυτικός παράγοντας στην ενίσχυση και εξέλιξη του επιχειρηματικού κλάδου και είναι σε θέση να ευνοήσει πολλούς τομείς με ιδιαίτερη σημασία στην προώθηση του τουρισμού. Αρκετές έρευνες απέδειξαν τα οικονομικά οφέλη που προσφέρει η σωστή διαχείριση των εκδηλώσεων, αλλά λίγες μελέτες έχουν διεξαχθεί για την αξιολόγηση των κοινωνικών και περιβαλλοντικών επιπτώσεων ειδικών γεγονότων σε μια τοποθεσία. Δεδομένου ότι οι εκδηλώσεις έχουν τεράστιο αντίκτυπο στο περιβάλλον και σε συνδυασμό με τη σημερινή ευαισθητοποίηση για την κλιματική αλλαγή, οι εκδηλώσεις δεν μπορούν πλέον να καθυστερούν να γίνουν βιώσιμες. Στα πλαίσια αυτά, αναλύεται το μοντέλο ανάπτυξης βιώσιμων οργανισμών εκδηλώσεων, το οποίο βασίζεται στην καθοδήγηση και εκπαίδευση των διοργανωτών εκδηλώσεων ώστε να αλλάξει ο τρόπος σκέψης τους και να εφαρμοστεί η βιωσιμότητα στην κορυφή της ατζέντας διαχείρισης εκδηλώσεων, με απώτερο σκοπό την επίλυση του περιβαλλοντικού ζητήματος που απασχολεί την κοινωνία. Τέλος, γίνεται μία τοποθέτηση για την στάση των καταναλωτών απέναντι στο μοντέλο ανάπτυξης βιώσιμων οργανισμών εκδηλώσεων και πως οι τρέχουσες αξίες της πράσινης αγοραστικής συμπεριφοράς των καταναλωτών, συνδέονται θετικά με τις ευνοϊκές αξιολογήσεις των πράσινων οργανωτικών επιδόσεων. Στην εργασία αυτή διεξήχθη ποσοτική έρευνα μέσω διανομής ερωτηματολογίων που σκοπό είχε τη διερεύνηση των απόψεων των ατόμων σχετικά με τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των εκδηλώσεων. Το ερωτηματολόγιο διανεμήθηκε και συμπληρώθηκε ηλεκτρονικά μέσω της πλατφόρμας Google forms και απαντήθηκε από 87 άτομα. Τα κυριότερα ευρήματα που αναφέρθηκαν είναι ότι το δείγμα θεωρεί πως όλοι οι τύποι εκδηλώσεων έχουν επιπτώσεις στο περιβάλλον με διάφορους τρόπους όπως για παράδειγμα η κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων ενέργειας και νερού Αν και από την άλλη μπορεί να συνεισφέρει στην αξιοποίηση αναξιοποίητων πόρων. Όπως φαίνεται από τα αποτελέσματα επίσης θεωρείται ότι η μέριμνα του φορέα για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις θα πρέπει να είναι μεγάλη ιδιαίτερα σε σχέση με την ανακύκλωση των απορριμμάτων και την κατανάλωση πόρων αλλά και σε σχέση με την επιλογή των προμηθευτών. Τέλος ιδιαίτερα σημαντικός παράγοντας αναδεικνύεται η συσσώρευση απορριμμάτων τα πλαστικά μιας χρήσης και η καταστροφή του φυσικού περιβάλλοντος ως κυριότεροι παράγοντες για την επιβάρυνση του περιβάλλοντος από τις εκδηλώσεις.el
heal.abstractAn inclusive green economy is a viable alternative to the current dominant economic model, which exacerbates inequalities, promotes waste, causes resource scarcity and poses widespread risks to the environment and human health. This research addresses the importance of the development of the events sector, which acts as a catalyst in strengthening and developing the business sector and is able to favour many sectors of particular importance in promoting tourism. Several studies have demonstrated the economic benefits of proper event management, but few studies have been carried out to assess the social and environmental impact of special events in a location. Since events have a huge impact on the environment and combined with the current awareness of climate change, events can no longer be delayed to become sustainable. In this context, the model for developing sustainable event organisations is analysed, which is based on mentoring and educating event organisers to change their way of thinking and implement sustainability at the top of the event management agenda, with the ultimate aim of solving the environmental issue of concern to society. Finally, a positioning is made on consumer attitudes towards the sustainable events organisation development model and how current values of green consumer purchasing behaviour are positively associated with favourable evaluations of green organisational performance. In this essay, quantitative research was conducted through the distribution of questionnaires aimed at investigating the opinions of individuals regarding the environmental impact of the events. The questionnaire was distributed and completed electronically through the Google forms platform and was answered by 87 people. The main findings reported are that the sample considers that all types of events have an impact on the environment in various ways such as for example the consumption of large amounts of energy and water Although on the other hand it can contribute to the utilization of unused resources. As can be seen from the results, it is also considered that the organization's concern for the environmental impact should be great, especially in relation to the recycling of waste and the consumption of resources, but also in relation to the choice of suppliers. Finally, a particularly important factor emerges is the accumulation of waste, single-use plastics and the destruction of the natural environment as the main factors for the burden on the environment from the events.en
heal.languageΕλληνικάel
heal.languageGreeken
heal.academicPublisherΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ (ΣΕΔΟ), Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων και Τουρισμούel
heal.academicPublisherΗ.Μ.U, School of Management and Economic Sciences (SMES), Business Administration and Tourism Dept.en
heal.titleΣτάσεις και αντιλήψεις καταναλωτών για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των εκδηλώσεων.el
heal.titleConsumer attitudes and perceptions of the environmental impact of events.en
heal.typeΠτυχιακή Εργασίαel
heal.typeBachelor thesisen
heal.keywordδιαχείριση εκδήλωσης, περιβαλλοντική επίπτωση, συμπεριφορά καταναλωτήel
heal.keywordevent management, environmental impact, consumer behavioren
heal.accessfreeel
heal.advisorNameΑπλαδάς, Γεώργιοςel
heal.advisorNameApladas, Georgiosen
heal.academicPublisherIDΕΛ.ΜΕ.ΠΑ. Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιοel
heal.academicPublisherIDΗ.Μ.U Hellenic Mediterranean University‎en
heal.fullTextAvailabilitytrueel
tcd.distinguishedfalseel
tcd.surveyfalseel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail
Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States