Εταιρική κοινωνική ευθύνη για τουριστικές επιχειρήσεις - Γενική δομή και καλά παραδείγματα. Ποια δεδομένα πρέπει να συλλεχθούν. Πώς πρέπει να οργανωθούν σε δείκτες.
Corporate social responsibility for tourism enterprises - General structure and good examples. What data should be collected. How to organize in indexes.
Abstract
Η συγκεκριμένη εργασία, έχει ως θεματολογία της την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη
(ΕΚΕ) στον τουριστικό κλάδο. Πρόκειται για μια πτυχή του τουριστικού τομέα
αρκετά αναδεικνυόμενη τα τελευταία χρόνια, η οποία συνεισφέρει στην
ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων, δίνοντας το δικαίωμα σε αυτές να
προβάλλουν το θετικό τους κοινωνικό πρόσωπο. Στόχος της συγκεκριμένης
εργασίας είναι η ανάλυση του ορισμού της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης,
προκειμένου να γίνουν κατανοητές όλες οι εκφάνσεις της στον αναγνώστη της
παρούσας εργασίας. Στη συνέχεια, θα παρατεθούν χρήσιμα στοιχεία σχετικά με τον
τουριστικό κλάδο, σχετικά με την παρουσία του αναφορικά με το περιβάλλον, την
κοινωνία και τον άνθρωπο, επικεντρώνοντας το ενδιαφέρον στα θετικά και τα
αρνητικά. Έπειτα, θα γίνουν γνωστές οι πρακτικές ΕΚΕ στις οποίες προβαίνουν
επιχειρήσεις του τουριστικού κλάδου, επεξηγώντας τα κίνητρα πίσω από αυτές, τον
τρόπο με τον οποίο γίνονται και τα οφέλη αυτών των πρακτικών στις επιχειρήσεις.
Επίσης, θα γίνει συζήτηση και για τον αντίλογο ενάντια της ΕΚΕ, που σύμφωνα με
πολλούς πρόκειται ουσιαστικά για εργαλείο μάρκετινγκ, το οποίο χειραγωγείται
από τις εταιρείες στο κυνήγι της επίδειξης μιας πλαστής καλής εικόνες προς τον
κοινωνικό περίγυρο. Στη συνέχεια, θα παρατεθούν παραδείγματα από την ελληνική
τουριστική βιομηχανία, και συγκεκριμένα από ελληνικά ξενοδοχεία και εταιρείες
μεταφοράς τουριστών, έτσι ώστε να γίνουν γνωστές οι συνήθεις πρακτικές που
εφαρμόζονται πάνω στην ΕΚΕ. Τέλος, θα εξαχθούν κάποια συμπεράσματα και θα
γίνουν προτάσεις για το μέλλον.
Πιο περιεκτικά, η παρούσα εργασία έχει την εξής διάρθρωση:
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1Ο: Ανάλυση του όρου Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη, ιστορική αναδρομή,
ορισμός, που εφαρμόζεται, προβληματισμοί επ’ αυτού.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2ο: Ανάλυση της λειτουργίας της τουριστικής βιομηχανίας, αρνητικός και
θετικός αντίκτυπος της συγκεκριμένης βιομηχανίας στην κοινωνία και το
περιβάλλον, βιώσιμη ανάπτυξη και τουρισμός.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3ο: ΕΚΕ και τουρισμός, πως εφαρμόζονται πρακτικές ΕΚΕ στον
συγκεκριμένο βιομηχανικό κλάδο, σε ποιες πτυχές των επιχειρήσεων αναφέρεται,
ποιες είναι οι ενδιαφερόμενες μεριές, ποιες οι μελλοντικές τάσεις.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4ο: Τυπικά παραδείγματα πρακτικών ΕΚΕ από ελληνικές επιχειρήσεις
που δραστηριοποιούνται στον τουριστικό τομέα.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5ο: Συμπεράσματα και προτάσεις αναφορικά με την ΕΚΕ στην τουριστική
Βιομηχανία.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ This thesis focuses on the topic of the Corporate Social Responsibility (CSR) on the
tourism sector. CSR is an aspect of the tourism sector widely projected over the last
years, which contributes to the competitiveness of businesses, enabling them to
demonstrate their positive face. Objective of this current thesis is to analyze the
term Corporate Social Responsibility, in order to better understand all it’s aspects to
the reader. Next, some valuable facts and figures will be presented, regarding
tourism, it’s relationship with the environment, the society and the humans,
focusing on the positives and negatives of this relationship. Afterwards, some of the
most known methods of CSR will be explained, which many businesses of the
tourism sector resort to, explaining all the motives behinds those methods, the way
they are implemented and their benefits to the businesses.
Furthermore, there will be some discussion conducted and some debate over the
pros and cons of CSR, which, according to many is no more that another marketing
tool, that is being manipulated from the companies in the chase of a fake nice profile
towards the society. Moreover, some examples of CSR in the Greek tourism sector
will be given, and specifically from Greek hotels and transport companies so as the
usual methods regarding CSR are universally understood. Finally, some conclusions
will be drawn and some suggestions regarding the future will be given.
On a short notice, this current thesis comprises of the following chapters:
CHAPTER 1: Analysis of the term Corporate Social Responsibility, historical
background, definition, areas of implementation, doubt over it’s use.
CHAPTER 2: Analysis of the function of the tourism sector, positive and negative
impact of this specific industry on the society and the environment, sustainable
development, and tourism.
CHAPTER 3: CSR and tourism, ways of implementing CSR methods on the tourism
businesses, aspects of a business that are affected, explanation of all the
stakeholders, future trends.
CHAPTER 4: Typical examples of CSR methods from Greek businesses which have
activities on the tourism sector.
CHAPTER 5: Conclusions and Suggestions regarding CSR in tourism
BIBLIOGRAPHY.
Collections
The following license files are associated with this item:
This website uses cookies to ensure you get the best browsing experience.
Continue
More info