Εμφάνιση απλής εγγραφής

The department of Social Work of the Hellenic Mediterranean University as a safe space for people who are a part of the LGBTQ+ community - The perceptions of LGBTQ+ students.

Στοιχεία Dublin Core

dc.creatorΚαντούρου, Βασιλειάνναel
dc.creatorΚαραλίγκα, Βασιλικήen
dc.creatorKantourou, Vasileiannaen
dc.creatorKaraligka, Vasilikiel
dc.date.accessioned2023-07-19T09:50:22Z
dc.date.available2023-07-19T09:50:22Z
dc.date.issued2023-07-18
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12688/10674
dc.description.abstractΣτην παρούσα έρευνα προσπαθήσαμε να αποτυπώσουμε τις εμπειρίες και τις απόψεις των ΛΟΑΤΚΙ+ φοιτητών και φοιτητριών του τμήματος Κοινωνικής Εργασίας του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου σχετικά με το αν αυτό αποτελεί ή όχι ασφαλή χώρο γι αυτά τα άτομα, μέσω μιας ποιοτικής έρευνας. Σκοπός της μελέτης είναι η διερεύνηση, του αν και σε ποιο βαθμό το περιβάλλον του τμήματος αποτελεί έναν ασφαλή χώρο για αυτούς/ές. Η έρευνα εστίασε στους παράγοντες που συντελούν ή παρεμποδίζουν την ύπαρξη ενός ασφαλούς χώρου, καθώς επίσης και στις επιπτώσεις που έχει αυτό στα άτομα. Η πτυχιακή αποτελείται από δυο μέρη: το θεωρητικό και το ερευνητικό. Στο θεωρητικό μέρος αναλύεται ο ορισμός του safe space, η σημασία ύπαρξής του και οι παράγοντες που συμβάλουν στην δημιουργία του. Ακόμη αναλύονται οι έννοιες της σεξουαλικής ταυτότητας, της διαχείρισης ορατότητάς της και της διαχείρισης ταυτότητας φύλου. Αναφέρονται οι παράγοντες και τα αποτελέσματα διαχείρισης ορατότητας ΛΟΑΤΚ σεξουαλικής ταυτότητας και το coming out. Παρουσιάζεται η ομοφοβία στον πανεπιστημιακό και σχολικό χώρο, οι τρόποι αντιμετώπισής της και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα στην εκπαίδευση. Τέλος γίνεται αναφορά σε ερευνητικά δεδομένα σχετικά με τα ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα στην δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση. Η έρευνα είναι ποιοτική καθώς διερευνούνται οι απόψεις των κοινωνικών υποκειμένων σχετικά με μία κατάσταση που τα αφορά και στόχος είναι να καταγραφούν αυτές οι απόψεις και να διερευνηθεί το πώς έχουν σχηματιστεί. Ως μέθοδος συλλογής δείγματος χρησιμοποιήθηκε κυρίως το κάλεσμα μέσω μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Χρησιμοποιήσαμε ακόμη και τη μέθοδο της χιονοστιβάδας (snowball sampling), κατά την οποία το δείγμα ξεκινά από κάποιους/ες συμμετέχοντες/συμμετέχουσες οι οποίοι μας φέρνουν έπειτα σε επαφή και με άλλα άτομα που πληρούν τα κριτήρια συμμετοχής στην έρευνα. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 21 φοιτητές και φοιτήτριες του τμήματος της Κοινωνικής Εργασίας του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου και τα κριτήρια επιλογής δείγματος, είναι να αυτοπροσδιορίζεται ο/η ερωτώμενος/η ως μέλος της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας και να φοιτά στο τμήμα Κοινωνικής Εργασίας του ΕΛΜΕΠΑ. Από την έρευνα προκύπτει ότι το τμήμα αποτελεί έναν ασφαλή χώρο για 6 τους ΛΟΑΤΚΙ+ φοιτητές και φοιτήτριες. Φάνηκε ότι οι φοιτητές και οι φοιτήτριες, οι καθηγητές και καθηγήτριες και μερικά από τα μαθήματα του προγράμματος σπουδών διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στο αίσθημα ασφάλειας που νιώθουν τα ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα. Όσο υπάρχει ένα κλίμα υποστήριξης και αποδοχής από τους/τις εκπαιδευτικούς και τους/τις φοιτητές/τριες, τότε τα ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα μπορούν να αισθάνονται άνετα, με αποτέλεσμα να τους δοθεί η ευκαιρία να ανακαλύψουν τον εαυτό τους. Τέλος οι ίδιοι οι ΛΟΑΤΚΙ+ φοιτητές και φοιτήτριες εξέφρασαν κάποιους προβληματισμούς τους και κάποιες προτάσεις που, κατά την γνώμη τους, θα έκαναν το τμήμα Κοινωνικής Εργασίας ένα ακόμη πιο ασφαλές μέρος γι αυτά. Ακολουθεί συζήτηση των αποτελεσμάτων και καταγράφονται τα συμπεράσματα.el
dc.description.abstractThis qualitative study explores the perceptions of LGBTQ+ students of the department of Social Work of the Hellenic Mediterranean University as a safe space. More specifically, it focuses on factors that help or hinder the safe-space-climate and how this affects LGBTQ+ students. Participants were recruited through social work students’ Facebook page and through snowball sampling. The sample was 21 students of the department of Social Work of the Hellenic Mediterranean University, who self-identified as members of the LGBTQ+ community. Findings indicate that the Department of Social Work is a safe space for LGBTQ+ students. The students, the faculty and certain courses in the curriculum play a significant role when it comes to LGBTQ+ students’ sense of safety within the Department. Still, LGBTQ+ students raised some concerns and offered suggestions that would help make the Department of Social Work a safer place.en
dc.languageΕλληνικάel
dc.languageGreeken
dc.publisherΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ (ΣΕΥ), Τμήμα Κοινωνικής Εργασίαςel
dc.publisherΗ.Μ.U, School of Health Sciences (SHS), Social Work Dept.en
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.titleΤο τμήμα Κοινωνικής Εργασίας ως safe space (ασφαλής χώρος) για άτομα που ανήκουν στην ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα - Οι απόψεις φοιτητών/φοιτητριών που ανήκουν στην ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα.el
dc.titleThe department of Social Work of the Hellenic Mediterranean University as a safe space for people who are a part of the LGBTQ+ community - The perceptions of LGBTQ+ students.en

Στοιχεία healMeta

heal.creatorNameΚαντούρου, Βασιλειάνναel
heal.creatorNameΚαραλίγκα, Βασιλικήen
heal.creatorNameKantourou, Vasileiannaen
heal.creatorNameKaraligka, Vasilikiel
heal.publicationDate2023-07-18
heal.identifier.primaryhttp://hdl.handle.net/20.500.12688/10674
heal.abstractΣτην παρούσα έρευνα προσπαθήσαμε να αποτυπώσουμε τις εμπειρίες και τις απόψεις των ΛΟΑΤΚΙ+ φοιτητών και φοιτητριών του τμήματος Κοινωνικής Εργασίας του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου σχετικά με το αν αυτό αποτελεί ή όχι ασφαλή χώρο γι αυτά τα άτομα, μέσω μιας ποιοτικής έρευνας. Σκοπός της μελέτης είναι η διερεύνηση, του αν και σε ποιο βαθμό το περιβάλλον του τμήματος αποτελεί έναν ασφαλή χώρο για αυτούς/ές. Η έρευνα εστίασε στους παράγοντες που συντελούν ή παρεμποδίζουν την ύπαρξη ενός ασφαλούς χώρου, καθώς επίσης και στις επιπτώσεις που έχει αυτό στα άτομα. Η πτυχιακή αποτελείται από δυο μέρη: το θεωρητικό και το ερευνητικό. Στο θεωρητικό μέρος αναλύεται ο ορισμός του safe space, η σημασία ύπαρξής του και οι παράγοντες που συμβάλουν στην δημιουργία του. Ακόμη αναλύονται οι έννοιες της σεξουαλικής ταυτότητας, της διαχείρισης ορατότητάς της και της διαχείρισης ταυτότητας φύλου. Αναφέρονται οι παράγοντες και τα αποτελέσματα διαχείρισης ορατότητας ΛΟΑΤΚ σεξουαλικής ταυτότητας και το coming out. Παρουσιάζεται η ομοφοβία στον πανεπιστημιακό και σχολικό χώρο, οι τρόποι αντιμετώπισής της και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα στην εκπαίδευση. Τέλος γίνεται αναφορά σε ερευνητικά δεδομένα σχετικά με τα ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα στην δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση. Η έρευνα είναι ποιοτική καθώς διερευνούνται οι απόψεις των κοινωνικών υποκειμένων σχετικά με μία κατάσταση που τα αφορά και στόχος είναι να καταγραφούν αυτές οι απόψεις και να διερευνηθεί το πώς έχουν σχηματιστεί. Ως μέθοδος συλλογής δείγματος χρησιμοποιήθηκε κυρίως το κάλεσμα μέσω μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Χρησιμοποιήσαμε ακόμη και τη μέθοδο της χιονοστιβάδας (snowball sampling), κατά την οποία το δείγμα ξεκινά από κάποιους/ες συμμετέχοντες/συμμετέχουσες οι οποίοι μας φέρνουν έπειτα σε επαφή και με άλλα άτομα που πληρούν τα κριτήρια συμμετοχής στην έρευνα. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 21 φοιτητές και φοιτήτριες του τμήματος της Κοινωνικής Εργασίας του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου και τα κριτήρια επιλογής δείγματος, είναι να αυτοπροσδιορίζεται ο/η ερωτώμενος/η ως μέλος της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας και να φοιτά στο τμήμα Κοινωνικής Εργασίας του ΕΛΜΕΠΑ. Από την έρευνα προκύπτει ότι το τμήμα αποτελεί έναν ασφαλή χώρο για 6 τους ΛΟΑΤΚΙ+ φοιτητές και φοιτήτριες. Φάνηκε ότι οι φοιτητές και οι φοιτήτριες, οι καθηγητές και καθηγήτριες και μερικά από τα μαθήματα του προγράμματος σπουδών διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στο αίσθημα ασφάλειας που νιώθουν τα ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα. Όσο υπάρχει ένα κλίμα υποστήριξης και αποδοχής από τους/τις εκπαιδευτικούς και τους/τις φοιτητές/τριες, τότε τα ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα μπορούν να αισθάνονται άνετα, με αποτέλεσμα να τους δοθεί η ευκαιρία να ανακαλύψουν τον εαυτό τους. Τέλος οι ίδιοι οι ΛΟΑΤΚΙ+ φοιτητές και φοιτήτριες εξέφρασαν κάποιους προβληματισμούς τους και κάποιες προτάσεις που, κατά την γνώμη τους, θα έκαναν το τμήμα Κοινωνικής Εργασίας ένα ακόμη πιο ασφαλές μέρος γι αυτά. Ακολουθεί συζήτηση των αποτελεσμάτων και καταγράφονται τα συμπεράσματα.el
heal.abstractThis qualitative study explores the perceptions of LGBTQ+ students of the department of Social Work of the Hellenic Mediterranean University as a safe space. More specifically, it focuses on factors that help or hinder the safe-space-climate and how this affects LGBTQ+ students. Participants were recruited through social work students’ Facebook page and through snowball sampling. The sample was 21 students of the department of Social Work of the Hellenic Mediterranean University, who self-identified as members of the LGBTQ+ community. Findings indicate that the Department of Social Work is a safe space for LGBTQ+ students. The students, the faculty and certain courses in the curriculum play a significant role when it comes to LGBTQ+ students’ sense of safety within the Department. Still, LGBTQ+ students raised some concerns and offered suggestions that would help make the Department of Social Work a safer place.en
heal.languageΕλληνικάel
heal.languageGreeken
heal.academicPublisherΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ (ΣΕΥ), Τμήμα Κοινωνικής Εργασίαςel
heal.academicPublisherΗ.Μ.U, School of Health Sciences (SHS), Social Work Dept.en
heal.titleΤο τμήμα Κοινωνικής Εργασίας ως safe space (ασφαλής χώρος) για άτομα που ανήκουν στην ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα - Οι απόψεις φοιτητών/φοιτητριών που ανήκουν στην ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα.el
heal.titleThe department of Social Work of the Hellenic Mediterranean University as a safe space for people who are a part of the LGBTQ+ community - The perceptions of LGBTQ+ students.en
heal.typeΠτυχιακή Εργασίαel
heal.typeBachelor thesisen
heal.keywordσεξουαλική ταυτότητα, σεξουαλικός προσανατολισμός, ομοφυλοφιλία, ΛΟΑΤ κοινότητα, εκπαίδευσηel
heal.keywordsexual identity, sexual orientation, homosexuality, LGBT community, educationen
heal.accessfreeel
heal.advisorNameΠαπαδάκη, Βασιλείαel
heal.advisorNamePapadaki, Vasileiaen
heal.academicPublisherIDΕΛ.ΜΕ.ΠΑ. Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιοel
heal.academicPublisherIDΗ.Μ.U Hellenic Mediterranean University‎en
heal.fullTextAvailabilitytrueel
tcd.distinguishedfalseel
tcd.surveyfalseel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail
Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States