Ο ρόλος της τεχνητής νοημοσύνης στην οργάνωση και διοίκηση επιχειρήσεων.
The impact of artificial intelligence on business management.
Abstract
Η τεχνητή νοημοσύνη σε συνδυασμό με άλλες τεχνολογίες ψηφιακού μετασχηματισμού, μπορεί να προσφέρει στις επιχειρήσεις πολλές ευκαιρίες και δυνατότητες ώστε να μεταμορφώσουν τις δραστηριότητές τους και να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Ο σκοπός της εργασίας είναι η διερεύνηση του ρόλου της τεχνητής νοημοσύνης στον επιχειρηματικό τομέα, εστιάζοντας στις μετασχηματιστικές δυνατότητες, τις επιπτώσεις και τις προκλήσεις της. Αρχικά, αναλύονται οι βασικές έννοιες της τεχνητής νοημοσύνης και παρουσιάζονται μερικές πρακτικές εφαρμογές σε κρίσιμους τομείς της διοίκησης και οργάνωσης επιχειρήσεων, όπως στο μάρκετινγκ, στην εφοδιαστική αλυσίδα, στην διαχείριση ανθρώπινων πόρων, στην αυτοματοποίηση, και στην επιχειρηματική ευφυία. Στη συνέχεια, αναλύονται τα βασικά οφέλη, οι αδυναμίες, τα προβλήματα και οι προκλήσεις σχετικά με την εφαρμογή της, καθώς επίσης και διάφορα ζητήματα ηθικής και εμπιστοσύνης γύρω από τη χρήση της. Τέλος αναλύουμε το ψηφιακό περιβάλλον της Ευρωπαϊκής Ένωσης και την υιοθέτηση τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης σε επίπεδο επιχειρήσεων και σε επίπεδο χώρας, μέσω του Δείκτη Ψηφιακής Οικονομίας και Κοινωνίας (Digital Economy and Society Index, DESI). Η ανάλυση δείχνει ότι η υιοθέτηση τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης είναι ακόμα μικρή, σε ποσοστό 29% για μεγάλες επιχειρήσεις και μόλις 7% για μικρομεσαίες. Μερικοί από τους παράγοντες που παίζουν καθοριστικό ρόλο στην ενεργοποίηση και ενίσχυση της υιοθέτησης προηγμένων τεχνολογιών, περιλαμβάνουν την διαθεσιμότητα εξειδικευμένου προσωπικού με προηγμένες ψηφιακές δεξιότητες και την αντιμετώπιση ζητημάτων ηθικής και προστασίας δεδομένων. Artificial intelligence in combination with other digital transformation technologies offers the ability to transform their business operations and gain a competitive advantage.
The purpose of this thesis is to explore the role of artificial intelligence in the business domain, focusing on its transformative potential, implications and challenges. First, we analyze the basic concepts of artificial intelligence and we present some applications in the areas of management and business organizations, including marketing, supply chain, human resource management, automation and business intelligence. Then, we analyze the benefits, weaknesses, problems and challenges related to artificial intelligence, as well as various ethical and trust issues about its use. Finally, we analyze the digital environment of the European Union and the adoption of artificial intelligence technologies at industry- and country-level, based on the Digital Economy and Society Index (DESI). The analysis shows that the adoption of artificial technologies is still low, at about 29% for large enterprises and only 7% for small-to-medium enterprises. The key factors to enable and enhance the integration of advanced technologies, include the availability of highly skilled personnel and the creation of legislation to address ethical and privacy issues.
Collections
The following license files are associated with this item:
This website uses cookies to ensure you get the best browsing experience.
Continue
More info