Το Viral Marketing και η εξέλιξή του στα πλαίσια του Μάρκετινγκ μέσω κινητών συσκευών (Mobile Marketing)
Viral Marketing and its development within Marketing via mobile devices (Mobile Marketing)
Date
2016-05-18Author
Μπεζάνη, Άννα
Bezani, Anna
Καλαρούτη, Ελισάβετ
Kalarouti, Elisavet
Λιάτση, Λαμπρινή
Liatsi, Lamprini
Metadata
Show full item recordAbstract
H παρούσα εργασία ασχολείται με την έννοια του viral marketing, μια πολύ αποτελεσματική μέθοδο προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών, η οποία εφαρμόζεται συχνά από μεγάλες και μικρές επιχειρήσεις, άλλοτε λιγότερο και άλλοτε περισσότερο αποτελεσματικά. Το viral marketing αποσκοπεί στη δημιουργία «θορύβου» (buzz) γύρω από την επιχείρηση ή το προϊόν που προωθεί η εκάστοτε επιχείρηση, ο οποίος επιτυγχάνεται με την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών και την διανομή δωρεάν ποιοτικών πληροφοριών ή εφαρμογών μέσω χρήσης νέων τεχνολογιών όπως το mobile marketing. Στην πτυχιακή αυτή θα αναλυθεί το Viral Marketing αλλά και το mobile marketing ως μέσο με το οποίο μπορεί να υλοποιείται το viral marketing τα εργαλεία του, τα χαρακτηριστικά του, τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του και πως όλα αυτά συνδέονται και λειτουργούν στο πλαίσιο προώθησης των προϊόντων από εταιρείες πως αυτές μπορούν να χρησιμοποιήσουν όλα τα διαθέσιμα εργαλεία του Viral marketing προκειμένου να κερδίσουν νέα μερίδια αγοράς, αναγνωρισιμότητα αλλά και ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Tέλος θα παρουσιαστούν διάφορες μελέτες περίπτωσης από εταιρείες που έχουν εφαρμόσει επιτυχημένες εκστρατείες viral marketing. This thesis deals with viral marketing, a very effective method for promoting products and services, used by many enterprises, sometimes effectively, sometimes not. Viral marketing designed to create 'buzz' around a business or a product that promotes the firm, which is achieved by providing quality services and free distribution of quality information or applications through use of new technologies such as mobile marketing.
This thesis will analyze the significance of Viral Marketing and Mobile Marketing as well as its successful implementation using viral marketing tools, its characteristics, its advantages and disadvantages. Moreover, the connection between viral and mobile marketing and the way these are connected and cooperate will be discussed. Viral marketing is a mean of winning new market shares, brand awareness and competitive advantages. Finally, several case studies of companies that have implemented successful campaigns of viral marketing will be presented.
Collections
The following license files are associated with this item:
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Application of the tools of e-marketing by tourism enterprises in Greece. Degree of use and evaluating the possibilities of e-marketing.
T.E.I. of Crete, School of Management and Economics (SDO), Department of Marketing (in Ierapetra)
Authors: Chaireti, Eleni
Thesis advisor: Tsiotsou, Rodoula
Publication Date: 22-12-2009 -
Study of the technique of affiliate marketing, the present and the future of marketing.
T.E.I. of Crete, School of Management and Economics (SDO), Department of Marketing (in Ierapetra)
Authors: Oikonomopoulou, Christina; Fampiola, Nikola
Thesis advisor: Panagiotakis, Konstantinos
Publication Date: 22-10-2012It is a fact that in recent years, rapid developments in telecommunications and information technology led to the development of networks and especially the prevalence of the Internet. Commercial use of the internet has ... -
Marketing plan of a small and medium Greek enterprise: marketing services case.
T.E.I. of Crete, School of Management and Economics (SDO), Departement of Business Administration
T.E.I. of Crete, School of Management and Economics (SDO), Department of Business Administration (in Heraklion)
Authors: Kornelaki, Sofia
Thesis advisor: Kotsyfos, Nikolaos
Publication Date: 26-06-2012
This website uses cookies to ensure you get the best browsing experience.
Continue
More info