Χωρικός ήχος σε περιβάλλον X3D.
Spatial sound in the X3D environment.
Abstract
Ο Χωρικός ήχος έχει σημαντικό ρόλο στα Web3D περιβάλλοντα, λόγο των σκηνών υψηλού ρεαλισμού που παρέχει. Τελευταία έγιναν προσπάθειες εστιασμένες στην επέκταση του X3D/X3DOM μέσα από τα χαρακτηριστικά του χωρικού ήχου. Η δημοσίευση αυτή παρουσιάζει μια νέα μέθοδο για την εισαγωγή της σύνθεσης του χωρικού ήχου στο πλαίσιο του X3DOM, βάση της προδιαγραφής του X3D και του Web Audio API. Η προτεινόμενη μέθοδος ενσωματώνει την εισαγωγή των βελτιωμένων ηχητικών κόμβων (nodes) για το X3DOM που προέρχονται από την εκτέλεση των πρότυπων χαρακτηριστικών του X3D, εμπλουτισμένα με πρόσθετα χαρακτηριστικά από το Web Audio API. Επιπλέον, μερικά παραδείγματα-σενάρια αναπτύχθηκαν για την αξιολόγηση αυτής της προσέγγισης. Τα εκτελεσμένα παραδείγματα καθιέρωσαν την επίτευξη της εγγραφής νέων κόμβων στο X3DOM, με χαρακτηριστικά χωρικού ήχου σε Web3D εικονικούς κόσμους. Spatial sound has a conceptual role in the Web3D environments, due to highly realism scenes that can provide. Lately the efforts are concentrated on the extension of the X3D/X3DOM through spatial sound attributes. This paper presents a novel method for the introduction of spatial sound components in the X3DOM framework, based on X3D specification and Web Audio API. The proposed method incorporates the introduction of enhanced sound nodes for X3DOM which are derived by the implementation of the X3D standard components, enriched with accessional features of Web Audio API. Moreover, several examples-scenarios developed for the evaluation of our approach. The implemented examples established the achievability of new registered nodes in X3DOM, for spatial sound characteristics in Web3D virtual worlds.
Collections
The following license files are associated with this item:
This website uses cookies to ensure you get the best browsing experience.
Continue
More info