Εμφάνιση απλής εγγραφής

Examining the mental health of nursing graduates during their internship.

Στοιχεία Dublin Core

dc.creatorΚλάψα, Ελένηel
dc.creatorΠαπουτσάκη, Σταυρούλαel
dc.creatorKlapsa, Elenien
dc.creatorPapoutsaki, Stavroulaen
dc.date.accessioned2020-05-04T09:08:29Z
dc.date.available2020-05-04T09:08:29Z
dc.date.issued2020-05-03
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12688/9409
dc.description.abstractΕΙΣΑΓΩΓΗ:Η νοσηλευτική θεωρείται ένα από τα πιο δύσκολα και αλτρουιστικά επαγγέλματα που υπάρχουν., Το κάθε εκπαιδευτικό ίδρυμα έχει θεσπίσει την Πρακτική Άσκηση (ΠΑ), για να μπορέσουν οι φοιτητές να ενταχθούν καλύτερα ως νοσηλευτές στο περιβάλλον του νοσοκομείου. ΣΚΟΠΟΣ: Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η διερεύνηση της ψυχικής υγείας των φοιτητών νοσηλευτικής οι οποίοι, κατά την πρακτική τους άσκηση, πέρασαν από δύσκολα τμήματα και πως επηρεάστηκαν από δύσκολα περιστατικά που ενδεχομένως βίωσαν. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ: Για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος της ποσοτικής διερεύνησης, δηλαδή θα πραγματοποιηθεί μια συγχρονική μελέτη παρατήρησης όπου το ερωτηματολόγιο συμπληρώθηκε από τους συμμετέχοντες αφού ενημερωθούν για το σκοπό της έρευνας. Για την συγκέντρωση ικανοποιητικού αριθμού ερωτηματολογίων χρησιμοποιήθηκε η δειγματοληψία ευκολίας η οποία επιτρέπει τη χρησιμοποίηση όλων των υποκειμένων που είναι διαθέσιμα. Η έρευνα έγινε στο τμήμα Νοσηλευτικής του Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος (ΤΕΙ) Ηρακλείου Κρήτης. Έγινε προσπάθεια εύρεσης των συμμετεχόντων από μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, email) και από το χώρο του ΤΕΙ. Συλλέχτηκαν απαντήσεις με τη δημιουργία του ερωτηματολόγιου μέσω των Φορμών (Form) που προσφέρει το Google Docs. Έγινε επίσης προσπάθεια εύρεσης των συμμετεχόντων από γνωστούς και μη σε διάφορα μέρη όπως καφετέριες, χώρους εστίασης κλπ. αλλά και από το χώρο του ΤΕΙ. Για την διερεύνηση του άγχους, του στρες και της κατάθλιψης χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο DASS42 (Depression Anxiety Stress Scale), ένα ερωτηματολόγιο αυτοαναφοράς. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Στην παρούσα ερευνά έλαβαν μέρος 100 άτομα, εκ των οποίων το 80% ήταν γυναίκες και το 20% άνδρες. Το 86% ανήκε στην ηλικιακή ομάδα 18-25 ετών. Το 81% ανέφεραν ότι ήταν άγαμοι και το μεγαλύτερο ποσοστό από αυτούς (55%) μένουν με τους γονείς τους ενώ το 36% μένουν μονοί τους. Επίσης η ερευνά έδειξε ότι οι περισσότεροι φοιτητές κάνουν την Πρακτική τους και το 8οεξάμηνο σπουδών (39%) και οι αμέσως επόμενοι στο 10ο(32%). Ο φόβος για λάθος είναι αυτό που δημιουργεί μεγαλύτερο άγχος στους φοιτητές, ενώ κάποια μορφή κατάθλιψης εμφάνισε ποσοστό 26%, κάποια αγχώδη διαταραχή εμφάνισε το 39% και στρες το 30%. Οι γυναίκες είναι αυτές που εμφανίζουν υψηλότερο σκορ άγχους, στρες και κατάθλιψης. Στατιστικά σημαντική συσχέτιση φαίνεται να υπάρχει με την ηλικία και την καταθλιπτική συμπτωματολογία (p=0,000) και το άγχος (p=0,026). Όσοι ήταν από την φύση τους αγχώδεις εμφάνισαν σε μεγαλύτερο βαθμό καταθλιπτική συμπτωματολογία (p=0,022), άγχος (p=0,013) και στρες (p=0,012). Η οικονομική κατάσταση σχετίζεται στατιστικά σημαντικά με την εμφάνιση άγχους (p=0,000), ενώ η επαφή με ασθενείς που απεβίωσαν σχετίστηκε επίσης με την κατάθλιψη (p=0,037) και το στρες (p=0,045). Η χρήση μηχανημάτων τεχνολογίας προκαλεί άγχος (p=0,031), στρες (p=0,000) και κατάθλιψη(p=0,001). Οι διαπροσωπικές σχέσεις των φοιτητών με τους επαγγελματίες υγείας με τους οποίους έρχονται σε επαφή κατά την διάρκεια της πρακτικής τους άσκησης αποδείχτηκε από την παρούσα μελέτη ότι τους προκαλεί άγχος (p=0,011) και στρες (p=0,004) με στατιστικά σημαντική συσχέτιση. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ: Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, παραπάνω από το μέσο όρο των φοιτητών έχουν εμφανίσει κάποιου βαθμού κατάθλιψη, άγχος και έντονο στρες κατά την διάρκεια της Πρακτικής, και το μεγαλύτερο ποσοστό από αυτούς ήταν γυναίκες. Φαίνεται ότι οι νεότεροι σε ηλικία φοιτητές ήταν πιο επιρρεπής στην εμφάνιση κατάθλιψης, άγχους και εντόνου στρες. Επίσης, φαίνεται πως η έλλειψη εμπειρίας και η επαγγελματική αποκατάσταση επηρεάζει την ψυχική υγειά των φοιτητών.el
dc.description.abstractINTRODUCTION: Nursing is considered one of the most challenging and altruistic professions available. Each educational institution has established Practical Training (PA) to enable students to better integrate as nurses into the hospital environment AIM: The purpose of this study was to investigate the mental health of nursing students who, during their practical training, went through difficult departments and were affected by difficult situations that they may have experienced. METHODOLOGY: Quantitative research was used to collect the data, ie a cross-sectional observational study where the questionnaire was completed by the participants after being informed about the purpose of the research. A convenience sampling method was used to obtain a sufficient number of questionnaires that allowed the use of all available subjects. The research was carried out in the Nursing Department of the Technological Educational Institute (TEI) of Heraklion, Crete. The participants tried to find the participants through social media (Facebook, email) and the TEI site. Responses were collected by creating the questionnaire through the Forms provided by Google Docs. There was also an effort to find the participants from known and unknown places such as cafes, restaurants etc. but also from the TEI area. DASS 42 (Depression Anxiety Stress Scale), a self-report questionnaire, was used to investigate anxiety, stress and depression. RESULTS: In this study 100 people participated, 80% of whom were women and 20% men. 86% belonged to the age group of 18-25 years. 81% reported being single and the majority (55%) staying with their parents while 36% staying alone. The survey also showed that most students do their internships in the 8th semester (39%) and immediately afterwards in the 10th (32%). Fear of mistake is what creates greater stress to students and some form of depression showed 26%, an anxiety disorder showed 39% and 30% stress. It is women who have higher scores of anxiety, stress and depression. There was a statistically significant correlation with age and depressive symptoms (p = 0.000) and anxiety (p = 0.026). Those who were by nature anxious were more likely to have depressive symptoms (p = 0.022), anxiety (p = 0.013) and stress (p = 0.012). The economic situation is significantly associated with the onset of anxiety (p = 0,000), while the contact with patients who died was also associated with depression (p = 0,037) and stress (p = 0,045). Using technology machinery causes anxiety (p = 0,031), stress (p = 0,000) and depression (p = 0,001). The interpersonal relationships of the students with the healthcare professionals that they come into contact with during their internships have been shown by this study to be statistically significant (p = 0.011) and stress (p = 0.004). CONCLUSIONS: According to the results, above average students have experienced some degree of depression, anxiety and stress during internships, and the majority of them were women. Younger students appeared to be more prone to depression, anxiety, and stress. It also seems that inexperience and occupational rehabilitation affect students' mental health.en
dc.languageΕλληνικάel
dc.languageGreeken
dc.publisherΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ (ΣΕΥ), Τμήμα Νοσηλευτικήςel
dc.publisherΗ.Μ.U, School of Health Sciences (SHS), Nursing Dept.en
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.titleΔιερεύνηση της ψυχικής υγείας των απόφοιτων της νοσηλευτικής στη διάρκεια της πρακτικής τους άσκησης.el
dc.titleExamining the mental health of nursing graduates during their internship.en

Στοιχεία healMeta

heal.creatorNameΚλάψα, Ελένηel
heal.creatorNameΠαπουτσάκη, Σταυρούλαel
heal.creatorNameKlapsa, Elenien
heal.creatorNamePapoutsaki, Stavroulaen
heal.publicationDate2020-05-03
heal.identifier.primaryhttp://hdl.handle.net/20.500.12688/9409
heal.abstractΕΙΣΑΓΩΓΗ:Η νοσηλευτική θεωρείται ένα από τα πιο δύσκολα και αλτρουιστικά επαγγέλματα που υπάρχουν., Το κάθε εκπαιδευτικό ίδρυμα έχει θεσπίσει την Πρακτική Άσκηση (ΠΑ), για να μπορέσουν οι φοιτητές να ενταχθούν καλύτερα ως νοσηλευτές στο περιβάλλον του νοσοκομείου. ΣΚΟΠΟΣ: Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η διερεύνηση της ψυχικής υγείας των φοιτητών νοσηλευτικής οι οποίοι, κατά την πρακτική τους άσκηση, πέρασαν από δύσκολα τμήματα και πως επηρεάστηκαν από δύσκολα περιστατικά που ενδεχομένως βίωσαν. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ: Για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος της ποσοτικής διερεύνησης, δηλαδή θα πραγματοποιηθεί μια συγχρονική μελέτη παρατήρησης όπου το ερωτηματολόγιο συμπληρώθηκε από τους συμμετέχοντες αφού ενημερωθούν για το σκοπό της έρευνας. Για την συγκέντρωση ικανοποιητικού αριθμού ερωτηματολογίων χρησιμοποιήθηκε η δειγματοληψία ευκολίας η οποία επιτρέπει τη χρησιμοποίηση όλων των υποκειμένων που είναι διαθέσιμα. Η έρευνα έγινε στο τμήμα Νοσηλευτικής του Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος (ΤΕΙ) Ηρακλείου Κρήτης. Έγινε προσπάθεια εύρεσης των συμμετεχόντων από μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, email) και από το χώρο του ΤΕΙ. Συλλέχτηκαν απαντήσεις με τη δημιουργία του ερωτηματολόγιου μέσω των Φορμών (Form) που προσφέρει το Google Docs. Έγινε επίσης προσπάθεια εύρεσης των συμμετεχόντων από γνωστούς και μη σε διάφορα μέρη όπως καφετέριες, χώρους εστίασης κλπ. αλλά και από το χώρο του ΤΕΙ. Για την διερεύνηση του άγχους, του στρες και της κατάθλιψης χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο DASS42 (Depression Anxiety Stress Scale), ένα ερωτηματολόγιο αυτοαναφοράς. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Στην παρούσα ερευνά έλαβαν μέρος 100 άτομα, εκ των οποίων το 80% ήταν γυναίκες και το 20% άνδρες. Το 86% ανήκε στην ηλικιακή ομάδα 18-25 ετών. Το 81% ανέφεραν ότι ήταν άγαμοι και το μεγαλύτερο ποσοστό από αυτούς (55%) μένουν με τους γονείς τους ενώ το 36% μένουν μονοί τους. Επίσης η ερευνά έδειξε ότι οι περισσότεροι φοιτητές κάνουν την Πρακτική τους και το 8οεξάμηνο σπουδών (39%) και οι αμέσως επόμενοι στο 10ο(32%). Ο φόβος για λάθος είναι αυτό που δημιουργεί μεγαλύτερο άγχος στους φοιτητές, ενώ κάποια μορφή κατάθλιψης εμφάνισε ποσοστό 26%, κάποια αγχώδη διαταραχή εμφάνισε το 39% και στρες το 30%. Οι γυναίκες είναι αυτές που εμφανίζουν υψηλότερο σκορ άγχους, στρες και κατάθλιψης. Στατιστικά σημαντική συσχέτιση φαίνεται να υπάρχει με την ηλικία και την καταθλιπτική συμπτωματολογία (p=0,000) και το άγχος (p=0,026). Όσοι ήταν από την φύση τους αγχώδεις εμφάνισαν σε μεγαλύτερο βαθμό καταθλιπτική συμπτωματολογία (p=0,022), άγχος (p=0,013) και στρες (p=0,012). Η οικονομική κατάσταση σχετίζεται στατιστικά σημαντικά με την εμφάνιση άγχους (p=0,000), ενώ η επαφή με ασθενείς που απεβίωσαν σχετίστηκε επίσης με την κατάθλιψη (p=0,037) και το στρες (p=0,045). Η χρήση μηχανημάτων τεχνολογίας προκαλεί άγχος (p=0,031), στρες (p=0,000) και κατάθλιψη(p=0,001). Οι διαπροσωπικές σχέσεις των φοιτητών με τους επαγγελματίες υγείας με τους οποίους έρχονται σε επαφή κατά την διάρκεια της πρακτικής τους άσκησης αποδείχτηκε από την παρούσα μελέτη ότι τους προκαλεί άγχος (p=0,011) και στρες (p=0,004) με στατιστικά σημαντική συσχέτιση. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ: Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, παραπάνω από το μέσο όρο των φοιτητών έχουν εμφανίσει κάποιου βαθμού κατάθλιψη, άγχος και έντονο στρες κατά την διάρκεια της Πρακτικής, και το μεγαλύτερο ποσοστό από αυτούς ήταν γυναίκες. Φαίνεται ότι οι νεότεροι σε ηλικία φοιτητές ήταν πιο επιρρεπής στην εμφάνιση κατάθλιψης, άγχους και εντόνου στρες. Επίσης, φαίνεται πως η έλλειψη εμπειρίας και η επαγγελματική αποκατάσταση επηρεάζει την ψυχική υγειά των φοιτητών.el
heal.abstractINTRODUCTION: Nursing is considered one of the most challenging and altruistic professions available. Each educational institution has established Practical Training (PA) to enable students to better integrate as nurses into the hospital environment AIM: The purpose of this study was to investigate the mental health of nursing students who, during their practical training, went through difficult departments and were affected by difficult situations that they may have experienced. METHODOLOGY: Quantitative research was used to collect the data, ie a cross-sectional observational study where the questionnaire was completed by the participants after being informed about the purpose of the research. A convenience sampling method was used to obtain a sufficient number of questionnaires that allowed the use of all available subjects. The research was carried out in the Nursing Department of the Technological Educational Institute (TEI) of Heraklion, Crete. The participants tried to find the participants through social media (Facebook, email) and the TEI site. Responses were collected by creating the questionnaire through the Forms provided by Google Docs. There was also an effort to find the participants from known and unknown places such as cafes, restaurants etc. but also from the TEI area. DASS 42 (Depression Anxiety Stress Scale), a self-report questionnaire, was used to investigate anxiety, stress and depression. RESULTS: In this study 100 people participated, 80% of whom were women and 20% men. 86% belonged to the age group of 18-25 years. 81% reported being single and the majority (55%) staying with their parents while 36% staying alone. The survey also showed that most students do their internships in the 8th semester (39%) and immediately afterwards in the 10th (32%). Fear of mistake is what creates greater stress to students and some form of depression showed 26%, an anxiety disorder showed 39% and 30% stress. It is women who have higher scores of anxiety, stress and depression. There was a statistically significant correlation with age and depressive symptoms (p = 0.000) and anxiety (p = 0.026). Those who were by nature anxious were more likely to have depressive symptoms (p = 0.022), anxiety (p = 0.013) and stress (p = 0.012). The economic situation is significantly associated with the onset of anxiety (p = 0,000), while the contact with patients who died was also associated with depression (p = 0,037) and stress (p = 0,045). Using technology machinery causes anxiety (p = 0,031), stress (p = 0,000) and depression (p = 0,001). The interpersonal relationships of the students with the healthcare professionals that they come into contact with during their internships have been shown by this study to be statistically significant (p = 0.011) and stress (p = 0.004). CONCLUSIONS: According to the results, above average students have experienced some degree of depression, anxiety and stress during internships, and the majority of them were women. Younger students appeared to be more prone to depression, anxiety, and stress. It also seems that inexperience and occupational rehabilitation affect students' mental health.en
heal.languageΕλληνικάel
heal.languageGreeken
heal.academicPublisherΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ (ΣΕΥ), Τμήμα Νοσηλευτικήςel
heal.academicPublisherΗ.Μ.U, School of Health Sciences (SHS), Nursing Dept.en
heal.titleΔιερεύνηση της ψυχικής υγείας των απόφοιτων της νοσηλευτικής στη διάρκεια της πρακτικής τους άσκησης.el
heal.titleExamining the mental health of nursing graduates during their internship.en
heal.typeΠτυχιακή Εργασίαel
heal.typeBachelor thesisen
heal.keywordψυχική υγειά, νοσηλευτής, νοσηλεύτρια, φοιτητής, άγχος, κατάθλιψη, πρακτική άσκησηel
heal.keywordmental health, nurse, university student, anxiety, depression, internshipen
heal.accessfreeel
heal.advisorNameΚαρτσωνάκη, Μαρίαel
heal.advisorNameKartsonaki, Mariaen
heal.advisorID.emailmarikartso@hmu.gr
heal.academicPublisherIDΕΛ.ΜΕ.ΠΑ. Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιοel
heal.academicPublisherIDΗ.Μ.U Hellenic Mediterranean University‎en
heal.fullTextAvailabilitytrueel
tcd.distinguishedfalseel
tcd.surveyfalseel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail
Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States