Οι δικτυώσεις και συνεργατικοί σχηματισμοί ως τρόποι δημιουργίας ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος για τις μικρές και ανεξάρτητες τυροκομικές γαλακτοκομικές επιχειρήσεις.
The networks and the partnership formations as ways of creating a competitive advantage for small and independent cheese-dairy products enterprises.
Date
2020-05-07Author
Μηλαθιανάκη, Μαρία
Μόσκιου, Αγγελική-Ευαγγελία
Milathianaki, Maria
Moskiou, Angeliki-Evangelia
Metadata
Show full item recordAbstract
Ο σκοπός της παρούσας πτυχιακής εργασίας, όπως μαρτυρά και ο τίτλος της, είναι η μελέτη των μικρών και ανεξάρτητων τυροκομικών και γαλακτοκομικών επιχειρήσεων και κατά πόσο οι δικτυώσεις και οι συνεργατικοί σχηματισμοί θα μπορούσαν να δημιουργήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σ’ αυτές, έναντι των μεγάλων επιχειρήσεων. Πιο συγκεκριμένα, μελετώνται οι δυνατότητες συνεργασιών που θα μπορούσαν να ωφελήσουν τις τυροκομικές μονάδες της Κρήτης, αλλά κυρίως οι τρόποι οι οποίοι θα βοηθήσουν τις μικρές οικογενειακές μονάδες να αποκτήσουν μερίδιο στην κατακερματισμένη αγορά του κλάδου.
Στα πρώτα κεφάλαια παρουσιάζεται η ιστορία των γαλακτοκομικών – τυροκομικών επιχειρήσεων στον ελληνικό χώρο, μέσα και από μελέτες της εταιρίας ICAP Group και περιγράφονται τα προϊόντα τους. Επίσης αναλύονται οι έννοιες που σχετίζονται με το αντικείμενο της εργασίας, όπως «ανταγωνιστικό πλεονέκτημα», «συστάδα-cluster», «δίκτυα-network»κ.α.
Για την επίτευξη της έρευνας πάνω στο θέμα, έγινε χρήση της πρωτογενούς ποιοτικής έρευνας, η οποία στηρίζεται κυρίως στη συνέντευξη. Στην διεξαγωγή της έρευνας υπήρξαν αρκετές δυσκολίες και καθυστερήσεις, λόγω φόρτου εργασίας των επιχειρηματιών, αλλά σε γενικές γραμμές ήταν πρόθυμοι και φιλικοί.
Το βασικό συμπέρασμα που προέκυψε από την έρευνα είναι η έλλειψη ενημέρωσης αλλά και ο έντονος προβληματισμός των ιδιοκτητών των τυροκομικών και γαλακτοκομικών μονάδων για το κατά πόσο μπορούν να λειτουργήσουν σωστά τέτοιου είδους συνεργασίες στον κλάδο τους, λόγω μεγάλου ανταγωνισμού. The purpose of this thesis, as evidenced by its title, is the study of small and independent cheese and dairy enterprise and whether the networking and clusters could create a competitive advantage to them, against big business. More specifically, we study the potential partnerships that could benefit the cheesemaking units of Crete, but mainly the ways that will help small family farms to gain market share in the fragmented industry.
The first chapters present the history of milk - dairy business in the Greek area, trough ICAP Group studies and describes their products. It also analyzes the concepts related to the subject of work, such as "competitive advantage", "cluster-cluster", "network-network" etc.
During research on the subject of work, use was made of primary qualitative research, based mainly in the interview. During conducting the research there were several difficulties and delays because of business workloads, but in general was eager and friendly.
The main conclusion drawn from the research is the lack of information and the intense reflection of the cheese and dairies owners whether they work properly such partnerships in their industry because big competition.
Collections
The following license files are associated with this item:
This website uses cookies to ensure you get the best browsing experience.
Continue
More info